Kezdjük a lényeggel: az új Mazda6 olcsóbb lesz. A felvarrotthoz ötmillió alatt hozzá lehet jutni, de jellemzően nem az alapfelszereltséggel (CE) viszik majd , hanem a TE vagy Te Plus, ne adj’ isten a GTA csomaggal. Amúgy a Mazda az összes felszereltségben bőkezűen osztja az extrákat. Így kerül a CE alapcsomagba a vészfékasszisztens, ami az indexek szapora villogtatásával jelzi a mögöttes közlekedőnek, hogy nincs minden rendbe'.
Az indexszel más is történt, végre hármat villan odapöccintéskor (ez volt az első, amit utáltam az előzőben). A TE-ben fűthetők az ülések, és lesz okos hillholder, ami csak akkor engedi el az autót, ha elég vonóerőt tapasztal (feltalálták a racsnit). A TE Plus holttérfigyelőt, keréknyomás-ellenőrzőt, tolatóradart és kanyarxenont is ad, a GTA meg pl. bluetooth-t, ami zenét is lejátszik a külső eszközből, nem csak telefonál.
A külsejét, hát azt nem nagyon piszkálták, nem is ez volt a cél. Maradt a három verzió: sedan (4 ajtós), sport (5 ajtós), sportkombi (sportkombi), mindegyikben óriási a hely, a lábaknak és a csomagoknak is. Változott amúgy a hűtőrács alatti rész, lett egy új légterelő elöl-alul, meg a LED-es hátsó lámpa is új, valamint zongoralakkos lett a hifi körül a műszerfal. Na kb. ennyi szó volt a külsőről. Ami ugyan kívülről látszik, de szerves része a technikának – a felnik 2 kilóval lettek könnyebbek, így a legkritikusabb helyen nyolc kilóval kisebb tömeg nem rugózik.
El is érkeztünk a kedvenc részemhez, a futóműhöz. Elégszer vernyákoltam már, hogy mi a francért kell agyonkeményíteni egy családi autót vagy akármit, amivel közlekednénk. A legjobban összeszedett nyivákolás egy Chevy Aveo-cikkben van, mármint azon kesergek, hogy miért kemény ott, ahol puhának kellene lennie és fordítva:
„Munkám miatt elég sok autó fordul meg körülöttem, nem átallom egyiket-másikat kipróbálni. Az összkép eddig lehangoló volt. A BMW X3-nak sikítva dobtam vissza a kulcsát harminc kilométer után, annyira rázott a futómű. A C5-ből fintorogva szálltam ki, ez is dobált az útegyenetlenségeken... Az MX-5 a maga módján kényelmes, azt szerettem, de a BMW 135Ci nem volt kellemes, ahogyan az új Accord és Mazda6 sem. Mi a közös a nem tetsző autókban? Hát a kényelmetlen, pattogós rugózás.”
Gondolom, nem vagyok ezzel egyedül, viszonylag ritka lehet a csapatni vágyó belga nagy(kis)mama. A könyörgés és a sirám meghallgattatott, a sajtóanyagban vagy nyolc oldalt szenteltek a futóműpuhításnak. Hallelúja, érezhetően puhább lett, mégsem esik le az útról. Nagyjából az összes szilentet felpuhították, a lengőkarokban és a segédkereten is, a toronycsapágyaktól a gumiig minden puhább. A rugó, a lengéscsillapító, de még ezek felfogatása is. REMEK. Működik, teszi a dolgát, és higgyék el, érzékeny vagyok az ilyesmire, de Barcelona környékén nem találtam olyan utat, ahol kényelmetlen lett volna. A Mazda6 kényelmesebb lett, várom a tesztautót, remélem, addig maradnak még szar utak. Ez volt a másik bajom.
A harmadik a túloldalon.