Az autó ára 4000 Euro.
Egy 1997-es Hyundai Coupe 2.0-t szeretnék behozni Németországból. Az autó ára 4000 Euro. Az autót szerintem nem az EU-ban gyártották, de nem biztos.
Kérdésem:
Mennyibe fog kerülni az autó kompletten?
Érdemes-e május után venni?
Mennyi kedvezményt jelent, ha az autó magyarországi új tulajdonosa 50%-os rokkant lenne?
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
A 2000 cm3-es 4000 EUR vámértékű 1997-es évjáratú katalizátoros gépjármű vámterhe (262,07 Ft/EUR árfolyamon számolva):
Külföldi és belföldi fuvarköltség 20-20.000,- Ft-al számolva.
EUR1 okmánnyal, vagy számlanyilatkozattal igazolt származás esetén
-vám: 0,- Ft
-fogyasztási adó: 213.656,- Ft
-termékdíj (légkondival): 82.978,- Ft
-ÁFA: 346.229,- Ft
Összesen: 642.863,- Ft
EUR1 okmány nélkül
-vám: 566.188,- Ft
-fogyasztási adó: 213.656,- Ft
-termékdíj (légkondival): 82.978,- Ft
-ÁFA: 487.776,- Ft
Összesen: 1.350.598,- Ft
A 2004. május utáni vétellel kapcsolatos ajánláshoz ismerni kellene a gépkocsi környezetvédelmi besorolását, hogy a várhatóan fizetendő regisztrációs adó összegét meg tudjam mondani Önnek.
A rokkantsággal kapcsolatban a vámjogszabály semmilyen kedvezményt nem ismer.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
Tisztelt Váradi Mihály!
A környezetvédelmi besorolás pontosan mit takar? Hol tudok utána éredeklődni? Ha az autó nem egy EU államban készült, akkor nem kaphat EUR1-es papírt?
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
A gépjárművek környezetvédelmi osztályba sorolás az alábbiaknak megfelelően történik:
A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) | A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző |
0 | Katalizátor nélküli, Otto-motoros |
0 | A jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízel-motoros |
0 | ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
1 | Katalizátoros, nem szabűlyozott keverékképzésű, Otto-motoros |
2 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros |
3 | az ENSZ/EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I) szerinti jóváhagyási jeggyel ellátott, dízel-motoros |
4 | az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
5 | Tiszta gázüzemű, vagy elektromos meghajtású, illetőleg |
5 | Hybrid (elektromos és Otto- vagy dízel-motoros) hajtású |
6 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B elírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros |
7 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
8 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott dízel-motoros |
Amennyiben az autó nem az EU-ból, illetve nem Bulgáriából, Lengyelországból, Cseh Köztársaságból, Szlovák Köztársaságból, Romániából, Litvániából, Lettországból, Észtországból, Szlovéniából, Izlandról, Norvégiából, Svájcból (beleértve Liechtensteint) vagy Törökországból származik, akkor EUR1 szállítási bizonyítvány nem állítható ki.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügy vámszakértő
Tisztelt Váradi Úr!
Az általam említett autó a 2-es, vagy 6-os kategóriába tartozik. Szerintem a 6-os kategória feltételeit teljesíti. Így mennyi lenne a teljes vételár ha május után venném?
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
A 6-os kategóriába tartozó 1800 cm3 feletti benzinmotoros gépjárművek után a csatlakozást követően várhatóan 640.000,- Ft regisztrációs adó fizetési kötelezettséget kell teljesíteni.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Váradi Úr!
Akkor ezen felül nem lesz semmilyen költség? Tehát nekem 4000 Eur+ 640.000,-FT-ba fog kerülni összesen? Vagy erre jön még valamilyen másfajta teher? Május után is élni fog a 7 éves felső korhatár (tehát nem fogok tudni 1993-as autót behozni)? Egy 3000 cm3-es autóra is ennyi lesz a reg. adó?
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
Természetesen lesz még egyéb költsége is a behozatalnak - üzemanyagköltség, forgalomba helyezési költségek (rendszámtábla, zöld kártya stb...)
Az EU-s csatlakozást követően Magyarországon az első ízben forgalomba helyezett 1800 cm3-nél nagyobb Otto-motoros, illetve a 2000 cm3-nél nagyobb dízel-motoros gépjárművek után a regisztrációs adó összege az alábbi:
a motor 1-4 környezetvédelmi osztályba sorolása esetén: 1 600 000,- Ft/db
a motor 5-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi osztályba sorolása esetén: 640 000,- Ft/db
A korlátozás várhatóan eltörlésre kerül, azonban mint látható hét évnél régebben gyártott gépjárművek - melyek környezetvédelmi besorolása rosszabb mint 5-ös - fogalomba helyezése az EU-s csatlakozást követően már éri meg, mivel igen jelentős lenne a regisztrációs adó összege.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Váradi Úr!
Az ez alatti kategóriák díjszabása hogy alakul majd? Létezik valamilyen táblázat az interneten? A 7 éves korhatár megmarad?
Köszönettel,
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
A regisztrációs adóról szóló törvényjavaslatban szereplő táblázat az alábbi:
Műszaki tulajdonság | Környezetvédelmi besorolás 5 vagy annál jobb | Környezetvédelmi besorolás 5-nél rosszabb |
Otto-motoros 1400 cm3-ig, dízel-motoros 1700 cm3-ig | 90 000 Ft/db | 200 000 Ft/db |
Otto-motoros 1401-1800 cm3-ig, dízel-motoros 1701-2000 cm3-ig | 150 000 Ft/db | 400 000 Ft/db |
Otto-motoros 1800 cm3 felett, dízel-motoros 2000 cm3 felett | 640 000 Ft/db | 1 600 000 Ft/db |
Egyéb személygépkocsi | 90 000 Ft/db | 90 000 Ft/db |
Muzeális jellegű személygépkocsi | 200 000 Ft/db | 200 000 Ft/db |
A környezetvédelmi besorolási osztályok az alábbiak:
A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) | A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző |
0 | Katalizátor nélküli, Otto-motoros |
0 | A jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízel-motoros |
0 | ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
1 | Katalizátoros, nem szabűlyozott keverékképzésű, Otto-motoros |
2 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros |
3 | az ENSZ/EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I) szerinti jóváhagyási jeggyel ellátott, dízel-motoros |
4 | az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
5 | Tiszta gázüzemű, vagy elektromos meghajtású, illetőleg |
5 | Hybrid (elektromos és Otto- vagy dízel-motoros) hajtású |
6 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B elírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros |
7 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
8 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott dízel-motoros |
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő