Hetente kell cserélni az izzót a Peugeot-ban
Tisztelt Autódoktor!
2003-as évjáratú Peugeot 206 1.1-es autónknál kb. fél évvel ezelőtt kezdődött a probléma, hogy az első tompított világítás egyre gyakrabban kiég. Most már ott tartunk, hogy szinte hetente kell cserélni felváltva mindkét oldalt, és már a helyzetjelző is bekapcsolódott a "játékba". Több "szakértőt" megkérdeztünk, egyesek szerint nem tudunk semmit tenni, ez típushiba, egyesek a drágább, minőségi izzókat javasolták (ez nem vált be), mások azt ajánlották, cseréljük körbe egyszerre az összes lámpát, mert akkor működni fog (ezt még nem próbáltuk). Ez valóban normális jelenség és nincs mit tenni, költsünk hetente többezer forintot izzókra?
Köszönettel
hobeaa
Kedves Hobeaa!
Ha ebben az autóban H7-es izzók vannak (merthogy szerelték H4-gyel is), akkor valóban fel kell készülni arra, hogy relatíve gyakran kell cserélni. Ezek sajnos lényegesen kevesebbet futnak, mint a "klaszzikus" H4-esek. Nem tudom, mi lehet az oka, talán az, hogy relatíve kicsi térben izzik az izzószál, magasabb lehet a hőmérséklet, és így érzékenyebb a rezgésekre.
A heti csere persze ezzel együtt is extrém, meg kell keresni az okát.
Első teendő az autó töltésének ellenőrzése, az izzók fogyásának ez a leggyakoribb oka. Gyártótól függ, milyen feszültségre lövik be a töltést, de általános érvényű, hogy 14.00-14.40 V között kell lennie a maximális töltőfeszültségnek. Efölött az akku pezsegni kezd, az izzók pedig sorban halnak meg.
Ha ez rendben, jöhet a fényszórók ellenőrzése. Mint említettem, a rezgéseket nehezen viseli az izzószál, így gyakori, hogy a sérülés, javítás után rosszul, hanyagul visszaszerelt, nem megfelelően rögzített fényszórók mozgása miatt ég ki az izzó. Természetesen nem csak a lámpák rögzítését kell ellenőrizni, hanem az izzó megfelelő beépítését is.
Ha ezen mind túlestek, és még mindig fogynak az izzók, jöhet a félbarkács-megoldás. Ha jól emlékszem, épp valamelyik francia gyártó által javasolt javítási technológia volt ilyen esetekre, hogy a tompított izzó vezetékébe betoldottak kb. 1.5 méter vezetéket (megfelelő átmérővel persze), majd azt szépen elfektették a kábelkötegben. Ezen a darabon éppen annyi feszültségesés keletkezett, hogy az izzószál hőmérséklete esett néhány százalékkal (és így ellenállóbb lett a rezgésekkel szemben is), a kibocsátott fény azonban szemmel észrevehetően nem csökkent.
Remélem, tudtam segíteni.
Üdvözlettel:
Autódoktor

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
