A Porsche World Roadshow nevű rendezvény keretein belül próbálhattuk ki az új Cayenne-t, ami nem volt rossz, de a sok Panamera, Boxster, Cayman és 911-es között messze nem ez volt a legizgalmasabb, hanem…
Jól megszívtuk, már ami az időjárást illeti. Persze lehetett volna rosszabb is, hiszen legalább nem egész nap esett, de a szél elviselhetetlen volt: kifolyt a szemem és kellemetlen, apró, égő sérüléseket hagytak az arcomon a 120 km/h-val száguldó porszemcsék, miközben a tesztautót fotóztam.
Ennél azonban több kell ahhoz, hogy az ember rosszul érezze magát egy olyan napon, melyen szinte az összes jelenleg gyártásban lévő Porschét kipróbálhatja. Pontosan nem is tudom, hány autóba ültettek be, de a kocsik együttes értéke jóval meghaladta a 200 millió forintot; volt ott Cayman S, Boxster Spyder, 911 Carrera 4s meg Turbo, Panamerából ugyanez, és persze Cayenne is akadt bőven.
Miheztartás végett gyorsan fussuk át, miféle motorokkal árulják mostantól fogva a Cayenne-t. Fapados kivitelről egy ilyen autó esetében aligha beszélhetünk, a legegyszerűbb és persze legolcsóbb modellekben is hathengeres motor van, az alapáruk pedig meghaladja a 18 milliót. A leggyengébb a 240 lóerős, V6-os dízel (18,4 M), ezt követi a 300 lovas, V6-os benzines (18,9 M). Az árlista közepén foglal helyet az új, szintén V6-os, de kompresszoros hibrid 380 lóerővel (22,5 M). Nem sokkal drágább a 400 lovas, már V8-as Cayenne S (23,8 M), az 500 lovas Turbóért azonban meglepően sokat, kereken 36 milliót kérnek.
Az új Cayenne-en nincsenek forradalmi, szemet kiszúró változtatások, a kocsi mégis egészen más jellegű, mint az elődje. Míg amaz egy kicsit bumfordi volt, ez meglepően kecses és sokkal sportosabb hatást kelt. Nem álltam neki, hogy centiről centire leellenőrizzem a két modell közötti méretbeli különbségeket, de tény, hogy az újnak az orra hosszabbnak, a teste laposabbnak tűnik, és ettől a formája sokkal dinamikusabb, kecsesebb lett.
Közelről persze továbbra is batár, és bent is érződik a valós mérete. Szégyen lenne, ha ekkora kocsiban fej- vagy lábtérproblémák hangolnák le az utasokat, erről azonban szó sincs, sőt, a hátsó üléseket még tologathatjuk is, ha több láb- vagy csomagtérre lenne szükségünk. A hátsó sor támlája természetesen dönthető, így a rakteret akár 1780 literesre is bővíthetjük.
Nem lehet leírni szavakkal, milyen szintű luxussal kényezteti a Porsche azokat a vásárlókat, akiknek van 20-30-40 millió felesleges forintjuk egy Cayenne-re. Ezer- és egyféleképpen állítható első ülések, osztott klíma hátul, műanyag sehol, finom, puha bőr borít mindent az ajtóktól a műszerfalig, az extráknak se vége, se hossza. Minden gombot, fogantyút gondosan megdizájnoltak, a Cayenne utastere semmiféle kívánnivalót nem hagy maga után.
Az új modellt mégsem a luxus vagy a kivételes menetteljesítmények lobogtatásával kívánja népszerűsíteni a Porsche, hiszen abban eddig sem volt hiány, inkább a kocsik gazdaságosságát hangsúlyozzák. A 2010-es Cayenne-ek gyorsabbak, mégis gazdaságosabbak az eddigieknél és a CO2-kibocsátásuk is kedvezőbb.
A hatékonyabb üzemeltetés egyik fő oka, hogy könnyebb alkatrészeket szereltek a kocsikba – a Cayenne Turbo például 185 kilóval lett könnyebb –, de az új start-stop rendszernek, valamint a 8 sebességes Tiptronic S automata váltónak is komoly szerepe van mindebben.
Kipróbálhattuk a Cayenne S-t és a Turbót is, nekem szerencsém volt, mert ebben a sorrendben ültem át egyikből a másikba. A V8-as hangot egy kicsit mindkettőből hiányoltam. Alacsony fordulaton szinte nem is halljuk a motort, nagyjából 4500-nál jön meg a hangja, de akkor sem az a mély, brutális dörmögés, csak egy kis szolid, közepesen vérpezsdítő gurgulázás hallatszik a motortérből.
A menetteljesítménnyel azonban nincs baj, az S megy, mint az állat. 5,9 alatt százon van, de nem ezt, hanem a 400 lóerőt lehet érezni odabenn; kellemes, mit is mondhatnék. A Turbo azonban sokkal durvább, az egy igazi varacskos disznó. Már papíron is nagy a különbség, hiszen ennek csak 4,7 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100-at, de az életben is teljesen más érzés. Egy bójákkal kirakott pályán mentünk, az S-sel simán padlóztam a második kanyarig, a Turbóval már az elsőnél el kellett venni egy kicsit a gázt, hogy el tudjam fordítani és nagy tempónál is egyértelműen jobban húzott az erősebbik modell.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
