Nem szikrít az Astra
Tisztelt Autódoktor!
Az autóm egy 92-es Astra F benzines, motorkód C14NZ. A tünetek: a motor bemelegedése után minden előzmény nélkül leáll, mint mikor leveszem a gyújtást! Aztán kis idő elteltével újra be lehet indítani (5.-6. indítózásra), és mintha mi sem történt volna, működik rendesen. Hidegindítással nincs gondja, szép alapjárata van stb.
A leállásokat csak üzemmelegen produkálja. Egyszer sikerült elcsípni a leálláskori problémát, nem volt szikra a trafóról az elosztóhoz menő kábelen. A hiba van, amikor naponta többször is jelentkezik, de van, amikor akár egy hétig sem! Azt vettem még észre, hogy kihúzatáskor mintha gyengébb lenne az autó, mint a leállások előtt.
Már megcsináltam a hibakód kiolvasást is, eredmény nélkül. Semmi hibát nem jelez. Ön szerint kezdjek egy trafócserével, vagy esetleg tud egy konkrét hibaforrást? Gondolok itt még a gyujtásmodulra, ill.a hall jeladóra. A három alkatrész közül talán a trafó a legolcsóbb. Vagy ha nem ezek,akkor mi lehet a baja az autómnak?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:
P.Zoltán
Kedves Zoltán!
Az Astrák gyújtóberendezése ebben a korban már gyakran adja fel a harcot, mind a Bosch (barna fedeles), mind pedig a Delco-rendszerű (fekete fedeles) gyújtás esetében. Ritkán, de előfordul Lucas rendszer is (barna fedél, csavaros rögzítéssel), ez talán a legmegbízhatóbb a három közül.
Az ön C14NZ motorjához nagy valószínűséggel Bosch osztófej tartozik, ennél a megoldásnál a leggyakoribb hiba talán a gyújtótrafó meghibásodása. Ez jellemzően épp úgy jelentkezik, ahogyan ön írja, tehát a motor, és ezzel együtt a trafó melegedésével jön elő. Ha tehát nem kíván lépésenként végigdiagnosztizálni mindent, elsőként ennek a cseréjével próbálkozzon. A gyújtásmodul hibája sem ritka, ám ilyenkor általában végleg megszűnik a szikra, tehát az ön esetében ez kevésbé valószínű. A jeladó hibája, bár nem lehetetlen, ennél a rendszernél kevésbé gyakori eset.
Üdvözlettel:
Autódoktor