79-es Range Rover
Hónapok óta küzdök egy 1979-es Range Rover V8-as motorjával, de nem akarom szerelőhöz vinni megint.
Hónapok óta küzdök egy 1979-es Range Rover V8-as motorjával, de nem akarom szerelőhöz vinni megint, mert egyszer már nem tudta megoldani. Nemrég kaptam a linket és a tippet, hogy forduljak Hozzád.
A probléma már indulásnál elkezdődik: az önindítózást követően elindul 4 henger, majd lassan, jópár másodperc múlva a másik 4 is, holott egyszerre kellene. Miután beindult, kevés fekete füst jön a kipufogóból, amíg be nem melegszik a motor.
Ha bemelegedett, alapjárat körül jönnek a további gondok, merthogy nem nagyon van, illetve ingadozik az alapjárat, és idővel magas fordulatra áll be. Ha innen lejjebb állítom, akkor megint elkezd dadogni, ki-kihagy, van, hogy leáll.
A következőket próbáltam: ha az egyik karbi (merthogy kettő van belőle) által táplált hengerek gyertyájáról leveszem a pipát, nem történik semmi, ha másik karbi hengereiről, akkor érezhetően és hallhatóan leesik a fordulatszám. Gondoltam, hogy a rosszul működő karbin feljebb veszem az alapjáratot, de az állító csavar tekerése ellenére alig emelkedik a fordulat, míg a kontrollként módosított másik karbin kis állításra is érezhető a fordulat emelkedése/csökkenése. Mindehhez még hozzájön, hogy elég magas a CO, és kicsit durrog is a motor motorféknél, ami el nem égett benzinre utal.
Szóval a két potenciális hibaforrás (karbi és gyújtás) által produkált jelenségek - hiányos tudásom alapján - ellentmondanak egymásnak, merthogy: a karburátoron hiába állítom az alapjáratot, nem lesz stabilabb, és a CO is magas marad; a gyújtás viszont nincs különválasztva, tehát egyformán jó vagy rossz kell legyen minden henger esetében.
Újak a gyújtáskábelek, egy éve kapott új Schuber tűket mindkét karbi, jól van beállítva a keverék is. Nincs több ötletem, kérlek, ha tudsz segíteni, írd meg, mit kell még ellenőriznem.
Segítséged köszönöm,
Üdvözlettel,
Czere Márk
Kedves Márk!
A leírt jelenségek alapján egyértelmű, hogy a másik négy henger szinte egyáltalán nem működik. Ha a gyújtás egyben van, akkor az tényleg szinte teljesen kizárt, mint hibaforrás.
A karburátor is szinte biztosan kizárható, mivel fekete füstöt írtál, tehát sok, rendesen el nem égett üzemanyag távozik a motorból. Ezt a magas CO szint is igazolja. Persze nem ártana szétszedni és kipucolni, ill. beállítani.
Továbbmenve lehetséges a kevés kompresszió vagy a vezérlés helytelen beállítása.
Sajnos mivel nem ismerem a típust, több és konkrét ötletem nincsen.
Ficzere Miklós