Hidegen hiányzik egy henger az Audiból

2020.09.27. 10:33

Tisztelt Autódoktor!

Áprilisban vásároltam egy A4 B9 2.0 TDI, 122 lóerős, 2017 évjáratú autót. Az autót neppertől vettem 62 000 km-el. Az autót sikerült leellenőrizni alvázszám alapján. Hazafelé jövet az autó hibajelzést adott a műszerfalon (chek engine). Rá lett dugva számítógépre és a 3. hengerben lévő szenzoros melegítőgyertyát jelezte. Utána elvittem hivatalos márkaszervizbe, ahol kicserélték és jó is lett, a nepper ki is fizette. 

Kb. 1 hét után, olyan hiba lett, hogy amikor a motorja lehűl levegő hőmérsékletre, indításkor olyan mintha 1-2 henger nem indulna be rendesen. Ez kb. 16 másodpercig tart. Maga az indítózás nem tart hosszabb ideig, mint amikor normálisan dolgozik. Utána már minden rendben működik.

Megint elvittem a hivatalos szervizbe, ott is kellett hagyni mert meleg motornál nem jelez semmi hibát. Meg is kaptam az előszámlát (jó nagy összeggel), hogy ki kell cserélni az 1,2,3 -as porlasztókat. Az autó átvevő is sokkalta az árat, és azt ajánlotta, hogy vigyem el Bosch szervizbe.

A szerviz megállapítása szerint minden rendben van a porlasztókkal, amit dokumentumokkal igazolt is.

Ezután elvittem egy maszekhoz, aki csak VW konszern autókkal foglalkozik meg VCDS programot használ. Az autó ott volt 3 napot. Sajnos nem tudta megállapítani a hiba okát. Azt viszont igen, hogy a km számláló stimmel a 62 000 km. (Ha tekerve lenne a számláló, akkor az ő számítógépén egy szám megváltozik. Azt nem tudja megmondani, hogy mennyi van benne, de azt igen, hogy tekerték e.)

Nála kijelezte a 3. befecskendezőt, hogy hibás. Ezért próbaképp felcserélte a 3. és 4. befecskendezőket. Másnap amikor indította a motort, a hiba ismét jelentkezett. Vissza rakott mindent. Amit még mondott, hogy olyan mintha túl nagy lenne az olajnyomás és emiatt a szelepek nem csuknának be. Ez után kicserélte az olajat és olajszűrőt. De minden maradt a régi. Tovább nem akart belebonyolódni, a szavaival élve, túl fiatal az autó, hogy ő ezt szétszedje. (azt azért nem értem, hogy miért nem mért olajnyomást)

Az utolsó próbálkozásom még az volt, hogy 200 km-es út előtt tettem az üzemanyaghoz, egy neves cégtől, befecskendező takarítót amit az üzemanyagba kell tölteni, de nem változott semmi. Azóta már 68 000 km van benne, de a jelenség nem változott. Remélem, hogy a leírásból lehet valamire következtetni.

Vili

Kedves Vili!

Induljunk el az első forró nyomon. Ha több szerviz is a porlasztók/injektorok értékeiben látta a probléma forrását, szerintem először azt a kört kellene lefutni. Levele alapján azt feltételezem, hogy a kollégák a Bosch szervizben beszerelt injektorokat teszteltek, amely nem ad száz százalékos eredményt ebben az esetben, illetve a szoftveres teszt általában csak meleg motor esetében alkalmazható. Viszonylag kis költséggel tesztelhetőek a kiszedett injektorok, a mérés egy-két napon belül lezajlik és pontos jegyzőkönyvet is kap a részegységek állapotáról. Így lesz a kezében egy bizonyító erejű papírhalom és egy javítási kalkuláció is. Ezekkel felvértezve ismét kopogtathat a nepper ajtaján.

A lefutott kilométer alapján annak az autónak nem szabadna még hibáznia, azonban nem lehet biztos az ember abban, hogy a jármű előző tulajdonosa nem hibázott esetleg, mondjuk rossz üzemanyag tankolásával. Ha a jármű szervizkönyve megvan, talán érdemes felvenni a kapcsolatot a pecsétek alapján azonosítható szervizekkel, hátha néhány új információ kerülne elő a régi munkalapok alapján.

Ha az injektorok a próbapadi tesztek alapján is jónak bizonyulnak, a bevált protokoll alapján az izzítás, a szívórendszer és a motor mechanikai vizsgálata a következő lépés. Nagyobb megbontás előtt egy nagyon alapos szoftveres ellenőrzés/feltárás is javasolt. De remélem ennyire már nem fog kelleni beletúrni a technikába.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu