Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Kedves Marci!
Autóvásárlás előtt állunk a családdal, a jelenleg használt 16 éves Octaviánk sajnos egyre több javítást kér a szolgálataiért, és a törődést újabb hibákkal hálálja meg. A rendszeres nagymamajáratokhoz a két gyerek és a sok csomag miatt az Octaviához hasonló nagy, kényelmes autót keresünk. Elsősorban benzinest, évi 10-12 ezer kilométert megyünk a kocsival. A keret 4 millió forint, amibe jó lenne, ha a használatba vételi költségek is beleférnének. Évjárat, futásteljesítmény másodlagos, a jó ár-érték arány számít.
Az interneten böngészve megakadt a szemem a Suzuki Kizashin. Itthon anno nem volt nagy sikere, ráadásul csak automata váltóval forgalmazták. De itt-ott felbukkan néha egy külföldről behozott, kézi váltós példány. Olyan árban vannak, mint a kortárs Focusok vagy Astrák, de úgy néz ki, ugyanezért az összegért "több autót" kap az ember. Meg szabad venni ezeket? Kell-e tartani a ritkaságától, gondolok itt a szerelői know-how-ra, vagy az alkatrész-ellátottságra?
Ha esetleg nem a Kizashi, akkor mit tud még javasolni? Az újabb Octaviák is tetszenek, de a TSI-kről mindenki lebeszélt. Na jó, ez nem igaz, pont az autószerelőm mondta hamiskás mosollyal, hogy mivel egy építkezés kellős közepén van, és szaladnak felfelé az anyagárak, ő nagyon örülne, ha vennék egy TSI-t. :-)
Válaszát előre is köszönöm!
Ferenc
Kedves Ferenc,
TSI-t tényleg ne vegyen, Kizashit pedig igen. Remek autó, jó párat eladtunk belőle használtan, és egyikkel sem volt soha problémánk. Cascót kössön rá, mert egy váratlan törés alkalmával nehéz lesz majd a Kizashi-bontót elérni, mert nincs. Alkatrész a karbantartásokhoz pedig úgy tűnik, akad, én ettől nem tartanék. Itthon azért nem vette senki, mert Suzukinak túl drága volt, prémiumnak meg túl Suzuki, de ne foglalkozzon vele.

Tízből kilenc építkező szerelő pedig biztos, hogy a TSI-t ajánlja, ami végtére is érthető. Ha tetszik, akkor hajrá, szerintem remek autó, ráadásul nem fog minden sarkon szembe jönni. Én az automata váltóval is tudnám szeretni, de ez egyéni preferencia kérdése. A lényeg, hogy olaj legyen benne meg víz, valamint idővel egy profi alvázvédelem sem árthat neki. Ha ezek megvannak, akkor kimegy a világból.
Üdv, Marci
Harmadáron már gondolkodóba ejt
A Suzuki Kizashi új autóként nem tarolta le a piacot, használtan viszont józan döntés lehet, ha megbarátkozunk az alkatrészárakkal.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
