Audi 100, Peugeot 306, Vectra, Golf II.
Autómata szivatós 85 -ös 1.3 -as II Golfom van. A hócipõm kezd tele lenni, hogy az olajba rendszeresen benzin kerül. Vettem egy új AC pumpát (olasz) és az olajat is kicseréltem. Ezek után megintcsak elõjött a hiba.
Tudni kéne, hogy injektoros, vagy porlasztós.
Tiszteletem. Van egy PEUGEOT 306 combi autóm 1998-as év. A gondom az hogy ha a csomagtartót megpakolom persze nem túlsúlyra, akkor nem működik normálisan az üzemanyak mutatóm,vagyis a teli tanktól elindulva 60l-től csak a feléig megy le.Újboli tankolásnál pedig minimum 10-15litert tudok tankolni.Mi lehet ennek az oka?
Ez a gond persze csak a hosszú távon észlelhető,ugyan is évente egy alkalommal megyek vele haza, és ez 4000 ezer km.jelent. Köszönöm a válaszát. Tisztelettel.
Csombor Jenő Moszkva
Az üzemanyagtank lélegeztető csöve van eldugulva. Valószínűleg. Ha leül az autó, hatalmas légzsák záródik a tankba, a benzin nem tudja kiszorítani a tankból a levegőt. Ki kell tisztítani a csövet.
'92-es 2.0i 4x4-es Opel Vectrám van ABS nélkül. A bal első féktárcsával van gondom. Nagy sebességnél fékezve elkezdett ütni, majd mikor ez már elviselhetetlenné vált, fölszabályoztattam a tárcsát. Kiválóan működött egy darabig, de kb. fél év alatt (7-8000 km) fokozatosan ugyanolyanná vált, mint volt. Újabb tárcsa csere és pár hónap után a dolog megismétlődött. A szervízben semmi látható nyomát nem látták a hibának. A főfékhengerre gyanakodnak, de az túl drága ahhoz, hogy kipróbáljuk, vajon jó-e a sejtés. Mi lehet a probléma?
A sejtés nem jó, mert a két első kerék a főfékhengertől egyforma hidraulikanyomást kap. Mindkét első féktuskót és csúszkát ki kell szedni, beleértve a munkahenger dugattyúját is. Szét kell szedni, ki kell tisztítani, megjáratni, megkenni, - a féktuskó szorulása okozza a hibát.
Autómata szivatós 85 -ös 1.3 -as II Golfom van. A hócipõm kezd tele lenni, hogy az olajba rendszeresen benzin kerül. Vettem egy új AC pumpát (olasz) és az olajat is kicseréltem. Ezek után megintcsak elõjött a hiba. Ekkor fogtam magam és a bontóból vettem egy gyári Pierburg -már, ha jól írom- gyártmányú AC pumpát és szintén kicseréltettem az olajat. Mindezek után is azt veszem észre, hogy az olaj nem hogy fogyna, hanem gyarapodna. Megjegyzésnek annyit, hogy a fogyasztása szerintem 1 literrel több mint kéne, de nem füstõl és hidegben is jól indul. Egy olajcsere 3-4 ezer kilóméterre elég!?
Valószínűleg rövid utakat közlekedik vele. A hidegindító sűrűn üzemel emiatt, és valószínűleg túlzottan rá is van állítva. Egy megfelelő felkészültségű szakműhelyben nézesse meg az autót, alkalmanként hagyja bemelegedni, és egy 1-2 kilométeres úton "kergesse meg".
Amennyiben a gépkocsi menet közben sem éri el az üzemmeleg állapotot, hosszú, egyenkletes haladáskor túlzottan kihűl a motor, illetve lassan éri el hidegindítás után az üzemi hőfokot, cseréltesse ki a termosztátor. Ezt az utóbbbi hibát tartom a legvalószínűbbnek. Az automata szivató túlzott működése miatt a benzin a dugattyúk mellett csorog le az olajba.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
A szerkesztőség tiszteletteljes kérése: a levelet egyszer-kétszer olvassa át, hogy ne ilyen állapotban érkezzen, mint elrettentő, de valós példánk:
Seat Ibiza '93 1.3i. Hosszabb zton, egyenletes sebessignil semmi problimat nem iszlelek. Varosi vezetiskor mikor a motor humirsiklete picit megemelkedik, az auts jarasa idunkint bizonytalanna valik, rangat, is rendszeresen leall. Ilyenkor 10-15 percig nem lehet beindmtani. Az vnindmts teker, de nincs szikra. Majd kis idu elteltivel ismit be lehet indmtani, egy kicsit menni vele, de megint leall mert ismit nincs szikra. A gyzjtaselosztsn livu elektronikus (hall) jelads jsl m{kvdik. Eddmg sehol sem tudtak segmteni. Segmtsiget, tanacsot kirek!