Szedánból könnyek közt SUV-ba - de mibe?

2024.12.11. 06:20

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Kedves Nepperűző,

Nagy dilemmában vagyok. Történt ugyanis, hogy kaptam egy céges Golfot, így a szeretett 2016-os B8 Passat 2.0TDI sedanom kihasználatlanul parkol az udvaron. A feleségem nem szeretné használni, mivel szerinte “túl lapos és hosszú”… Egy 99-es CRV-t hajtott sokáig, jelenleg pedig egy 2011-es 1.6 D-4D Versot használ. És itt jön a dilemma: a Passatból és a Versoból kellene, minimális ráfizetéssel egy SUV-t gyúrni. Eddig látómezőbe került a Tiguan MK2, szintén 2.0 TDI, mert ez hasonlítana a legjobban a B8-hoz, de a 7-es DSGről nem sok jót hallottam. Kodiaq dettó. Mivel sokat lenne rövid távon használva, a leglogikusabb egy 4-es RAV4 hibrid lenne, de az egy elég vérszegény jószág a két nyomatékos dízel után. És valahogy szembe jött velem a CX5. A Skyactive motorokról jókat hallani, de többet nem tudok a típusról.

A kérdésem röviden: milyen SUV-t válasszak, ami megbízható, elfér benne a család, és dinamikus közlekedésre is alkalmas, automata váltóval is?

Előre is köszönöm válaszát.
Üdv, Zsombor

Kedves Zsombor,

Megértem, hogy az asszony SUV-t szeretne, hiszen ez a divat, és alapvetően nincs benne semmi kivetnivaló. Korábban, amikor az egyterűek számítottak menőségnek, valahogy senki sem emelte fel a hangját a méretük miatt, aminek az oka talán az, hogy az egyterűek kevésbé keltettek feltűnést, könnyebben megbocsáthatóak voltak a sok gyerekre hivatkozással, és nem váltottak ki ellenérzést azokban, akik nem engedhették meg maguknak, hogy vásároljanak egyet.

Szóval az SUV önmagában nem bűn, a feleségén kívül pedig a Volkswagen is rájött, hogy a szedán Passat semmire sem jó, ezért nem is forgalmazzák már Európában, ahogy a Toyota sem a Versót, helyette pedig már az Aygót is megpróbálja SUV-nek elpattintani. :DD

De, hogy a kérdésre is válaszoljak, azt kell mondjam, a rövid távú használatra én mindenképp a Toyota hibrid vonalon mozognék, még akkor is, ha a vége egy Lexus NX lesz. A teljesítményétől kétlem, hogy tartania kellene, ugyanis ezek már simán felveszik a tempót a kétliteres dízelekkel, és önnek amúgy is marad a céges Golf, a felesége pedig - bízzon bennem - elégedett lesz a 2,5 literes hibrid lóerejével.

Az nagyjából mindegy, hogy RAV4, vagy NX, a Mazdát viszont sosem venném. Ezek bármennyire is nevetséges, de még mindig rozsdásodnak, eladni szívás őket, a belsejük a kilencvenes éveket idézi, a Skyactiv motorokról pedig ugyanúgy hallani rosszat, mint jót.

Üdv, Marci

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.