Magyar sikerek a Formula Student East hungaroringi versenyén
Nagy küzdelmet hozott a Formula Student East a Hungaroringen. A nemzetközi konstrukciós versenyen magyar csapatok is sikerrel szerepeltek a világ legjobbjai között. 19 ország több mint 1500 hallgatója vett részt a szezon egyik legfontosabb megmérettetésén. A beszámoló sajtóközleményt az alábbiakban közöljük.

CSÚCS HELYSZÍNEN CSÚCS CSAPATOK
Formula Student East 2021.
2019 után ismét megrendezte a Járműmérnökök Egyesülete a Formula Student East nemzetközi konstrukciós versenyt. A nagy kihagyás után új helyszínen, a Hungaroringen, 84 meghívott csapattal nagyon éles küzdelmet hozott a térség legnagyobb Formula Student versenye.
Nagy kérdés volt, hogy a koronavírus okozta lezárások utáni első szezonban milyen versenyeket lehet majd tartani a Formula Student versenysorozatban? A Formula Student East a hazai szabályozásoknak megfelelően meghirdetett versenyére már a regisztráció során nagyobb érdeklődés mutatkozott, mint korábban valaha. A létszámkorlát nélkül, de külső vendégek előtt zártan megrendezett eseményre a több, mint 400 jelentkező csapat közül 84-et hívott meg a szervező Járműmérnökök Egyesülete, közülük pedig 64-en jutottak el a Hungaroringre, három kategóriában: belső égésű motoros, elektromos és önvezető autókkal. 19 ország több, mint 1500 hallgatója érkezett Magyarországra a szezon egyik legfontosabb versenyére.
PROFI BÍRACSOPORTOK A MAGAS SZÍNVONALÚ VERSENYEN
Mérnökverseny mivolta miatt a Formula Student East statikus versenyszámai mindig is kiemelték a rendezvényt a puszta motorsport események közül. Magyarországi top cégek mérnökei és vezetői érkeztek idén is, hogy felmérjék a csapatok felkészültségét és alkalmazott műszaki megoldásaikat.
Többek között az Audi Hungária, a Jaguar-Land Rover, a Siemens, a Thyssen-Krupp és a Knorr-Bremse alkalmazottai képviseltették az itthoni műszaki életet, míg külföldről a Rimac, Koenigsegg és számos autóipari beszállító képviselői utaztak a mogyoródi pályára.
Mindhárom kategóriában számos műszaki érdekességgel találkozhattak az Engineering Design Event bírái, míg az üzleti prezentációs kategóriában piacra kész pitchek közül válogatták ki a legjobbakat a zsűrizők. A hallgatók a gyártási ismereteikről is beszámoltak a Cost & Manufacturing versenyszámban, mely fontos pontokat hozott a győzelemért folytatott harcban.
A magyar indulók szépen szerepeltek, a győri Arrabona Racing Team a Cost&Manufacturing számban lett döntős, míg a BME FRT elektromos csapata az Engineering Design döntőben mehetett a versenyszámok legelőkelőbb helyezéseiért.
LEGENDÁK NYOMÁBAN A CÉLEGYENES VÉGÉN
A 2021-es FS Eastnek otthont adó Hungaroring hatalmas élményt szolgáltatott a csapatoknak. Mind a pilótáknak, akik a célegyenesben hajtották végre a gyorsulás versenyszámot, majd pedig az első kanyarban felbójázott pályán az Autocross- és Endurance kihívásokat, mind pedig az összes résztvevőnek, akik a boxokban a Forma-1-es szerelők után a saját járműveiket készíthették fel a versenyre, illetve reggelente azoknak, akik egy frissítő futásra indultak körben a pályán. A dinamikus versenyszámokban szokásosan szoros verseny volt, ám az Endurance döntőjében a vártnál is nagyobb csata alakult ki a dobogó legfelsőbb fokáért: a belsőégésű csapatoknál az esslingeni és a grazi főiskola csapatai a stuttgarti egyetemmel, míg az elektromosok között a stuttgarti és zürichi egyetemek a hazai elektromos csapattal, a BME FRT-vel vívtak. Körről körre változott, melyik a leggyorsabb autó a pályán, emiatt egészen a díjátadóig nem lehetett tudni biztosra, ki is viszi haza a legtöbb pontot, és ezeket az izgalmakat bárki átélhette, hiszen a versenyt élőben lehetett követni a rendezvény Facebook oldalán.
VERSENYAUTÓK A JÖVŐBŐL, SOFŐR NÉLKÜL
A sikeresen zajló hagyományos, pilótával vezérelt járművek versenye mellett az önvezető kategóriában versenyző csapatok is rengeteget dolgoztak, hogy megmutathassák elméletben és gyakorlatban is tudásukat. A verseny utolsó napján csak ők kaptak teret a pályákon, ezzel a legtöbb időt biztosítva számukra a hosszadalmas, legalább 15 munkaórát igénylő gépátvétel teljesítésére.
A résztvevő 12 önvezető csapat többsége képes volt legalább egy dinamikus versenyszámban részt venni, ami nagy eredmény a projekt komplexitását is figyelembe véve. Az ipar számára is érdekes, innovatív megoldásaikkal (pl. LiDAR kiváltása sztereokamerákkal) a csapatok az ipari partnereknek is tudtak újszerű technikákat mutatni, elősegítve a Formula Student két kiemelt célját, a szakmai utánpótlás biztosítását és a műszaki inkubációt.
A FORMULA STUDENT ÖREGJEI
Először a rendezvények során régi csapattagok régi autóval is rajthoz állhattak a saját ligájukban. Az Alumni Cup kategóriában csak a dinamikus versenyszámokban mérte össze tudását három olyan csapat, akik kizárólag korábbi Formula Student tagokból álltak össze. Karlsruhéból egy elektromos, és egy belső égésű, Győrből pedig az Arrabona Racing Team 2015-ös belső égésű autójával hozták vissza a korábbi versenyek hangulatát a meghívott alumni csapattagok.
Színvonalas és látványos versenyük mellett hatalmas segítséget nyújtottak a szervezőknek, hiszen tapasztalatukkal mind a bírálási folyamatban, mind pedig a gépátvételben hathatósan kiegészítették az önkéntes szervezőcsapatot.
A Hungaroringnek köszönhetően és velük közösen egy különleges élményben is részesülhettek az „öregfiúk”: versenyautóikkal először formációban, felvezető autóval, majd egyesével, önmagukban is megtehettek pár kört a teljes versenypályán, ami életre szóló élmény volt mindannyiuknak.
Siker a csapatoknak, siker a szponzoroknak.
Összesítettben a belső égésű kategória első helyét a Rennstall Esslingen, az esslingeni főiskola csapata vitte el, elektromos kategóriában a zürichi ETH AMZ Racing nevű csapata győzött, míg az önvezető járművek közül a Karlsruhe Institute of Technology KA-RaceIng alakulata állt a dobogó legfelső fokára. Magyar csapatok is szép eredménnyel végeztek, összetettben a BME FRT az elektromos kategória 3. helyén végzett, míg a belső égésű magyar csapatok közül az Arrabona Racing Team az összesített 11., a BME Motorsport pedig a 12. helyet szerezte meg. Kiemelt köszönetünket nyilvánítjuk a rendezvény szponzorainak, akik nélkül az idén nem jöhetett volna létre rengeteg mérnökhallgató álma, és nem szerezhettek volna felejthetetlen élményeket egy hosszú kihagyás után. 2022-ben pedig újult erővel, még több újítással és még több csapattal várjuk az érdeklődőket, hogy minél többen belekóstolhassanak a Formula Student magával ragadó világába!
Az esemény összefoglaló videóit a vimeo.com/fseast oldalon, az élő közvetítéseket a Formula Student East Facebook-oldalán tekinthetik meg. További fotók és videók az Instagramon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
