Elsősorban városban jártam vele, így 6 liter körül jött ki a fogyasztás átlaga, ami több mint a gyár által megadott, de hát tudjuk, mennyire hihetünk a gyári adatoknak. Meg a kocsiban is kevés volt még a kilométer, így még javulhat is ez az érték. A hatsebességes váltó simán járt, nem csoda, hiszen Papp Tibi már bejáratta. Alul kicsit kelletlen, de azért jól lehetett követni a város forgalmát.
Az alapfelszereltségen kívül már mindegyik Fluence modellhez jár a kulcs nélküli rendszer, ami a Renaultnál megszokott, névjegykártyánál kicsit nagyobb lapban valósul meg. Ennek megvan a helye a középső konzol alján, de a bedugás nem feltétlenül szükséges, anélkül is elindíthatjuk a kocsit. Ha mégis bedugjuk, akkor kireteszeli a kormányzárat és feléled a műszerfal-világítás.
Ez a kocsi az olyan mintha dolgok gyűjtőhelye, a műszerfal tetején trónoló kijelző úgy néz ki, mintha besüllyeszthető lenne, de valójában nem. A rádió információin kívül ez egy Tomtom navigációt tartalmazott, amelyet furcsa megoldásként egy Bluetooth távirányítóval lehet vezérelni.
Ettől, amikor a telefont össze akartam hergelni a rendszerrel, zavar támadt az erőben. Ugyanis első keresésre csak a Tomtom látszott, így ahhoz próbáltam kapcsolódni, sikertelenül. Végül a kézikönyv segítségével aktiváltam a külön a rádióhoz tartozó kihangosítót, és úgy már sikerült a kapcsolatot létrehozni. Sajnos a navigáció se a Megyeri hidat, se az M6-ost nem ismerte fel, de mint kiderült, csak a frissítés hiányzott.
A frissítéshez szerencsére nem kell szervizbe menni, ez az adatokat kivehető SD kártyán tárolja, amit a saját számítógépünkön keresztül is tudunk kezelni és bővíteni a Tomtom Home-mal, amit a rendszer javasol is.
Mikor rákérdeztem a Reanult-nál, hogy mi is a konkrét felszereltség, kiderült, hogy egy hibridet kaptunk. Ugyanis ez egy Exception felszereltség, felhúzva Privilége-ig. Ezt így ebben a formában tuti senki nem fogja megrendelni, ha egy kis esze van, hiszen a két felszereltség között pontosan 100 000 forint a különbség. Így az Exception 4 690 000 Ft-os listárára, ha csak a navigációt számoljuk, mely a magasabban széria, már 50 000-rel feljebb vagyunk. És ez csak a listaár, ennél úgyis csak olcsóbban kapnánk meg.
Ha más márkáknál nézzem, akkor egy hasonló motorral rendelkező, 4 ajtós Ford Focus Titanium felszereltséggel 5 971 000 forint, míg egy új, 1,7-es CDTi Astra Cosmo felszereltségben 6 190 000 forintért van listaáron, így elég jól sikerült belőni az árát a versenytársak alá.