Alfa -hűtővíz és Wartburg-szivató
Ahogy nyomom le a gázpedált, van egy tartomány, ahol nem nő, hanem egyenesen csökken a motorteljesítmény, majd ezen a tartományon túljutva hirtelen, mintha gázfröccsöt kapna, kap erőre a motor. Ez azért bosszantó, mert pontosan 50km/h környékén van ez a pont, így városban állandóan rángatózva tudok csak haladni.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Aktuális problémáink: Az Alfámmal, melyet egy hónapja vettem, az a problémám támadt, hogy hirtelen egy piros lámpánál megállva nagy durranás után gőz ömlött a motorháztető alól.
Utána pedig nem indult be többé az autó. Pedig természetesen rögtön leállítottam a motort, és hagytam lehűlni. Próbáltam, hogy behúznak, de úgy sem indult. Mivel éjszaka volt, nemigen láttam, mi a baj. Másnap napvilágnál belenéztem a motortérbe, és láttam, hogy a hűtő és a motor közti egyik vízcső szét van hasadva, egy olajvezeték a motorról lejött a bilincs lazasága miatt (?), valamint egy "valami", (ami egy eredetileg két részből álló zárt hengeres dobozka volt, közepén egy piros vezeték jött ki az akkumulátorhoz, és négy fekete a gyújtógyertyákhoz, belül meg egy kis forgórész volt látható) ami talán a gyújtáselosztó lehetett, (az volt) két darabra esett, és az egyik része, melyből a vezetékek jönnek ki, ki van törve az oldalán. Indítózáskor hallom, hogy pörög valami, de mivel nem igen értek még az autókhoz, sajnos nem is tudom mi a baj.
Nem nagyon szeretném elvinni szerelőhöz, egyrészt, mert szívesebben tanulnám meg magam szerelni a kocsimat, másrészt mert el kellene vontatni, és olyat igen nehezen tudok keríteni...
Ha tudna jó tanácsot adni nekem, annak nagyon örülnék.
Az Alfa az egyik legszervizigényesebb autó. A hibák adódhatnak apróságokból is, de miattuk akár hengerfejtömítés átéghetett vagy hengerfej is repedhetett. Meg kell keresni a hiba okát - lehet termosztáthiba, ventillátorkapcsoló patron-hiba - ez okozta a hűtővíz felforrását. A javítást csak szakműhelyben ajánlom, a lehető legrosszabb ilyesmivel kezdeni az autószerelés tanulását. A házilagos javítás százezrekben mérhető bajt is okozhat.
Ha felhív (06 20 924 37 93), összehozom Béla bácsival, aki egy elég olcsón dolgozó és megbízható tréleres.
Úgy tűnik, porlasztó problémája mindenkinek van;)
Szóval a legbosszantóbb:
Ahogy nyomom le a gázpedált, van egy tartomány, ahol nem nő, hanem egyenesen
csökken a motorteljesítmény, majd ezen a tartományon túljutva hirtelen,
mintha gázfröccsöt kapna, kap erőre a motor. Ez azért bosszantó, mert pontosan
50km/h környékén van ez a pont, így városban állandóan rángatózva tudok csak
haladni.
A másik probléma a (fél?)automata szivatóval van: Hidegindításkor viszonylag könnyen bepöccen a motor, de utána az életbentartásához vagy padlógáz, vagy állandó pumpálás kell. Ez az állapot kb. 10-15 másodpercig tart, utána viszonylag használható a motor, de még így is jó egy-két percig csak magas fordulaton hajlandó húzni az autó, kis fordulatnál erőtlen.
Ez a két dolog azért különösen kellemetlen, mert bár rendszeresen járok az autóval szervizbe, ezeket ott a karburátor többszöri szétszedésével, takarításával, beállításával sem tudták orvosolni. A komplett szivató cseréje ugyan sokat enyhített a hidegindítási problémán, azonban még így is elég zavaró. Édesapám Wartburgjával nincsenek ilyen gondok, tehát valószínűleg nem ez a Wartburg természetes állapota ;-)
Tudni kéne, kettő-vagy négyütemű, valószínűleg az utóbbi. Sok apróságból is jöhet. Lehet, hogy a hidegindító és a gáz összehangolása, gyújtórendszeri hiba, ami hidegen jön elő. Türelmesnek kell lenni, szétszedni-összerakni, hagyni lehűlni, hidegen is kipróbálni. Ez két-három nap. Mindenképpen olyan szerelőhöz vigye, aki látott már ilyet, mármint ilyen problémát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
