Audi 100, Peugeot 306, Vectra, Golf II.
Autómata szivatós 85 -ös 1.3 -as II Golfom van. A hócipõm kezd tele lenni, hogy az olajba rendszeresen benzin kerül. Vettem egy új AC pumpát (olasz) és az olajat is kicseréltem. Ezek után megintcsak elõjött a hiba.
Tudni kéne, hogy injektoros, vagy porlasztós.
Tiszteletem. Van egy PEUGEOT 306 combi autóm 1998-as év. A gondom az hogy ha a csomagtartót megpakolom persze nem túlsúlyra, akkor nem működik normálisan az üzemanyak mutatóm,vagyis a teli tanktól elindulva 60l-től csak a feléig megy le.Újboli tankolásnál pedig minimum 10-15litert tudok tankolni.Mi lehet ennek az oka?
Ez a gond persze csak a hosszú távon észlelhető,ugyan is évente egy alkalommal megyek vele haza, és ez 4000 ezer km.jelent. Köszönöm a válaszát. Tisztelettel.
Csombor Jenő Moszkva
Az üzemanyagtank lélegeztető csöve van eldugulva. Valószínűleg. Ha leül az autó, hatalmas légzsák záródik a tankba, a benzin nem tudja kiszorítani a tankból a levegőt. Ki kell tisztítani a csövet.
'92-es 2.0i 4x4-es Opel Vectrám van ABS nélkül. A bal első féktárcsával van gondom. Nagy sebességnél fékezve elkezdett ütni, majd mikor ez már elviselhetetlenné vált, fölszabályoztattam a tárcsát. Kiválóan működött egy darabig, de kb. fél év alatt (7-8000 km) fokozatosan ugyanolyanná vált, mint volt. Újabb tárcsa csere és pár hónap után a dolog megismétlődött. A szervízben semmi látható nyomát nem látták a hibának. A főfékhengerre gyanakodnak, de az túl drága ahhoz, hogy kipróbáljuk, vajon jó-e a sejtés. Mi lehet a probléma?
A sejtés nem jó, mert a két első kerék a főfékhengertől egyforma hidraulikanyomást kap. Mindkét első féktuskót és csúszkát ki kell szedni, beleértve a munkahenger dugattyúját is. Szét kell szedni, ki kell tisztítani, megjáratni, megkenni, - a féktuskó szorulása okozza a hibát.
Autómata szivatós 85 -ös 1.3 -as II Golfom van. A hócipõm kezd tele lenni, hogy az olajba rendszeresen benzin kerül. Vettem egy új AC pumpát (olasz) és az olajat is kicseréltem. Ezek után megintcsak elõjött a hiba. Ekkor fogtam magam és a bontóból vettem egy gyári Pierburg -már, ha jól írom- gyártmányú AC pumpát és szintén kicseréltettem az olajat. Mindezek után is azt veszem észre, hogy az olaj nem hogy fogyna, hanem gyarapodna. Megjegyzésnek annyit, hogy a fogyasztása szerintem 1 literrel több mint kéne, de nem füstõl és hidegben is jól indul. Egy olajcsere 3-4 ezer kilóméterre elég!?
Valószínűleg rövid utakat közlekedik vele. A hidegindító sűrűn üzemel emiatt, és valószínűleg túlzottan rá is van állítva. Egy megfelelő felkészültségű szakműhelyben nézesse meg az autót, alkalmanként hagyja bemelegedni, és egy 1-2 kilométeres úton "kergesse meg".
Amennyiben a gépkocsi menet közben sem éri el az üzemmeleg állapotot, hosszú, egyenkletes haladáskor túlzottan kihűl a motor, illetve lassan éri el hidegindítás után az üzemi hőfokot, cseréltesse ki a termosztátor. Ezt az utóbbbi hibát tartom a legvalószínűbbnek. Az automata szivató túlzott működése miatt a benzin a dugattyúk mellett csorog le az olajba.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
A szerkesztőség tiszteletteljes kérése: a levelet egyszer-kétszer olvassa át, hogy ne ilyen állapotban érkezzen, mint elrettentő, de valós példánk:
Seat Ibiza '93 1.3i. Hosszabb zton, egyenletes sebessignil semmi problimat nem iszlelek. Varosi vezetiskor mikor a motor humirsiklete picit megemelkedik, az auts jarasa idunkint bizonytalanna valik, rangat, is rendszeresen leall. Ilyenkor 10-15 percig nem lehet beindmtani. Az vnindmts teker, de nincs szikra. Majd kis idu elteltivel ismit be lehet indmtani, egy kicsit menni vele, de megint leall mert ismit nincs szikra. A gyzjtaselosztsn livu elektronikus (hall) jelads jsl m{kvdik. Eddmg sehol sem tudtak segmteni. Segmtsiget, tanacsot kirek!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
