Na, ezen igazodjon ki az ember. Ezernégyes alapmotor, raklapnyi extra és plusz csomag, 4 839 000 forintos árcédula. Jó ez ennyiért vagy sem? Kipróbáltam, leírtam a véleményem, ez itt az.
Mindenféle előítélettől mentesen álltam hozzá, ezidáig abszolút semmit sem jelentett nekem a Cee'd – egy autó volt a sok közül, szürke folt a forgalomban. Most, hogy beleültem, az első dolgom volt csekkolni az árlistát. Innentől nagyon jó ár-érték arányú átlagautónak tartom. Ez a tény finom ködként lengi be a Cee'd-et, a felhasználó ezen keresztül lát minden mást.
Nyegleó a Mekiben fogyaszt
Nyár óta nálunk vendégeskedik két Easytrack nyomkövető, azóta is próbálgatjuk. Egyébként azért van kettő, mert más mintavételre vannak beállítva, az egyik 400 ezredmásodpercenként, a másik 1,5 másodpercenként jegyzi a jármű pozícióját. Nyegleó, a Cee'd fogyasztós tesztkörére magával vitte mindkettőt, így aki akarja, megnézheti az Easytrack honlapján (easytrack.hu), hogy merre is járt. Sőt, azt is, hogy mennyivel ment. Igazából lebukott, mert beugrott a Mekibe. Ezért, ha a jövőben precíz fogyasztásmérést akarunk, kénytelen lesz mindig enni ott valamit.
A felhasználói felületen a Google Maps térképe jelenik meg, de a műholdképet is nézegethetjük. A két nyomkövető között a jobb oldali hasábon lehet váltani, mindig ez az első lépés. Ha a két útvonalat összehasonlítjuk, jól látszik, hogy mennyivel finomabb a 400 ms-os beállítás. Az oldal alán lévő időegyenesen visszajátszható az egész út, vagy annak egy szakasza, a megfelelő időközbe húzva a csúszkákat. A felső sávban közben látszanak a legfontosabb menetadatok, a lejátszás sebessége pedig gyorsítható.
Kerek tizenkét és fél méter kellett, hogy megszokjam az 1.4-es Kiát. Ebben sokat segített, hogy nem az a tárgy, ami miatt éjszaka is kinézünk az ablakon: ni, milyen gyönyörűség! A formája mint a rossz prímás játéka: hibátlanul játssza a Megjöttek a fiúk-at, csak nem tesz bele cifrát. Hát ebben sincs. Gyorsan tegyem hozzá: a vásárlók nem is hiányolják.
Az aktuális módinak megfelelően próbáltak durvább arcot adni a portékának, elrontani nem rontották, de így olyan lett, mint egy picit pöffeszkedő, hátrafésült hajú Ákombákom, akitől Halász Jutka épp visszavette a nagykabátját. Megnőtt az arca, bántó vonal, él vagy hülyén elhelyezett fény-árnyék vonal azonban nincs rajta. A semmilyen szinonimájaként bátran be lehet sorolni az Auris-Golf-i30-halmazba.
Egyet illik tudatosítania minden forma- és technológiabuzinak: ez az autó kizárólag a felhasználó járműve. Semmi autóbuzulás, lóerő-fitogtatás, nyomulás és kulcspörgetés, netán otthoni buhera. Meglett, nyugodt sofőröknek, óvatos anyukáknak való, külseje, beltere, egész karaktere ezt sugározza. És igaza van. Használni kell, szervizbe vinni, amikor eljött az ideje és örülni a hét év garanciának. A nagy példakép, a Volkswagen Golf is alapjaiban ilyen, az már csak az ő külön balsorsa, hogy státusszimbólummá lett. Provokatív mondat következik, kapjon a szívéhez: a Cee'd az igazi Golf.
Na, ha túléltük a megrázkódtatást, menjünk is valamerre. Kezdésnek felsorolnám tesztautónk EX-felszereltségen (3 999 999 Ft) túli extráit: kis bőr csomag, csomagtér alatti tároló (+50e Ft), kényelem-csomag (térképolvasó-lámpa, szemüvegtartó, ködfényszóró, +2 hangszóró és fűtött tükrök +70e Ft), öko-bizbaszok garmadája (ISG start-stop rendszer, váltásjelző nyilacskák és persze energiatakarékos abroncsok +100e Ft), dizájnpakk (felnik, indexes, behajtható tükrök, sötét oldalablakok +150e Ft), ESP-BAS-TCS-HAC-VSM (úristen, ebbe bele lehet ám hülyülni, THC – naná: Traffic Hold Control – meg sehol) +170e Ft.
Fuh, nagyjából azért kitűnik, hogy nagyon ki van számítva minden egyes felszereltségi szint ára. Az EX, azaz a középső tűnik optimálisnak, jó ez így – van klíma is, légszák is meg USB-csatlakozó (nálam piros pont) ráadásul jó helyen, a középkonzol alján, két 12 voltos csatlakozó között. Ésszel, gyerekek, ésszel, ez érződik odabent. Persze a beltér nem olyan nóbl és elegánsan letisztult, mint egy Volkswagené, nem olyan futurisztikusan Star-Trek, mint a Civicé. Valahol a kettő, az üllő és a csillagromboló, között helyezkedik el. A kulcsszó ismét a között.
Nem mind arany, ami fénylik, régóta tudjuk. De amit a szem nem lát, a szívnek sem fáj. Ilyen filozófiát követve készült a Cee'd bele. Nagyon olcsó, rideg műanyagot találunk ugyan – mondjuk a középkonzol alja, az alsó ajtókat borító panel vagy a kesztyűtartó fedele is ebből készült (na jó, a hátsó pohártartót csak azért nem bántom, mert másban nincs is) – de semmi több, ennyi. Hogy a fenébe csinálták? Ráadásul még nyereségük is van rajta. Hopp, Papp Tibi (sasszem) észrevétel: a hátsó ülőlap alja nem pőre szivacs, mint sok drágább kategóriatársnál, hanem tisztességes fém, így a 340 literes csomagteret 1300-ra bővítve sem koszolja/tépi össze a dán dog falka az ülés alját.
Ami bántó, az kétségkívül az utas előtti sivatag a műszerfalon. Egy zseb, mélyedés vagy táncoló koreai Elvis-imitátor elférne ott. A másik bibi a szűk, narancssárga kijelző a műszerfal tetején. Maximális kontraszt mellett is meddő harcot vív az őt támadó fotonokkal. Ja, és Angélánk finom, nemdohányzó női orra jegyezte meg, hogy a beltér szaga olyan, mint egy Mi-8-asnak, amiből néhanapján leveti magát a mélybe. Tárolórekesz, pohártartó, kis fiók azonban van bőven, sok apró-cseprő holmit képes elnyelni a beltér.
A Winkler által dicsért rökamié-üléshuzat tényleg érdekes, mintha nem is autóba, hanem kerti hintába készítették volna. Ennyi játékot engedtek meg a beltér-felelősöknek, ki is használták. A helykínálat maradt, mint volt, ketten hátul jól, hárman – szokás szerint – szűkösen férnek el. Az üléspozíció elöl jó, fájós hátamnak jót tett, hogy a deréktámasz nem csak tessék-lássék türemkedik ki. Ha rendesen rányomunk a karra, olyat pucsítunk, mint Csisztu Zsuzsa a gyakorlat végén.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Dupla ittas vezetéssel hangolódott az újévre egy balatonfüredi sofőr
A férfit előállították és őrizetbe vették.
- Hírek
Vonuló tűzoltóautót talált telibe egy száguldó személyvonat Amerikában
A tűzoltóautó egy riasztáshoz sietett, ezért kikerülte a vasúti átkelő sorompóit.
- Belsőség
Ezeket az autókat várjuk 2025-ben
2025-ben is lesznek izgalmas autók, mi ezeket várjuk a leginkább.
- Közélet
Egyszer mindennek vége, ezektől az autóktól búcsúzhattunk 2024-ben
Vagy búcsúzhatunk hamarosan.
- Hírek
Porig égett hét hidrogénbusz Franciaországban, az egyik jármű okozhatta a tüzet
Nagyjából 4,2 millió eurós, azaz 1,75 milliárd forintos kár keletkezett.
- Hírek
Őrült villanymotort építettek 50 darab akkus csavarozógépből
A szerkezet összeállt, hamarosan élesben is tesztelik.
- Hírek
Íme a magyar utak legnagyobb idiótái egy nagy csokorba gyűjtve
Őszintén nem tudjuk eldönteni, melyik felvétel a kedvencünk.
- Hírek
Mégis készülhet radioaktív melléktermékből épült út Floridában
Az uránt és rádiumot tartalmazó anyag a műtrágyagyártás mellékterméke.
- Hírek
Videón, ahogy kivágják az autóból a tűzoltók a bajbajutott utast
A baleset a III. kerületben történt.
- Hírek
Egyre gyakoribb, hogy leköpik, rugdossák és fenyegetik a MÁV munkatársait
Idén is nőtt a MÁV-csoport munkavállalóival szembeni bántalmazások száma.
- Hírek
A rettegő autógyártók millió dolláros adományokkal vívnák ki Trump támogatását
Trump kemény büntetővámokat helyezett kilátásba a egyes külföldi országokban készült villanyautókkal szemben, ami több márkát is nehezen érintene.
- Hírek
Hiányzó csavarok miatt hívnak vissza 23 ezer Kiát
A probléma állítólag egy gyári munkás miatt alakult ki.
- Hírek
Hagyják már a fenébe a hibrideket! – mondja Andy Palmer, a Leaf atyja
Szerinte tévút a hibridekkel foglalkozni.
- Hírek
Nem biztos, hogy ilyen Nissan Z kombira vágyunk
Egy Nissan Z, amihez egy Stageát és egy Leafet is felhasználtak.
- Hírek
Jó oka van, hogy ez a 15 éves Porsche 911 most sokkal többet ér, mint újkorában
Bár gyönyörű állapotnak örvend, a magas ár oka valószínűleg valami egészen már.
- Hírek
A Tesla 1,2 millióért javította volna a Cybertruck ajtaját, egy youtuber megoldotta tízezerből
Nem kellett új ajtópanel a horpadás javításához, csak egy kis leleményesség.
- Hírek
Saját streaming platformot indított a Lamborghini
Nyálcsorgatásra bőven akad lehetőség.
- Hírek
Új módszerrel folytatják a kutatást a 10 éve eltűnt maláj repülő után
A gép roncsait máig nem találták meg.
- Hírek
Ellopott egy Ferrarit, öt év börtönt és 50 milliós bírságot is kaphat
A férfi egy olyan amerikai államban lopott autót, ahol ezért nagyon súlyos büntetés jár.
- Hírek
Kigyulladt egy autó az M0-son, egy sávon halad a forgalom
A tűz a jármű egészére átterjedt.
- Közélet
A mai fiatalok is a '90-es évek klasszikus autóira vágynak és a kézi váltót sem vetik meg
Készítettek egy tanulmányt arról, hogy a mai fiatalok milyen autókra vágynak.
- Közélet
Sok magyarhoz rengeteg pénz érkezik jövőre, feltámad az autópiac?
A járvány előtti szint messze van, uniós szinten azonban nem teljesített rosszul a magyar újautó-piac. Kérdés, mi lesz jövőre.
- Hírek
A rendőr szeme láttára kétszer is büntetőfékezett egy pickupos Amerikában
Azt nem tudni, hogy mi az agresszív fellépés előzménye.
- Hírek
Hordozható Supercharger állomásokkal újított a Tesla
Bár költségesek, nagy segítséget nyújthatnak az ügyfeleknek.
- Hírek
Halálos vasúti baleset történt vasárnap este Püspökladánynál
A katasztrófavédelem emberei csak feszítővágóval tudták leszedni az autóroncsot a mozdonyról.
- Hírek
Jelentősen emelkedhetnek jövőre a globális elektromosautó-eladások, főleg Európában és Indiában
Az előrejelzések szerint globálisan emelkedni fog az elektromos autók piaci részesedése.
- Hírek
Az erősebb, de nehezebb Hyundai, vagy a gyengébb, de könnyebb Tesla a gyorsabb?
Egyenesben a Tesla gyorsabb, kanyarban azonban más a helyzet.