Hengerfejes Ford Ranger: jó lesz még?
T. Cím!
Figyelmeztettek, hogy a kölcsönadott autóból elfolyt menet közben a hűtővíz és megfőzték a motort, mert jelzést nem láttak a műszerfalon. Én figyeltem a hűtővíz kiegyenlítő tartály szintet és utántöltöttem, mígnem felforrt autópályán a hűtővíz. A hibát több eldörzsölődött vízcső okozta. Az üzemanyagcső megdörzsölte a vízcsövet. A csövek cseréje után is fogyott a hűtővíz. Szakszerviz hetek óta szöszöl vele.
Megállapították a gépműhelyes alvállalkozójukkal, hogy csak a hengerfej tömítés égett át. Kérdésem, ha a munkát befejezik és kapok gyári szerviz számlát róla akkor meddig valószínűsíthető, hogy nem lesz nagyobb baj. Jelenleg 167 ezer km a futás öt év alatt kíméletes üzemmódban, főleg üresen.
Kell-e sürgősen új autót vennem? Tamás
Kedves Tamás!
Ha a hengerfej alapvető gépműhely-munkái elvégzésre kerültek (síkolás, nyomáspróba) valamint a motor összerakása is a gyári metódusok alapján történik, ismét hosszú ideig csupán az olajcserékre kell majd koncentrálnia. Habár az autó még fiatalnak mondható, mégis érdemes a hengerfej teljes rendberakását kérni, a 170 ezer kilométer már hagyhat nyomokat a mechanikán.
Egy maréknyi szelepszár-szimmering illetve két sor szelepillesztés nem árthat meg, és nem is ördöngősen magas költség. Abban biztos vagyok, hogy a szervizes kollégák mindent megtesznek, hogy egy kiváló, ütőképes munkaeszközt adjanak vissza önnek.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu