Hidegen hiányzik egy henger az Audiból
Tisztelt Autódoktor!
Áprilisban vásároltam egy A4 B9 2.0 TDI, 122 lóerős, 2017 évjáratú autót. Az autót neppertől vettem 62 000 km-el. Az autót sikerült leellenőrizni alvázszám alapján. Hazafelé jövet az autó hibajelzést adott a műszerfalon (chek engine). Rá lett dugva számítógépre és a 3. hengerben lévő szenzoros melegítőgyertyát jelezte. Utána elvittem hivatalos márkaszervizbe, ahol kicserélték és jó is lett, a nepper ki is fizette.
Kb. 1 hét után, olyan hiba lett, hogy amikor a motorja lehűl levegő hőmérsékletre, indításkor olyan mintha 1-2 henger nem indulna be rendesen. Ez kb. 16 másodpercig tart. Maga az indítózás nem tart hosszabb ideig, mint amikor normálisan dolgozik. Utána már minden rendben működik.
Megint elvittem a hivatalos szervizbe, ott is kellett hagyni mert meleg motornál nem jelez semmi hibát. Meg is kaptam az előszámlát (jó nagy összeggel), hogy ki kell cserélni az 1,2,3 -as porlasztókat. Az autó átvevő is sokkalta az árat, és azt ajánlotta, hogy vigyem el Bosch szervizbe.
A szerviz megállapítása szerint minden rendben van a porlasztókkal, amit dokumentumokkal igazolt is.
Ezután elvittem egy maszekhoz, aki csak VW konszern autókkal foglalkozik meg VCDS programot használ. Az autó ott volt 3 napot. Sajnos nem tudta megállapítani a hiba okát. Azt viszont igen, hogy a km számláló stimmel a 62 000 km. (Ha tekerve lenne a számláló, akkor az ő számítógépén egy szám megváltozik. Azt nem tudja megmondani, hogy mennyi van benne, de azt igen, hogy tekerték e.)
Nála kijelezte a 3. befecskendezőt, hogy hibás. Ezért próbaképp felcserélte a 3. és 4. befecskendezőket. Másnap amikor indította a motort, a hiba ismét jelentkezett. Vissza rakott mindent. Amit még mondott, hogy olyan mintha túl nagy lenne az olajnyomás és emiatt a szelepek nem csuknának be. Ez után kicserélte az olajat és olajszűrőt. De minden maradt a régi. Tovább nem akart belebonyolódni, a szavaival élve, túl fiatal az autó, hogy ő ezt szétszedje. (azt azért nem értem, hogy miért nem mért olajnyomást)
Az utolsó próbálkozásom még az volt, hogy 200 km-es út előtt tettem az üzemanyaghoz, egy neves cégtől, befecskendező takarítót amit az üzemanyagba kell tölteni, de nem változott semmi. Azóta már 68 000 km van benne, de a jelenség nem változott. Remélem, hogy a leírásból lehet valamire következtetni.
Vili
Kedves Vili!
Induljunk el az első forró nyomon. Ha több szerviz is a porlasztók/injektorok értékeiben látta a probléma forrását, szerintem először azt a kört kellene lefutni. Levele alapján azt feltételezem, hogy a kollégák a Bosch szervizben beszerelt injektorokat teszteltek, amely nem ad száz százalékos eredményt ebben az esetben, illetve a szoftveres teszt általában csak meleg motor esetében alkalmazható. Viszonylag kis költséggel tesztelhetőek a kiszedett injektorok, a mérés egy-két napon belül lezajlik és pontos jegyzőkönyvet is kap a részegységek állapotáról. Így lesz a kezében egy bizonyító erejű papírhalom és egy javítási kalkuláció is. Ezekkel felvértezve ismét kopogtathat a nepper ajtaján.
A lefutott kilométer alapján annak az autónak nem szabadna még hibáznia, azonban nem lehet biztos az ember abban, hogy a jármű előző tulajdonosa nem hibázott esetleg, mondjuk rossz üzemanyag tankolásával. Ha a jármű szervizkönyve megvan, talán érdemes felvenni a kapcsolatot a pecsétek alapján azonosítható szervizekkel, hátha néhány új információ kerülne elő a régi munkalapok alapján.
Ha az injektorok a próbapadi tesztek alapján is jónak bizonyulnak, a bevált protokoll alapján az izzítás, a szívórendszer és a motor mechanikai vizsgálata a következő lépés. Nagyobb megbontás előtt egy nagyon alapos szoftveres ellenőrzés/feltárás is javasolt. De remélem ennyire már nem fog kelleni beletúrni a technikába.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
