Astra alvázvédelem
Alaposan le kell mosni az alját és száradás után alaposan átnézni, hogy jelen állapotában nem igényel-e lakatos munkát, nincs-e olyan mérvű korrózió, ahol már kilyukadt a fémlemez. Ha igen, megfelelő alapossággal javítani kell! Hiszen védőréteggel csak ép, korróziómentes lemezt érdemes ellátni. Különben csak a rozsdát védi, szépen be is zsákosodik.
Elnézést, ha esetleg olyan a kérdésem amit nem önnek kéne feltennem, de nagyon szeretném, ha tudna segíteni. Egy 93-as Opel Astrám van és szeretném rajta felújítani az alvázvédelmet, esetleg üregvédelmet is szeretnék. Sajnos nem találtam erre vonatkozó szakembert. Tudna esetleg útbaigazítást adni ez ügyben?
Válaszát előre is köszönöm, minden jót: Czettler János
(2002. 07. 22.)
Hát, alvázvédelem. Nem teljesen egyezik a mai technikai szinten a korrózió elleni védelemmel. Természetesen gépkocsik esetében a legelső lépcsőfokot jelenti, hogy alaposan le kell mosni az alját és száradás után alaposan átnézni, hogy jelen állapotában nem igényel-e lakatos munkát, nincs-e olyan mérvű korrózió, ahol már kilyukadt a fémlemez. Ha igen, megfelelő alapossággal javítani kell! Hiszen védőréteggel csak ép, korróziómentes lemezt érdemes ellátni. Különben csak a rozsdát védi, szépen be is zsákosodik.
Ha minden rendben, akkor és csak akkor érdemes a védőfestéket felhordani. Ezen felül, (idáig volt a hagyományos technika szerint az alvázvédelem, ami hivatva volna megvédeni a kocsik alját a korróziós hatásoktól) vannak olyan védő- és megelőző rendszerek, melyek megvédik az autó alját és kerékdobjait a kavicsfelverődések okozta festéksérüléstől, és ezzel együtt segítik a felverődő víz gyors száradását, valamint meggátolják a kényes helyeken megtapadó vastag sárréteg megtapadását. Ez a feltapadó réteg még az esős idő után egy héttel is nedvesen tartja a lemezt, melegágyat teremtve a korróziónak!
Ezek a rendszerek az utólagosan felszerelhető kerékjárati dobok és alváz borítások, melyek nem csak gátolják a felverődő víz és sár romboló munkáját, hanem speciális felszerelési módjuk és kialakításuk elősegíti a védő műanyaglemezek és a karosszéria közti levegő áramlást, mely funkció erősen felgyorsítja a karosszéria alsó szerelvényeinek eső utáni száradását is.
Léteznek még elérhető árban ún. elektrosztatikus védő rendszerek is, melyek a karosszéria egyes részei közt keletkező töltés különbségeket egyenlítik ki, ill. szabályozzák, az ún. anód-katód elv szerint. Ez sem éppen mai keletű magyar szabadalom, és igen sikeres is. De kár, hogy éppen nálunk a legnehezebben hozzáférhető, ugyanis a magyar piaci sikertelenséget kihasználva gombokért vette meg és azóta is használja eredményesen közép- és felső kategóriás modelljeiben egy európai autógyár.
Visszatérve a 93-as Astrához. Először alaposan le kell mosatni és szakemberrel átnézetni az alját, különös tekintettel a típus gyenge pontjaira, (hátsó küszöbvégek, sárvédő ívek, és ajtók alja) Ha minden OK, csak fel kell lapozni egy autós újságot, és választani olyan technikát a hirdetési rovatban, ami árban és minőségben megfelelőnek tűnik. Alvázvédelem és egyéb korrózióvédelem témában rengeteg hirdetés található az autós hirdetési újságokban és az "Arany oldalak" tel. könyvben!
Előtte érdemes alaposabban tájékozódni esetleg telefonon is. Vagy több céget felhívni. Megfelelő technikával és alapossággal végezve az üregvédelem is fontos!
Aztán érdemes csak elgondolkodni és tájékozódni, mennyibe kerül és mit is nyújt a technika újabb irányvonala, az alváz védelme a fent említett műanyag elemekkel? Egyébként jónak tartom ezt a dolgot is, mert a megfelelően előkészített és alvázvédett kocsit tényleg hathatósan védi a környezeti és vegyi hatásoktól.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
![]() | |
![]() | ![]() |
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de
jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
