Mivel a kollégák már beszámoltak a kocsiról, nagyon röviden csak annyit, hogy tényleg nincs az égadta világon semmi baja. Kényelmes és csöndes, mindkettő nagyon. Akárhogy forgattam a motort, alig jutott be némi zaj az utastérbe, pedig van ereje és dinamikája is. Alul, bár nem fuldoklik soha, nem nagy szám, de 2500-tól új erőre kap, és szépen viszi a kocsit, lehet vele döngetni rendesen. A gyáriak 7,3 másodperces gyorsulást írnak, ami a számokat látván igaz lehet, de érezni csak annyit fogunk, hogy váltogatás nélkül is könnyedén előzünk, az Exeo ugyanis minden körülmények között nagyon nyugodt és békés marad.
A motorhoz tartozó hatsebességes váltó vér precíz, nagyon szerettem. A futómű extra kényelmes. Kanyarodni nem nagy öröm az Exeóval, a tervezésnél nem a végtelen kanyarsebességre, hanem a komfortra koncentráltak, de ez még a 200 lovas csúcsváltozatban sem jelentett gondot, a gyengébbekben pláne nem hiszem, hogy problémát okozna.
Ha bele kéne kötnöm a kocsiba, talán a hátsó lábtér miatt panaszkodnék egy keveset. Nem azért, mert kicsi, hanem mert lehetne nagyobb. Ettől persze még négyen simán elférnek a kocsiban, akár hosszabb utat is be lehet vállalni vele. Miért is ne lehetne, ez egy Audi A4, ha előző generációs is.
Tegye a szívére a kezét. Ha nem kéne keresgélni, utánajárni, autónepperekkel küzdeni, ha nem lenne benne sokszázezer kilométer és nem törték volna körbe, ha tudná, hogy ezúttal egészen biztosan nem akarják átverni és az ára is normális lenne, lecserélné mostani Astráját, Golfját, Accordját, Avensis-ét, Mondeóját, Bravóját vagy mit tudom én, mijét egy tipp-topp, 5-10 éves prémium kocsira? Szerintem simán.
Tetszett az Exeo, hibátlan autó, de még jobban tetszett maga az ötlet. Remélem, idővel a többiek is csatlakoznak majd a VAG-hez, és akkor majd mindannyian vehetünk penge verdákat potom áron. A VAG persze különleges helyzetben van, hiszen nem csak prémium brandeket birtokol, mint például a BMW meg a Mercedes, szóval egyelőre nem látom, milyen név alatt láthatjuk majd viszont a C Merciket, Hármas BMW-ket. De mondjuk a Lexus-nak már könnyebb dolga lesz, amikor a következő generáció megjelenése után nem sokkal piacra dobja majd az előd IS-t, mondjuk Toyota Nyuszi néven. Alig várom.