Teszt: Opel Astra TwinTop 1.6 Turbo
Visszatért a benzinmotorba az élet
Bár vastag az A-oszlop, meg az egész szélvédőkeret, de nyitott tetővel, leeresztett ablakokkal így is elég intenzív a kabriózás élménye. Százas tempó felett már tombol a szél, közben a nyakunkat perzseli a nap, a sötétszürke bőrülések délidőben pillanatok alatt Dózsa György forró trónjává válnak.
Felhúzott oldalablakokkal és a 73 ezer forintos felárért kapható szélfogó hálóval autópályán is halláskárosodás és fülgyulladás veszélye nélkül használható. Ilyenkor csak a napsütés és a finoman bizsergető szél marad az egyébként nagyon intenzív élményből, bármennyit is mutasson a kilométeróra.
Balaton-parti, kikönyöklős krúzoláshoz kicsit magas a TwinTop Astra övvonala, de szépen szól benne a zene, és két ember kényelmesen és élvezetesen gurulhat vele. Az utastér nem sokat változott az alap Astrákhoz képest, a műszerfalon például semmi sem utal arra, hogy a kabrióban ülünk, de a pillanat különlegességét ilyenkor úgyis a menetszél, az elsuhanó táj intenzív illatai és a napsugarak adják.
A lakkfekete középkonzolon színes, nagy képernyős a központi kijelző, amin a navigációt, a fedélzeti számítógépet és hifit szabályozhatjuk - pár nap tanulás után. A klíma kezelőszerveit túl mélyre süllyesztették, a kiindulási helyzetbe azonnal visszaugró index pedig egyszerűen csak béna.
A hátsó sorban szűkös a hely, csukott tetővel még a fejtér is eléggé korlátozott, ezek az ülések csak szükségmegoldásnak jók. Így gondolhatták ezt az Opelnél is, mert az előredöntött első fotelek nem állnak vissza automatikusan korábbi pozíciójukba, ami idegesítő, filléres hiányosság. Vigasztalásképp legalább a csomagtartó használható méretű: alaphelyzetben 440, a tetőt lehajtogatva 210 literes.
Persze a 8,5 millió forintos alapárat ezzel nehéz megindokolni, és ez talán a kabrió Opel legnagyobb hátránya. Ami egy átlag kompaktban jó minőségnek, elfogadható színvonalú anyagválasztásnak és megfelelő összeszerelésnek számít, az ebben a kategóriában kicsit már kevés. A Volvo C70 sokkal, de még a VW Eos és a Ford Focus CC is igényesebb, különlegesebb autó.
A 12 literes átlagfogyasztást könnyebb megbocsátani, mert kapunk is cserébe valamit, a határozott vonóerőért és az erőlködésmentes gyorsításokért ez nem túl nagy ár. Viszont az Astra TwinTop még bőrülésekkel és szinte vakkapcsoló nélküli felszereltségben is túl közönséges, túlzottan szokványos belterű autó.
Kívülről vonzóvá teszi az OPC csomag és a karosszéria kellemes arányai, jó vezetni és a hétköznapokban is tökéletesen használható. Bármilyen sportoláshoz túl nehéz, de a legnagyobb baja, hogy 8,5 millió forintért ez még mindig "csak egy Opel Astra".