Nem akar átváltani gázra a Lacetti
Üdvözlöm!
Egy régóta tökéletesen működő Chevrolet Lacetti a napokban nem váltott át benzinről LPG-re. Ha manuálisan indítottam gázon, akkor ment, de nem húzott eléggé, akadozott. Megrendeltük és ki is cseréltük a két szűrőt.
Csere után már gázon indítva tökéletesen megy, viszont most sem vált át. E mellett észrevettem, hogy a kocsiban a fűtés nem működik megfelelően, a vízhőfok jelző értéke váltakozik és nem mindig fúj forró levegőt. Elképzelhető, hogy a két dolog összefügg? Hiszen (gondolom) az LPG átváltásához is kell a motormeleg üzemmód. Esetleg mi lehet a probléma?
Egy másik kérdés: A feleségem Dacia Sandero Stepway 900 cm³ három hengeres autójába be lehet szereltetni a gázt? Köszönöm a válaszokat.
Az Ön esetében összefügghet a gázrendszer reakciója a tapasztalt fűtési problémával. Azt, hogy pontosan miként, kizárólag megtekintés után lehet megmondani, ennek ellenére néhány lehetőséget leírok.
1., Termosztát hiba. Ha a hűtővíz a folyamatosan nyitva lévő termosztát miatt nem képes üzemi hőfokra melegedni, csökken a fűtés hatásfoka. Ennél nagyobb baj, hogy a nem kellően meleg motor kenési tulajdonságai sem lesznek optimálisak. Járulékosan a keverékképzés is megvadul ettől, megnövelve a tüzelőanyag fogyasztását. Ebben az esetben a gázrendszerben beállított átváltási hőmérséklet is túl magasra kell, hogy legyen beállítva! Ugyanis normális esetben 30 Celsius fok körüli átváltási hőmérséklettel működnek a gázrendszerek, ennyit viszont nyitott termosztáttal is elér egy autó hűtőrendszere.
2., Alacsony hűtővíz szint. Ilyenkor a túlmelegedés veszélye épp úgy fennáll, mint a fűtés hatásfokának csökkenése. Ha a reduktorba emiatt nem kerül elegendő - netán semennyi víz, máris meg van a baj. Mindenképpen szakszerviz ellenőrzésére van szükség ilyen esetben.
A felesége autója jelen pillanatban még nem átalakítható, de a fejlesztések folynak, érdemes néhány havonta érdeklődni ezügyben!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu