Vigyázz, a kutya harap!

Próba: Porsche Cayenne 2010

2010.05.19. 07:28

A Porsche World Roadshow nevű rendezvény keretein belül próbálhattuk ki az új Cayenne-t, ami nem volt rossz, de a sok Panamera, Boxster, Cayman és 911-es között messze nem ez volt a legizgalmasabb, hanem…

Jól megszívtuk, már ami az időjárást illeti. Persze lehetett volna rosszabb is, hiszen legalább nem egész nap esett, de a szél elviselhetetlen volt: kifolyt a szemem és kellemetlen, apró, égő sérüléseket hagytak az arcomon a 120 km/h-val száguldó porszemcsék, miközben a tesztautót fotóztam.

Ennél azonban több kell ahhoz, hogy az ember rosszul érezze magát egy olyan napon, melyen szinte az összes jelenleg gyártásban lévő Porschét kipróbálhatja. Pontosan nem is tudom, hány autóba ültettek be, de a kocsik együttes értéke jóval meghaladta a 200 millió forintot; volt ott Cayman S, Boxster Spyder, 911 Carrera 4s meg Turbo, Panamerából ugyanez, és persze Cayenne is akadt bőven.

Miheztartás végett gyorsan fussuk át, miféle motorokkal árulják mostantól fogva a Cayenne-t. Fapados kivitelről egy ilyen autó esetében aligha beszélhetünk, a legegyszerűbb és persze legolcsóbb modellekben is hathengeres motor van, az alapáruk pedig meghaladja a 18 milliót. A leggyengébb a 240 lóerős, V6-os dízel (18,4 M), ezt követi a 300 lovas, V6-os benzines (18,9 M). Az árlista közepén foglal helyet az új, szintén V6-os, de kompresszoros hibrid 380 lóerővel (22,5 M). Nem sokkal drágább a 400 lovas, már V8-as Cayenne S (23,8 M), az 500 lovas Turbóért azonban meglepően sokat, kereken 36 milliót kérnek.

Az új Cayenne-en nincsenek forradalmi, szemet kiszúró változtatások, a kocsi mégis egészen más jellegű, mint az elődje. Míg amaz egy kicsit bumfordi volt, ez meglepően kecses és sokkal sportosabb hatást kelt. Nem álltam neki, hogy centiről centire leellenőrizzem a két modell közötti méretbeli különbségeket, de tény, hogy az újnak az orra hosszabbnak, a teste laposabbnak tűnik, és ettől a formája sokkal dinamikusabb, kecsesebb lett.

Közelről persze továbbra is batár, és bent is érződik a valós mérete. Szégyen lenne, ha ekkora kocsiban fej- vagy lábtérproblémák hangolnák le az utasokat, erről azonban szó sincs, sőt, a hátsó üléseket még tologathatjuk is, ha több láb- vagy csomagtérre lenne szükségünk. A hátsó sor támlája természetesen dönthető, így a rakteret akár 1780 literesre is bővíthetjük.

Nem lehet leírni szavakkal, milyen szintű luxussal kényezteti a Porsche azokat a vásárlókat, akiknek van 20-30-40 millió felesleges forintjuk egy Cayenne-re. Ezer- és egyféleképpen állítható első ülések, osztott klíma hátul, műanyag sehol, finom, puha bőr borít mindent az ajtóktól a műszerfalig, az extráknak se vége, se hossza. Minden gombot, fogantyút gondosan megdizájnoltak, a Cayenne utastere semmiféle kívánnivalót nem hagy maga után.

Az új modellt mégsem a luxus vagy a kivételes menetteljesítmények lobogtatásával kívánja népszerűsíteni a Porsche, hiszen abban eddig sem volt hiány, inkább a kocsik gazdaságosságát hangsúlyozzák. A 2010-es Cayenne-ek gyorsabbak, mégis gazdaságosabbak az eddigieknél és a CO2-kibocsátásuk is kedvezőbb.

A hatékonyabb üzemeltetés egyik fő oka, hogy könnyebb alkatrészeket szereltek a kocsikba – a Cayenne Turbo például 185 kilóval lett könnyebb –, de az új start-stop rendszernek, valamint a 8 sebességes Tiptronic S automata váltónak is komoly szerepe van mindebben.

Kipróbálhattuk a Cayenne S-t és a Turbót is, nekem szerencsém volt, mert ebben a sorrendben ültem át egyikből a másikba. A V8-as hangot egy kicsit mindkettőből hiányoltam. Alacsony fordulaton szinte nem is halljuk a motort, nagyjából 4500-nál jön meg a hangja, de akkor sem az a mély, brutális dörmögés, csak egy kis szolid, közepesen vérpezsdítő gurgulázás hallatszik a motortérből.

A menetteljesítménnyel azonban nincs baj, az S megy, mint az állat. 5,9 alatt százon van, de nem ezt, hanem a 400 lóerőt lehet érezni odabenn; kellemes, mit is mondhatnék. A Turbo azonban sokkal durvább, az egy igazi varacskos disznó. Már papíron is nagy a különbség, hiszen ennek csak 4,7 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100-at, de az életben is teljesen más érzés. Egy bójákkal kirakott pályán mentünk, az S-sel simán padlóztam a második kanyarig, a Turbóval már az elsőnél el kellett venni egy kicsit a gázt, hogy el tudjam fordítani és nagy tempónál is egyértelműen jobban húzott az erősebbik modell.

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

5 órája
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41