Részemről még kb. 4-500 000 Ft veszetség is elfogadható lenne, de egymillió már nem!
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben:
Idén áprilisban vásároltam márkakereskedésben egy Skoda Fabia kombi cool 1.2 12v típusú autót.
Sajnos úgy adódótt, hogy egyre nehezebben fizetem a havi részleteket, mivel vállalkozásom hullámvölgyben van, és egy másik autó hitelét is fizetnem kell családon belül. Úgy döntöttem,hogy eladnám az autót, amin még nagyon sok hitel van, és egy olcsóbbat vennék helyette.
Az autó a benne lévő extrákkal (klíma, el.abl, 2 airbag, váltózár, 15"-os alufelni, metálfény, gyári cd-s rádió) 3.100.000 forintba került. Azóta a modell ára kb 100.000 Ft-tal emelkedett a márkakereskedőknél. A Skoda-kereskedőnél lévő Weltauto kirendeltségben azt mondták, hogy az autó reális ára szerintük 2 600 000 Ft (6 hónapos és 10.000 km van benne), ezért legfeljebb 2 400 000 Ft-ért tudnák bevenni. Egy használtautó-kereskedő még ennél is kevesebbet mondott, mégpedig, hogy az autó 2.3 - 2.4 mFt körül lenne eladható!
A kezdőrészlet és az üzembehelyezési költségek kb. 700.000 Ft-ba voltak nekem, és azóta befizettem 300.000 Ft-ot (havi 50.000). A bank által kiadott igazolás szerint mintegy 2.350.000 Ft-tal tartozom nekik.
Tehát ha el akarom adni az autót akkor majdnem mind az egymillió forintot elbuknám, amit befizettem eddig!
Azt kérdezném, hogy ez önök szerint reális? Van esetleg olyan kereskedő, aki tisztességes összeget adna ezért az autóért?Részemről még kb. 4-500 000 Ft veszetség is elfogadható lenne, de egymillió már nem!
Várom válaszukat!
Üdvözlettel
Gerencsér László
Kedves László!
Sajnos Ön a leírtak szerint "halmozottan hátrányos helyzetű" az autó eladása szempontjából.
Ha a finanszírozást az első évben lezárja, akkor számolni kell az autó értékvesztésével és a kamatveszteséggel, illetve adott esetben az árfolyam-különbözettel is. Az említett 50.000 forintos havidíj teljes egészében nem számolható tőketörlesztésnek, hiszen legalább a fele kamattartalom.
Sajnos az Ön esetében, ahogy a lezárási kalkulációból is kiderül, ha a finanszírozási szerződés lezárására kerül sor, akkor valószínűleg többet kell majd visszafizetnie, mint a felvett hitelösszeg.
Véleményem szerint az autó jelenlegi piaci ára az említett extrákkal, feltételezve a kifogástalan műszaki és esztétikai állapotot 2,5-2,6 mFt között mozog.
A kérdésben felmerült tisztességes ár nem a kereskedőkön múlik, hanem az autó jelenlegi piaci értéke határozza meg, ami viszont a Skoda értékvesztésének tudható be. Véleményem szerint vagy érdemes megtartani az autót, ha lehetséges vagy még az idén értékesíteni, mert a januártól egyévesnek tekinthető autónak változni fog a piaci ára.
Üdvözlettel,
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
