Audi 100, Peugeot 306, Vectra, Golf II.

2000.10.20. 13:37

Autómata szivatós 85 -ös 1.3 -as II Golfom van. A hócipõm kezd tele lenni, hogy az olajba rendszeresen benzin kerül. Vettem egy új AC pumpát (olasz) és az olajat is kicseréltem. Ezek után megintcsak elõjött a hiba.

Egy '83-as 1.8.-as, AUDI 100-om van, a motor újabban elég érdekesen bír viselkedni. A reggeli órákban gyakran jól megy az indítás után néhány percig, később hezitál, és hiába adok gázt, elég gyatrán gyorsul. Néha a gázadásra le is fullad főleg 2. sebességben, olaj légszűrő, gyertyák és gyertya kábelek most lettek cserélve, de nem javított az állapotán.

Tudni kéne, hogy injektoros, vagy porlasztós.


Tiszteletem. Van egy PEUGEOT 306 combi autóm 1998-as év. A gondom az hogy ha a csomagtartót megpakolom persze nem túlsúlyra, akkor nem működik normálisan az üzemanyak mutatóm,vagyis a teli tanktól elindulva 60l-től csak a feléig megy le.Újboli tankolásnál pedig minimum 10-15litert tudok tankolni.Mi lehet ennek az oka?
Ez a gond persze csak a hosszú távon észlelhető,ugyan is évente egy alkalommal megyek vele haza, és ez 4000 ezer km.jelent. Köszönöm a válaszát. Tisztelettel.

Csombor Jenő Moszkva

Az üzemanyagtank lélegeztető csöve van eldugulva. Valószínűleg. Ha leül az autó, hatalmas légzsák záródik a tankba, a benzin nem tudja kiszorítani a tankból a levegőt. Ki kell tisztítani a csövet.


'92-es 2.0i 4x4-es Opel Vectrám van ABS nélkül. A bal első féktárcsával van gondom. Nagy sebességnél fékezve elkezdett ütni, majd mikor ez már elviselhetetlenné vált, fölszabályoztattam a tárcsát. Kiválóan működött egy darabig, de kb. fél év alatt (7-8000 km) fokozatosan ugyanolyanná vált, mint volt. Újabb tárcsa csere és pár hónap után a dolog megismétlődött. A szervízben semmi látható nyomát nem látták a hibának. A főfékhengerre gyanakodnak, de az túl drága ahhoz, hogy kipróbáljuk, vajon jó-e a sejtés. Mi lehet a probléma?

A sejtés nem jó, mert a két első kerék a főfékhengertől egyforma hidraulikanyomást kap. Mindkét első féktuskót és csúszkát ki kell szedni, beleértve a munkahenger dugattyúját is. Szét kell szedni, ki kell tisztítani, megjáratni, megkenni, - a féktuskó szorulása okozza a hibát.


Autómata szivatós 85 -ös 1.3 -as II Golfom van. A hócipõm kezd tele lenni, hogy az olajba rendszeresen benzin kerül. Vettem egy új AC pumpát (olasz) és az olajat is kicseréltem. Ezek után megintcsak elõjött a hiba. Ekkor fogtam magam és a bontóból vettem egy gyári Pierburg -már, ha jól írom- gyártmányú AC pumpát és szintén kicseréltettem az olajat. Mindezek után is azt veszem észre, hogy az olaj nem hogy fogyna, hanem gyarapodna. Megjegyzésnek annyit, hogy a fogyasztása szerintem 1 literrel több mint kéne, de nem füstõl és hidegben is jól indul. Egy olajcsere 3-4 ezer kilóméterre elég!?

Valószínűleg rövid utakat közlekedik vele. A hidegindító sűrűn üzemel emiatt, és valószínűleg túlzottan rá is van állítva. Egy megfelelő felkészültségű szakműhelyben nézesse meg az autót, alkalmanként hagyja bemelegedni, és egy 1-2 kilométeres úton "kergesse meg".
Amennyiben a gépkocsi menet közben sem éri el az üzemmeleg állapotot, hosszú, egyenkletes haladáskor túlzottan kihűl a motor, illetve lassan éri el hidegindítás után az üzemi hőfokot, cseréltesse ki a termosztátor. Ezt az utóbbbi hibát tartom a legvalószínűbbnek. Az automata szivató túlzott működése miatt a benzin a dugattyúk mellett csorog le az olajba.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.


A szerkesztőség tiszteletteljes kérése: a levelet egyszer-kétszer olvassa át, hogy ne ilyen állapotban érkezzen, mint elrettentő, de valós példánk:

Seat Ibiza '93 1.3i. Hosszabb zton, egyenletes sebessignil semmi problimat nem iszlelek. Varosi vezetiskor mikor a motor humirsiklete picit megemelkedik, az auts jarasa idunkint bizonytalanna valik, rangat, is rendszeresen leall. Ilyenkor 10-15 percig nem lehet beindmtani. Az vnindmts teker, de nincs szikra. Majd kis idu elteltivel ismit be lehet indmtani, egy kicsit menni vele, de megint leall mert ismit nincs szikra. A gyzjtaselosztsn livu elektronikus (hall) jelads jsl m{kvdik. Eddmg sehol sem tudtak segmteni. Segmtsiget, tanacsot kirek!