Rémhírek a gázüzemről
Tisztelt LPG doktor!
Több autószerelőtől hallottam, hogy a gázüzemű működés során rozsdásodásnak indul a hengerfej, a hengerfejtömítés "elég", a szelepek beragadnak, beégnek. Én 130 000 km-t tettem meg gázüzemmel hiba nélkül, egyik ismerősöm 300 000 km-t, szelepberagadás hibát leszámítva gond nélkül. (probléma lehet fennállt volna benzinüzemnél is). Ebből a tényként kezelt állításokból igaz-e valamelyik, Önnek mi a tapasztalata? Előnyeit mindenki ismeri a gázüzemnek a hátrányairól azonban senki nem ír. Tapasztalatom szerint a hátsó kipufogódob hamarabb szétég, elrozsdásodik a vízgőz miatt.
Kedves Zsolt!
A kipufogó dob rozsdásodásáról mi is hallottunk, de tapasztalati tények nem támasztják alá. A szelepek gázüzemben leragadni nem szoktak, ez épp a benzines üzemre jellemző, főként a modern motoroknál, ahol környezetvédelmi céllal visszavezetik a kipufogógáz egy részét részterhelésen ( EGR ).
Ennek hatására a szelepszárak el tudnak kormolódni, minek következtében a szeleprugó képtelen a kívánt sebességgel visszanyomni ( zárni ) a már nyitott szelepeket. Ebből a késedelemből tapasztalható járás egyenetlenség keletkezik, amely a későbbiekben akár a szelepek beégését is magában hordozhatja.
A gázüzemnek nem létezik egyéb negatív hatása, a terjengő pletykák azokon a tapasztalatokon nyugszanak, melyek a helytelenül beállított gázüzemű autók meghibásodásaiból levont következtetések.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu