Astra alvázvédelem

2002.12.09. 12:43

Alaposan le kell mosni az alját és száradás után alaposan átnézni, hogy jelen állapotában nem igényel-e lakatos munkát, nincs-e olyan mérvű korrózió, ahol már kilyukadt a fémlemez. Ha igen, megfelelő alapossággal javítani kell! Hiszen védőréteggel csak ép, korróziómentes lemezt érdemes ellátni. Különben csak a rozsdát védi, szépen be is zsákosodik.

Üdv Doki!
Elnézést, ha esetleg olyan a kérdésem amit nem önnek kéne feltennem, de nagyon szeretném, ha tudna segíteni. Egy 93-as Opel Astrám van és szeretném rajta felújítani az alvázvédelmet, esetleg üregvédelmet is szeretnék. Sajnos nem találtam erre vonatkozó szakembert. Tudna esetleg útbaigazítást adni ez ügyben?
Válaszát előre is köszönöm, minden jót: Czettler János
(2002. 07. 22.)

Hát, alvázvédelem. Nem teljesen egyezik a mai technikai szinten a korrózió elleni védelemmel. Természetesen gépkocsik esetében a legelső lépcsőfokot jelenti, hogy alaposan le kell mosni az alját és száradás után alaposan átnézni, hogy jelen állapotában nem igényel-e lakatos munkát, nincs-e olyan mérvű korrózió, ahol már kilyukadt a fémlemez. Ha igen, megfelelő alapossággal javítani kell! Hiszen védőréteggel csak ép, korróziómentes lemezt érdemes ellátni. Különben csak a rozsdát védi, szépen be is zsákosodik.
Ha minden rendben, akkor és csak akkor érdemes a védőfestéket felhordani. Ezen felül, (idáig volt a hagyományos technika szerint az alvázvédelem, ami hivatva volna megvédeni a kocsik alját a korróziós hatásoktól) vannak olyan védő- és megelőző rendszerek, melyek megvédik az autó alját és kerékdobjait a kavicsfelverődések okozta festéksérüléstől, és ezzel együtt segítik a felverődő víz gyors száradását, valamint meggátolják a kényes helyeken megtapadó vastag sárréteg megtapadását. Ez a feltapadó réteg még az esős idő után egy héttel is nedvesen tartja a lemezt, melegágyat teremtve a korróziónak!
Ezek a rendszerek az utólagosan felszerelhető kerékjárati dobok és alváz borítások, melyek nem csak gátolják a felverődő víz és sár romboló munkáját, hanem speciális felszerelési módjuk és kialakításuk elősegíti a védő műanyaglemezek és a karosszéria közti levegő áramlást, mely funkció erősen felgyorsítja a karosszéria alsó szerelvényeinek eső utáni száradását is.
Léteznek még elérhető árban ún. elektrosztatikus védő rendszerek is, melyek a karosszéria egyes részei közt keletkező töltés különbségeket egyenlítik ki, ill. szabályozzák, az ún. anód-katód elv szerint. Ez sem éppen mai keletű magyar szabadalom, és igen sikeres is. De kár, hogy éppen nálunk a legnehezebben hozzáférhető, ugyanis a magyar piaci sikertelenséget kihasználva gombokért vette meg és azóta is használja eredményesen közép- és felső kategóriás modelljeiben egy európai autógyár.

Visszatérve a 93-as Astrához. Először alaposan le kell mosatni és szakemberrel átnézetni az alját, különös tekintettel a típus gyenge pontjaira, (hátsó küszöbvégek, sárvédő ívek, és ajtók alja) Ha minden OK, csak fel kell lapozni egy autós újságot, és választani olyan technikát a hirdetési rovatban, ami árban és minőségben megfelelőnek tűnik. Alvázvédelem és egyéb korrózióvédelem témában rengeteg hirdetés található az autós hirdetési újságokban és az "Arany oldalak" tel. könyvben!
Előtte érdemes alaposabban tájékozódni esetleg telefonon is. Vagy több céget felhívni. Megfelelő technikával és alapossággal végezve az üregvédelem is fontos!
Aztán érdemes csak elgondolkodni és tájékozódni, mennyibe kerül és mit is nyújt a technika újabb irányvonala, az alváz védelme a fent említett műanyag elemekkel? Egyébként jónak tartom ezt a dolgot is, mert a megfelelően előkészített és alvázvédett kocsit tényleg hathatósan védi a környezeti és vegyi hatásoktól.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Az oldalról ajánljuk

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

4 órája
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10