Az autó ára 4000 Euro.
Egy 1997-es Hyundai Coupe 2.0-t szeretnék behozni Németországból. Az autó ára 4000 Euro. Az autót szerintem nem az EU-ban gyártották, de nem biztos.
Kérdésem:
Mennyibe fog kerülni az autó kompletten?
Érdemes-e május után venni?
Mennyi kedvezményt jelent, ha az autó magyarországi új tulajdonosa 50%-os rokkant lenne?
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
A 2000 cm3-es 4000 EUR vámértékű 1997-es évjáratú katalizátoros gépjármű vámterhe (262,07 Ft/EUR árfolyamon számolva):
Külföldi és belföldi fuvarköltség 20-20.000,- Ft-al számolva.
EUR1 okmánnyal, vagy számlanyilatkozattal igazolt származás esetén
-vám: 0,- Ft
-fogyasztási adó: 213.656,- Ft
-termékdíj (légkondival): 82.978,- Ft
-ÁFA: 346.229,- Ft
Összesen: 642.863,- Ft
EUR1 okmány nélkül
-vám: 566.188,- Ft
-fogyasztási adó: 213.656,- Ft
-termékdíj (légkondival): 82.978,- Ft
-ÁFA: 487.776,- Ft
Összesen: 1.350.598,- Ft
A 2004. május utáni vétellel kapcsolatos ajánláshoz ismerni kellene a gépkocsi környezetvédelmi besorolását, hogy a várhatóan fizetendő regisztrációs adó összegét meg tudjam mondani Önnek.
A rokkantsággal kapcsolatban a vámjogszabály semmilyen kedvezményt nem ismer.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
Tisztelt Váradi Mihály!
A környezetvédelmi besorolás pontosan mit takar? Hol tudok utána éredeklődni? Ha az autó nem egy EU államban készült, akkor nem kaphat EUR1-es papírt?
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
A gépjárművek környezetvédelmi osztályba sorolás az alábbiaknak megfelelően történik:
A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) | A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző |
0 | Katalizátor nélküli, Otto-motoros |
0 | A jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízel-motoros |
0 | ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
1 | Katalizátoros, nem szabűlyozott keverékképzésű, Otto-motoros |
2 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros |
3 | az ENSZ/EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I) szerinti jóváhagyási jeggyel ellátott, dízel-motoros |
4 | az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
5 | Tiszta gázüzemű, vagy elektromos meghajtású, illetőleg |
5 | Hybrid (elektromos és Otto- vagy dízel-motoros) hajtású |
6 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B elírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros |
7 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
8 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott dízel-motoros |
Amennyiben az autó nem az EU-ból, illetve nem Bulgáriából, Lengyelországból, Cseh Köztársaságból, Szlovák Köztársaságból, Romániából, Litvániából, Lettországból, Észtországból, Szlovéniából, Izlandról, Norvégiából, Svájcból (beleértve Liechtensteint) vagy Törökországból származik, akkor EUR1 szállítási bizonyítvány nem állítható ki.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügy vámszakértő
Tisztelt Váradi Úr!
Az általam említett autó a 2-es, vagy 6-os kategóriába tartozik. Szerintem a 6-os kategória feltételeit teljesíti. Így mennyi lenne a teljes vételár ha május után venném?
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
A 6-os kategóriába tartozó 1800 cm3 feletti benzinmotoros gépjárművek után a csatlakozást követően várhatóan 640.000,- Ft regisztrációs adó fizetési kötelezettséget kell teljesíteni.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Váradi Úr!
Akkor ezen felül nem lesz semmilyen költség? Tehát nekem 4000 Eur+ 640.000,-FT-ba fog kerülni összesen? Vagy erre jön még valamilyen másfajta teher? Május után is élni fog a 7 éves felső korhatár (tehát nem fogok tudni 1993-as autót behozni)? Egy 3000 cm3-es autóra is ennyi lesz a reg. adó?
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
Természetesen lesz még egyéb költsége is a behozatalnak - üzemanyagköltség, forgalomba helyezési költségek (rendszámtábla, zöld kártya stb...)
Az EU-s csatlakozást követően Magyarországon az első ízben forgalomba helyezett 1800 cm3-nél nagyobb Otto-motoros, illetve a 2000 cm3-nél nagyobb dízel-motoros gépjárművek után a regisztrációs adó összege az alábbi:
a motor 1-4 környezetvédelmi osztályba sorolása esetén: 1 600 000,- Ft/db
a motor 5-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi osztályba sorolása esetén: 640 000,- Ft/db
A korlátozás várhatóan eltörlésre kerül, azonban mint látható hét évnél régebben gyártott gépjárművek - melyek környezetvédelmi besorolása rosszabb mint 5-ös - fogalomba helyezése az EU-s csatlakozást követően már éri meg, mivel igen jelentős lenne a regisztrációs adó összege.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Váradi Úr!
Az ez alatti kategóriák díjszabása hogy alakul majd? Létezik valamilyen táblázat az interneten? A 7 éves korhatár megmarad?
Köszönettel,
Tóth László
Tisztelt Tóth László!
A regisztrációs adóról szóló törvényjavaslatban szereplő táblázat az alábbi:
Műszaki tulajdonság | Környezetvédelmi besorolás 5 vagy annál jobb | Környezetvédelmi besorolás 5-nél rosszabb |
Otto-motoros 1400 cm3-ig, dízel-motoros 1700 cm3-ig | 90 000 Ft/db | 200 000 Ft/db |
Otto-motoros 1401-1800 cm3-ig, dízel-motoros 1701-2000 cm3-ig | 150 000 Ft/db | 400 000 Ft/db |
Otto-motoros 1800 cm3 felett, dízel-motoros 2000 cm3 felett | 640 000 Ft/db | 1 600 000 Ft/db |
Egyéb személygépkocsi | 90 000 Ft/db | 90 000 Ft/db |
Muzeális jellegű személygépkocsi | 200 000 Ft/db | 200 000 Ft/db |
A környezetvédelmi besorolási osztályok az alábbiak:
A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) | A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző |
0 | Katalizátor nélküli, Otto-motoros |
0 | A jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízel-motoros |
0 | ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
1 | Katalizátoros, nem szabűlyozott keverékképzésű, Otto-motoros |
2 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros |
3 | az ENSZ/EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I) szerinti jóváhagyási jeggyel ellátott, dízel-motoros |
4 | az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
5 | Tiszta gázüzemű, vagy elektromos meghajtású, illetőleg |
5 | Hybrid (elektromos és Otto- vagy dízel-motoros) hajtású |
6 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B elírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros |
7 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
8 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott dízel-motoros |
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
