Idő előtt elszakadt a vezérműszíj, ki a felelős?
üdv: 2017-ben vásároltam egy új Peugeot Boxer 2.0 bluehdi kisteher gépjárművet 2 év garanciával. Most 3.5 éves az autó 140000km és elszakadt a vezérműszíj. Megadott csereperidus 150000km.
Márkaszervizzel felvettem a kapcsolatot és elszállíttattam oda. Átnézték az autót és az ő álláspontjuk hogy a vízpumpánál csöpögött a hűtőfolyadék és ez miatt szakadt el a szíj, és hogy nem az ő hibájukból történt és ez, így nem garanciás, mert az utolsó 2 olajcsere nem náluk volt, és aki elvégezte az olajcseréket, annak kellet volna észrevennie hogy csöpög a hűtővíz.
Én használom az autót saját vállalkozásomban, odafigyelek rá sem az autó alatt sem a motortérben nem láttam hűtővíznek nyomát és még a tartályból sem hiányzott. A márkaszervizben mikor elvittem az autót, nyitottunk egy munkalapot és én jeleztem, hogy mikor megtörtént a baj, akkor folyt a hűtőfolyadék az autó alján. Most nem tudom hogyan tovább, ők azt mondják, kicserélik cseredarabos motorra kb 1,5m ért, de van új motor is 2,3m ért, én meg mondtam, hogy szép, nem is az én hibámból és még én fizessek. Tanácstalan vagyok.
Köszönettel, Zoltán
Kedves Zoltán!
Ne hagyja magát olyan könnyen. Igaz ugyan, hogy a jótállás időtartama már letelt, de a szavatossági igény még érvényesíthető lehet az eladóval szemben.
Ebben az esetben ugyanis véleményem szerint nyugodott a szavatossági igény, ön önhibáján kívül nem ismerhette fel a gyártási hibát (ha annak tekinthetjük a vezérműszíj szakadását).
A bizonyítási teher önre hárul ilyen esetben a tekintetben, hogy a vezérműszíj elszakadása 140 ezer Km-nél hibának tekintendő.
Ilyen esetben van még lehetőség az igényérvényesítésre és egy ilyen jelentős anyagi vonzatú hibánál mindenképpen meg kell fontolni a jogi út igénybevételét.
Üdvözlettel:
Autójogász