Golf II, Lada 2105, Polo
Másik eset: VW Polo II 1044 ccm. Megszakítós gyújtású és eszi a megszakítót, olyan 1000km-t bír egy. Több típust próbáltam, természetesen kondival együtt cserélve, és nem akarja az igazságot.
A problémám nem túl nagy, csak egy kicsit idegesítő. Egy '85-ös Golf II-esem van. Ha bekapcsolom a hátsó ablaktörlőt, nem lehet kikapcsolni, csak úgy ha egy pillanatra leveszem a gyújtást. Akkor leáll. Amennyiben addig tartom benyomva a kart, hogy az ablakmosó is elindul, akkor töröl rendesen, és leáll. Állítólag ez jellemző meghibásodás ennél a típusnál. Mit tehetek, esetleg mit kellene kicserélnem?
Előre is köszönettel,
Kocsis Balázs
A probléma mindenképpen elektromos jellegű. Az ablaktörlő szakaszoló reléje valószínűleg a tettes. A biztosítéktáblában megtalálja a biztosítéktábla fedelén belülről német és angol nyelven le van írva, melyik az. Cserélje ki.
Kedves autódoktor !
Problémámmal sok házi szakit sikerült a falhoz állítani. Lada 2105 az édes. Elektronikus gyújtással (a régi megszakítós technika is ezt produkálta) az 1-3 henger hidegen nem megy. Ha lehúzom a gyertyapipát(vagy a gy. elosztóból a kábelt) annyira, hogy ívet húzzon akkor viszont tökéletesen megy, egyébként meleg motornál jól húz a gép csak kicsit nehezen indul. Másik eset: VW Polo II 1044 ccm. Megszakítós gyújtású és eszi a megszakítót, olyan 1000km-t bír egy. Több típust próbáltam, természetesen kondival együtt cserélve, és nem akarja az igazságot. Mindkét ügyben borzasztó kíváncsi vagyok a válaszára, hogy legalább támpontot kapjak a további küzdelemhez.
Tamás
Boldog Új Évet!
Az új év nem lehet annyira boldog, ha ennyi problémával küszködik. A Lada hibájának az elektromos gyújtás az oka. Valószínűleg . Javaslom, hogy mindenképpen egy autóvillamossági szerelőt vonjon be a javításba, mert elképzelhető, hogy nem okoz komoly problémát a hiba megállapítása, illetve javítása egy jobb képességű szakembernek. A Volkswagen Polo alapjában véve nem hajlamos a megszakító fogyasztására. Előnyben részesíti inkább a benzint. Ennek a hibának két fő oka lehet. Az egyik, hogy a megszakítótengely persekye el van kopva, és lóg. Erről könnyen meggyőződhet, ha az elosztófedelet lepattintja, és a rotort megfogva keresztbe próbálja mozgatni. Amennyiben ezt nyitott megszakítóállásban teszi, és közben figyeli a megszakító hézagját, szembeötlő a megszakítóhézag változása. Ettől akár az alapjárat is rángathat, illetve időnként le is állhat a motor, amennyiben a kopás nagy mértékű. A másik hiba, a gyújtótrafó. Vagy nem megszakítós gyújtáshoz való, vagy zárlatos. Ezenfelül bár a Volkswagennek nem jellemző hibája, a gyújtásalaplap (melyre a megszakító fel van szerelve) csapágyának a lógása is okozhatja. Ennek az ellenőrzéséhez azonban már az elosztót ki kell szerelni.
Kedves Autódoki!
Egy 1985-ös 1.6-os benzines Golf II-essel járok, s a gondom az volt, hogy olaj jutott a motorból a kipufogócsonkra, és ott füstölgött. Sajnos, igazad volt (dec. 20-án válaszoltál), a légszűrő-házból került ki az oda a kartercsövön felverődött olaj, azaz kartergázos a motor. Ideiglenes megoldásként a kartercsövet egy edénybe vezettük ki, s úgy tudom, igazából motorgenerálra lenne szükség. Valóban ez a megoldás, és ha igen, mekkora kiadásra számítsak? Te foglalkozol ilyen dolgokkal? Hol lehet téged elérni?
Üdvözlettel:
Ádám Viktor
Ha a benzines Volkswagen motorok nem feltétlenül kopnak el annyira, hogy igazi nagygenerálra legyen szükség. Ez azt jelenti, hogy a motor szétbontása után megfelelő mérőeszközzel meg kell mérni a henger kopottságát. Amennyiben ez egy bizonyos határon belül van, elég a motort meggyűrűzni. Ezzel párhuzamosan a hengerfejet is fel kell újítani, a motor alkatrészeit megfelelő módon megtisztítani, az olajszivattyú működését leellenőrizni, valamint a hajtókarcsapágyakat mindenképpen, de a megbontástól függően esetleg a fekvőcsapágyakat is cserélni. Az üzembiztonság érdekében a motor további segédberendezéseit is ,,gatyába kell rázni. Pl. porlasztót kitisztítani, beállítani, ellenőrizni a vízpumpa állapotát, elosztófedél, rotor, gyertyakábelek állapotát, valamint a további meglepetések elkerülése végett illik a kuplungtárcsát is leellenőrizni. Mivel ettől a hadművelettől nem csak a motor olajfogyasztása tűnik el, hanem az ereje is megnő. Nemegyszer ezután fordul elő, hogy ez a teljesítménynövekedés a már határeset közelébe kopott kuplungtárcsa miatt a tengelykapcsoló azonnali vagy közeli megcsúszásához, halálához vezet. Az anyag ára és ennek megfelelően a munkadíj is függ attól, hogy megbontás után mi derül ki: kell-e fúrni a blokkot, vagy sem. Ez annyival változtatja a végösszeget, hogy ki kell-e építeni a blokkot, vagy nem, illetve kell-e négy új túlméretes dugattyú is hozzá, vagy sem. Ezen kívül szintén mérés után kell eldönteni, hogy kell-e köszörülni a főtengelyt. Természetesen ehhez a hadművelethez is sárvédőn kívülre repül a motor.
A hengerfej levétele valamint az olajteknő leszerelése után a megfelelő méréseket már el lehet végezni, ilyenkor lehet korrekt árajánlatot készíteni.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
