Suzuki Kizashit szabad venni?

2022.07.24. 08:03

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Kedves Marci!

Autóvásárlás előtt állunk a családdal, a jelenleg használt 16 éves Octaviánk sajnos egyre több javítást kér a szolgálataiért, és a törődést újabb hibákkal hálálja meg. A rendszeres nagymamajáratokhoz a két gyerek és a sok csomag miatt az Octaviához hasonló nagy, kényelmes autót keresünk. Elsősorban benzinest, évi 10-12 ezer kilométert megyünk a kocsival. A keret 4 millió forint, amibe jó lenne, ha a használatba vételi költségek is beleférnének. Évjárat, futásteljesítmény másodlagos, a jó ár-érték arány számít.

Az interneten böngészve megakadt a szemem a Suzuki Kizashin. Itthon anno nem volt nagy sikere, ráadásul csak automata váltóval forgalmazták. De itt-ott felbukkan néha egy külföldről behozott, kézi váltós példány. Olyan árban vannak, mint a kortárs Focusok vagy Astrák, de úgy néz ki, ugyanezért az összegért "több autót" kap az ember. Meg szabad venni ezeket? Kell-e tartani a ritkaságától, gondolok itt a szerelői know-how-ra, vagy az alkatrész-ellátottságra?

Ha esetleg nem a Kizashi, akkor mit tud még javasolni? Az újabb Octaviák is tetszenek, de a TSI-kről mindenki lebeszélt. Na jó, ez nem igaz, pont az autószerelőm mondta hamiskás mosollyal, hogy mivel egy építkezés kellős közepén van, és szaladnak felfelé az anyagárak, ő nagyon örülne, ha vennék egy TSI-t. :-)

Válaszát előre is köszönöm!

Ferenc

Kedves Ferenc,

TSI-t tényleg ne vegyen, Kizashit pedig igen. Remek autó, jó párat eladtunk belőle használtan, és egyikkel sem volt soha problémánk. Cascót kössön rá, mert egy váratlan törés alkalmával nehéz lesz majd a Kizashi-bontót elérni, mert nincs. Alkatrész a karbantartásokhoz pedig úgy tűnik, akad, én ettől nem tartanék. Itthon azért nem vette senki, mert Suzukinak túl drága volt, prémiumnak meg túl Suzuki, de ne foglalkozzon vele.

Annak ellenére, hogy először futottak neki, nagyon is jól sikerült, nem tűnik nyomi kényszerformának, vagy megnyújtott kisautónak
Annak ellenére, hogy először futottak neki, nagyon is jól sikerült, nem tűnik nyomi kényszerformának, vagy megnyújtott kisautónak

Tízből kilenc építkező szerelő pedig biztos, hogy a TSI-t ajánlja, ami végtére is érthető. Ha tetszik, akkor hajrá, szerintem remek autó, ráadásul nem fog minden sarkon szembe jönni. Én az automata váltóval is tudnám szeretni, de ez egyéni preferencia kérdése. A lényeg, hogy olaj legyen benne meg víz, valamint idővel egy profi alvázvédelem sem árthat neki. Ha ezek megvannak, akkor kimegy a világból.

Üdv, Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.