Nem fűt az autó, van jogom reklamálni?
Tisztelt Autójogász!
Ez év januárjában vettem kereskedőtől használt autót, az adatai szerint hibátlan volt, a nagyon rövid próbakör (4-5 perc, ennek megfelelő táv) sem hozott ki semmilyen hibát. Megvettem, papírozást követően boldogan elvittem. Pár napra rá, az első komolyabb útnál szükség lett volna a fűtésre, amiről ekkor kiderült, hogy nem működik.
A javítás komoly beavatkozást igényel, teljes műszerfal-középkonzol-utasoldal kibontása, adott esetben fűtésmotorok cseréje stb., ennek megfelelően közel 200 ezres tétel lehet, azonban a kereskedő azt mondta, hogy csak az alkatrészeket fizettetné ki, maximum 60 ezer forint értékben.
Jogosan követelheti ennek a megtérítését vagy teljesen saját költségére kell elvégeznie? Továbbá, mivel egy hónapja áll náluk az autó, és folyamatosan tolják ki a határidejüket, van lehetőségem elállni a vásárlástól, és visszakövetelni a kifizetett vételárat?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Digó
Kedves Digó!
Véleményem szerint ebben az esetben jogosan kérhető a fűtés helyreállításával kapcsolatos javítási költség, vagy legalábbis annak egy része. Azt javaslom, hogy ha egy mód van rá, kössön egyezséget a nettó javítási költség 60-80%-ra. Mindenképpen legyen írásos nyoma, hogy az eladót értesítette a hibáról, és felkérte arra, hogy javítsa meg saját hatáskörben.
Az elállás érvényesíthetősége kérdéses, ehhez kevés az információ, sokkal inkább egyezséget javaslok.
Üdvözlettel:
Autójogász