Az autóvédelmi technikákról
Olvastam az autóvédelemről szóló cikket, de nem reagáltál a kommentekre. Kérdésem az lenne, hogy tényleg ennyire nem ér semmit a riasztó, meg a GPS és a váltózár? Ha minden ilyen könnyen kicselezhető, akkor mit kell betenni az autóba, hogy ne lopják el?
Sajnos nagyon ritkán jutok el addig, hogy végigolvassam a hozzászólásokat, mert hála az égnek sok a munkánk.
Az autóriasztók és egyéb védelmi berendezések terén nagyon sok a félreértés és a fantázia szülte történet. Még a mai nap is hallani, hogy egy teniszlabdával meg TV távirányítóval ki lehet nyitni egy autót. Sokszor példálóznak GSM és GPS zavarókkal, amit a neten vásárolhatunk, és azzal aztán minden szuper riasztó semlegesíthető. Havonta kapom meg e-mailben azt a leírást, amiben egy villamosmérnök, aki a sötét oldalra került, elmondja, hogy minden védelmi eszközt semlegesít és kiiktat.
Természetesen nem. Azért gondoljunk bele, a Mercedes tényleg olyan vacak autó, hogy egy lyukas teniszlabdával kinyitható? Az autót tervező mérnökök erre nem gondolnak? Ahogy a felügyelettel rendelkező műholdas védelmet kínáló cégek nem gondolnak a GPS és GSM zavarókra?
Amint kitalálnak egy módszert, hogy hogyan lehet feltörni egy autót, azonnal kitalálják, hogy hogyan lehet védekezni ellene. Ez egy végeláthatatlan harc a jó és a rossz között. Vannak egyszerűbb védelmi eszközök, amelyeket hatástalanítani is egyszerűbb, és vannak összetett, bonyolult védelmek, amelyeket szinte lehetetlen megkerülni.
Az, aki semmilyen riasztót, immobilisert vagy mechanikus szerkezetet nem szereltet az autójába, az balga és ne sirassa kedvencét. Aki tesz a védelemért, az nagy valószínűség szerint nyugodtan alhat. A védelem kiválasztásakor figyelembe kell venni az autó értékét és azt is, hogy mennyire kelendő. Természetes, hogy egy kis értékű autóba nem teszünk műholdas védelmet, hiszen nem lövünk ágyúval verébre. Szintén természetes, hogy egy magas lopási mutatóval rendelkező autót magasabb védelmi szintű rendszerrel szerelünk.
Mindenkinek van egy kialakult gondolata arról, hogy mit szeretne az autójába, de ez nem mindig helyes. Tapasztalataink alapján igyekszünk a helyes irányba terelni a tulajdonost. Ez nem azt jelenti, hogy mindenkire rásózunk minden vackot, hanem, hogy az autó adottságainak megfelelő rendszert ajánlunk.
Minden védelmi berendezés semlegesíthető, a kérdés csak az, hogy mennyi idő alatt. Ahogy a hozzászólásokban is elhangzott, a tapasztalat valóban azt mutatja, hogy egy autó eltulajdonítása időhöz kötött. Ami babrás, az megmarad. Sokszor roppant egyszerű szerkezetek védik meg az autót, de ez nem jelenti azt, hogy elég egy önindító-blokkolás vagy egy kormányzár, és attól mindenki megriad.
Sajnos a riasztókba vetett hitet megrengették az olcsó, pár ezer forintos termékek és a silány beépítések. Az állandóan szirénázó autók a köztudatba vésték, hogy a riasztó egy olyan szerkezet, ami állandóan megszólal. Természetesen ez nem így van. Ezek a zajforrások beállítatlan kezdetleges termékek, csapnivaló beépítéssel. Mint minden szakmunka, a riasztószerelés is szakértelmet követel, amibe az is beletartozik, hogy nem árulunk olyan eszközöket, amik nem alkalmasak az autóban lévő szélsőséges körülmények közötti stabil működésre.
Többször leírtam már, hogy a védelem két részből áll. Az egyik egy mechanikus védelem, a másik az elektronikus jelzőrendszer. A kettő kombinációja olyan szinten megnöveli az áthatolás idejét, hogy azt az autót nem érdemes piszkálni.
Mondhatjuk, hogy a váltózár esetében kinyomott kuplunggal vontatható az autó, és mondhatjuk, hogy egy mágnesesen árnyékoló ponyvával letakarhatjuk a GPS térerejét. Megvalósítható, hogy az autót behúzzuk egy kamion rakterébe és ott azonnal szétszedjük, de lássuk be, ezek nem életszerű események. A váltózár szétfúrása, kiszerelése időigényes és nehéz feladat. Nem lehet lefagyasztani és egy kalapácsütéssel kettétörni. Az autó kinyitásának pillanatában megszólal a riasztó és azt nem lehet akciófilmbe illő módon egy mozdulattal elnémítani. Nem lehet a szirénát telefújni purhabbal, hogy megnémuljon, és nem lehet csak úgy elsőre megtalálni egy rejtett blokkoló eszközt.
Lehet semlegesíteni a védelmet, ha van elég idő, vagy ismerjük annak felépítését. Sokan elárulják az indítási trükköt egy mosóban vagy szervizben. A javítóműhelyben leadott autókulcs és riasztó távirányító másolható a tulajdonos tudta nélkül. Ezekkel nem akarok megbántani senkit, csak lehetséges réseket mutatok a pajzson.
Az autólopások száma erőteljesen emelkedő tendenciát mutat, ami valószínű, hogy a gazdasági helyzetünk következménye. Igenis van értelme a védelmi berendezéseknek, igenis minden autóba be kell építeni. A hivatalosan bevizsgált riasztók, immobiliserek, váltózárak és műholdas védelmi rendszerek megbízhatóak, felépítésük rengeteg mérnöki munkaórát és tapasztalatot foglal magában, megkerülésük, kiiktatásuk időigényes és bonyolult dolog. Nem tévesztendők össze a nyolcezer forintos beépített áron vásárolható riasztónak nevezett problémával. Az autó egy nagyon drága vagyontárgyunk vagy munkaeszközünk, ami megérdemli, hogy vigyázzunk rá, hiszen állandóan sebezhető helyen tartjuk, legyen az az utca vagy akár garázs, sajnos sehol nincs biztonságban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
