Téli gumi: keményebbre fújjuk?

2010.01.25. 19:57

Tisztelt Gumidoktor Úr!

Tudom, mert olvastam, hogy nem minden kérdésre válaszolnak, de szeretném megosztani sorstársaimmal, ha la lehet, a következő tapasztalatot:
Néhány hónappal ezelőtt feltettem azt a kérdést ezen a helyen, hogy ugyanazt a guminyomást kell-e alkalmazni a Passat CC gyárilag szerelt és a télre ajánlott kerékméretre (235/40R18 és a 205/55R17). Csak remélem, hogy nem tudás hiányában, hanem azért nem válaszoltak, mert a probléma nem túl sok autóst érint. Azon keveseknek, akiket ez érdekel, közlöm, hogy ez a nyomás kevés a téli garnitúrához, részben szemmel láthatólag, valamint mert 12 000, téli abroncson futott kilométer után a külső barázdában 3 milliméterrel többet kopott a gumi, mint középen. És ez nem annak köszönhető, hogy hegyi pályán versenyeket nyerek, hanem normál, vegyes országúti és városi megtett kilométereknek, és még, ha jól tudom, nem is fotózott le a traffipax. A következő etapra 3 tizeddel alacsonyabb nyomással indulok, ha valaki megalapozottan más értéket javasolna, szóljon!

Köszönettel:
Barnabás


Kedves Barnabás!

Ezúttal eljutott hozzám levele, így válaszolok is.
Gondolom, elírta végkövetkeztetését. Nem 3 tizeddel alacsonyabb, hanem 3 tizeddel magasabb nyomás lesz a megfelelő a téli kerekekbe... Ez kb. működni is fog egyébként.
A 205/55 R17-es méret nekem nagyon fura, valóban ezt ajánlja a VW ehhez a típusához télre? Vagy ez is véletlen elgépelés?
Általánosságban egyébként valóban 0,2 barral nagyobb nyomás ajánlott a modern téli abroncsokba, a nyárival azonos méret esetén. A rendellenes kopások elkerülésén túl a téli abroncsszerkezet hatékony működéséhez kell a nagyobb keréknyomás.

Üdv,
Gumidoki