Először rángat, aztán be sem indul

2019.08.12. 11:42

Üdvözlöm!

Immár több, mint 2 éve vagyok (eddig boldog) tulajdonosa egy 1.6 Ti-VCT 2007-es benzines kettes Focusnak. Az égvilágon semmi baja nem volt eddig, de mostanában borzolja az idegeimet.

Múlt héten a Nagykőrösi úton menet közben, épp kifelé sorolva a belső sávból, elszállt az erő az autóból. Nyomtam a gázt, de csak lassultunk. Sikerült kigurulni a párhuzamos útra a zajvédőn túl, miközben próbáltam indítózni. A motor felpörgött, de gázadásra csak fuldoklás volt a válasz. Majd egyszercsak beindult, és, mintha mi sem történt volna hazavitt.

Aztán vasárnap asszonnyal, és a két gyerekkel elmentünk egy ismerősünkhöz. Néhány óra múlva indítottuk volna az autót, de nem indult. Felpörög, fulladozik, leáll. Majd néhány indítózással később ismét beindul, hazavisz.

Másnap egész nap használtam, majd elvittem egy szervizbe, ahol nem találtak hibakódot, mértek benzinnyomást, amit megfelelőnek (3.5-4 bar) ítéltek, így cseréltek főtengely pozíció jeladót, és egy elégett gyújtáskábelt.

Másnap ismét elmentem vele dolgozni (18-11.ker), majd haza, és vásárolni. A Üllői úton parkoltunk, elintéztük a boltot, és beültünk a két gyerekkel, majd ismét nem akart beindulni az autó. Most több indítózás után sem. Elvontatták a szerelőkhöz, akik a szenzort cserélték, de most sem volt hibakód, de nem hagytam ott, mert csak alkatrészeket akartak cserélgetni.

Önnek mi a véleménye, mi okozhatja a problémát, illetve hová tudom esetleg vinni 11-18. kerület vonzáskörzetében, ahol a hibát is megtalálják, és nem kell cserébe a fél autót kicserélgetni?

Imre

Kedves Imre!

A nevezett típussal néhány alkalommal meggyűlt a bajunk hasonló hibajelenség okán. Sajnos a kábelkötege nem az örökkévalóságnak készült, ami a kirepedezett, de akár a hibátlan szigetelés alatt megzöldülő, ezek után elektromosságot vezetni nem annyira hajlandó kábelezésben nyilvánul meg. A motortér kötegeit tehát érdemes végignézni, repedés esetén feltétlenül javítani. A tárolt hibakódok kicsit szűkíthetik a célterületet, de sajnos valóban van, hogy a kis naplóban egyetlen releváns bejegyzés sem szerepel.

A másik sarkalatos pont a műszeregység, amely szintén több elektronikus problémával is küzdhet. Egyrészt sok esetben nem kapcsol le az összkilométert mutató kis display, másrészt az indításgátló is aktív maradhat - amelyet a piros LED jelez indítózás közben. Ez utóbbi esetben a műszerfal hibatárolója azért tartalmaz néhány kapcsolódó hibakódot, melyet egy sima OBD olvasó nem, viszont egy típusspecifikus műszer annál inkább kiolvas. Szerencsére a műszerfal-elektronikákkal foglalkozó cégek ismerik ezt a Ford-nyűgöt is, így néhány nap alatt megoldás születhet a rejtett gondokra.

Hejj, amikor csak a megszakítót kellett birizgálni a motortérben...

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu