4x4 nem mindig 16

2018.10.28. 11:13

Tisztelt Autódoktor!

Már két szerelőt és egy villamosságist is felkerestem az alábbi problémával de senki nem tudta megoldani, csak a pénzem lett kevesebb... A beteg egy 1992-es Opel Calibra 2.0 16V 4x4-es. A probléma az, hogy ha lassítok és a fékhez csak picit is hozzá érek 20 km/h felett, akkor a hátsó hajtás szétkapcsol. Az abs működik, egyéb hibája nincs is. Nincs valami ötlete, hol kerestessem a hibát, mert az eddigi szerelőknek gőze se volt a megoldásról. Nagyon megköszönném akár az ötleteket is.

Sándor

Kedves Sándor!

Jó hírem van! Semmi gond nincs az összkerékhajtással, nyugodtan nekivághat a télnek - ha nem félti a vasat a rozsdától. A Steyr-Puchnál készült 4x4 rendszerek nagyon kifinomultak és tartósak - hasonló van az Integrale, illetve általánosan a régebbi európai összkerekesek alatt is zömmel.

Az Opel rendszerében a viszkókuplungon kívül egy többtárcsás/lamellás kuplung is található, amely fékezésre nagyjából az ön által említett sebesség felett szétkapcsol, így az osztómű nem melegszik túl: a viszkó üzembiztos marad és az autó is elsőkerekesként viselkedik a kanyarokban fékezés közben.

Az olajcseréket érdemes legfeljebb negyvenezrenként elvégeztetni az erőátviteli egységekben, illetve a rendszer kíméletes használata is javasolt: az egy helyben pörgést inkább mellőzze.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu