Omega betegség, Golf -sportgyertya, "traktoros" 2105

2000.10.06. 12:06

A "traktoros" viselkedésű 2105-ös Lada problémáiról és még két autóról olvashatnak ma.

Omega betegség-panasz
89-es Opel Omegám van, 2.0i,C20NE motorral,automata váltóval.Az alapjáratnál jól hallani,(de leginkább a kipufogócsó felől) hogy akadozva jár a motor. Ez a fordulatszámmérőn is ellenőrizhető, pillanatnyi mutatóesésekben nyilvánul meg. Többször végeztek motortesztet, negatív. Gyújtórendszer, szelepvezérlés is jó. Más probléma, hogy a gázadásnál nehezen veszi fel a fordulatot, megtorpan. Tipikusan hideg motornál, de előfordul üzemmelegen is. SOS! Előre is köszönettel a tanácsért.

Gyertyakábel, mint primitív hiba elképzelhető. Az igazi probléma azonban érintkezési hiba lehet az autó számítógépében. Ki kellene próbálni, hogy egy ugyanilyen autóval számítógépcsere után változik-e a helyzet. Ha igen, akkor ki kell cserélni a komputert, nem olcsó dolog.

Volkswagen Golf IV-es
1.4 (75 LE.) autóm van. Egy népszerű hazai lapban reklámozott sport belsőlevegőszűrőt vásároltam hozzá. A motor teljesítménye növekedett. A tisztítása most lenne nemsokára esedékes. Ugyanettől a cégtől (a tisztítófolyadékkal és az olajspray-vel együtt) megrendeltem a sportgyertyákat is. Mivel a gyertyák márkája a cég nevével megegyezik, így nem tudom, hogy be lehet-e rakni az autóba? A gyártó nem közölt semmiféle adatot ezekkel kapcsolatban. Tisztelettel: Fenyvesi Kornél

Ki kell próbálni, kárt nem csinál és ha ugyanarra a cégre gondolunk, akkor megbízható a gyertyájuk.

"Traktoros" 2105
Lada 2105-ös gépkocsim a következő hibajelenséget produkálja: a motor leállítása után még több másodpercig le-lefulladva jár, sőt néha még "traktorosan" fel is pörög. Mi lehet ennek az oka? Üdvözlettel, ifj. Baranya Pál

Utógyújtás hibája és elkopott megszakító lehet az oka. Túl kicsi lehet a megszakítóhézag, gyújtásállítás szükséges. Ha nem hozzávaló a gyertya vagy alacsony oktánszámú a benzin, akkor is lehetnek hasonló jelenségek.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.