Fabia eladási nehézségek

2003.11.26. 12:55

Részemről még kb. 4-500 000 Ft veszetség is elfogadható lenne, de egymillió már nem!

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Totalcar szerkesztőség!

Tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben:
Idén áprilisban vásároltam márkakereskedésben egy Skoda Fabia kombi cool 1.2 12v típusú autót.
Sajnos úgy adódótt, hogy egyre nehezebben fizetem a havi részleteket, mivel vállalkozásom hullámvölgyben van, és egy másik autó hitelét is fizetnem kell családon belül. Úgy döntöttem,hogy eladnám az autót, amin még nagyon sok hitel van, és egy olcsóbbat vennék helyette.
Az autó a benne lévő extrákkal (klíma, el.abl, 2 airbag, váltózár, 15"-os alufelni, metálfény, gyári cd-s rádió) 3.100.000 forintba került. Azóta a modell ára kb 100.000 Ft-tal emelkedett a márkakereskedőknél. A Skoda-kereskedőnél lévő Weltauto kirendeltségben azt mondták, hogy az autó reális ára szerintük 2 600 000 Ft (6 hónapos és 10.000 km van benne), ezért legfeljebb 2 400 000 Ft-ért tudnák bevenni. Egy használtautó-kereskedő még ennél is kevesebbet mondott, mégpedig, hogy az autó 2.3 - 2.4 mFt körül lenne eladható!
A kezdőrészlet és az üzembehelyezési költségek kb. 700.000 Ft-ba voltak nekem, és azóta befizettem 300.000 Ft-ot (havi 50.000). A bank által kiadott igazolás szerint mintegy 2.350.000 Ft-tal tartozom nekik.
Tehát ha el akarom adni az autót akkor majdnem mind az egymillió forintot elbuknám, amit befizettem eddig!
Azt kérdezném, hogy ez önök szerint reális? Van esetleg olyan kereskedő, aki tisztességes összeget adna ezért az autóért?Részemről még kb. 4-500 000 Ft veszetség is elfogadható lenne, de egymillió már nem!

Várom válaszukat!
Üdvözlettel
Gerencsér László

Kedves László!

Sajnos Ön a leírtak szerint "halmozottan hátrányos helyzetű" az autó eladása szempontjából.
Ha a finanszírozást az első évben lezárja, akkor számolni kell az autó értékvesztésével és a kamatveszteséggel, illetve adott esetben az árfolyam-különbözettel is. Az említett 50.000 forintos havidíj teljes egészében nem számolható tőketörlesztésnek, hiszen legalább a fele kamattartalom.
Sajnos az Ön esetében, ahogy a lezárási kalkulációból is kiderül, ha a finanszírozási szerződés lezárására kerül sor, akkor valószínűleg többet kell majd visszafizetnie, mint a felvett hitelösszeg.
Véleményem szerint az autó jelenlegi piaci ára az említett extrákkal, feltételezve a kifogástalan műszaki és esztétikai állapotot 2,5-2,6 mFt között mozog.
A kérdésben felmerült tisztességes ár nem a kereskedőkön múlik, hanem az autó jelenlegi piaci értéke határozza meg, ami viszont a Skoda értékvesztésének tudható be. Véleményem szerint vagy érdemes megtartani az autót, ha lehetséges vagy még az idén értékesíteni, mert a januártól egyévesnek tekinthető autónak változni fog a piaci ára.

Üdvözlettel,
Opticar

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.