Beérek reggel a szerkesztőségbe, kicsit álmosan lehuppanok a helyemre. Szemben velem Nyegleo kolléga átnéz a monitor felett: – Na, milyen a remek, új Qashqai? – kérdi. Érzek némi furcsát a hangjában, így lopva körülnézek, aztán közelebb hajolok hozzá: – Te, nézhetsz hülyének, de szerintem tök jó – mondom. – Ugyehogy? – kérdez vissza.
Nem mondom, ezt a választ nem vártam. Már csak azért sem, mert tudom, hogy aminek nincs legalább két tolóajtaja és három köbméteres raktere, az egyszerűen Hlács kolléga szemében nem létezik. El tudják képzelni a kisbusz-gurut, aki lógó orral mászkált két hétig, mikor kedvenc Sprinterét eladta a kereskedő, és aki egész múlt héten egy Iveco Turbo Daily-t méregetett a monitorján, mint lecsapni készülő vipera az áldozatát, hogy azt mondja egy izé... crossoverre, jó?! Hihetetlen.
Gyanús volt ez nekem, úgyhogy a nap folyamán szépen, óvatosan feltérképeztem a szerkesztőség véleményét, hiszen simán lehet, hogy meghülyültem és olyat hallucinálok, ami valójában nem létezik. De nem. Jelentem, Pista még nem hülye teljesen, hiszen pár perc hümmögés után nagyjából mindenkiből kijött, hogy a Qashqaijal tulajdonképpen nincs különösebb baja senkinek. Még Papp Tibi sem kezdett hosszas fejtegetésbe, b betűs mondattal indítva, ami felér egy pápai áldással. Ki látott még ilyet?
Pedig így van, és ezt valószínűleg tudják a Nissannál is. Valahogy tudatában vannak, hogy ráéreztek erre az emelt hasmagasságú SUV/SAV/Crossover témára, hiszen ha megfigyeljük, mára csak a viccnek is rossz családi Note és az öregecske Micra, a Cube és a bűnronda Tiida, valamint a sportautók maradtak a kínálatban (Németországban van ugyan Pixo, de az is picike). Minik és sportautók.
A régi, jó kis Primerákat már csak a hívők és fanatikusok tartják az utakon, a két napig érdekes bálnautód szép csendben kimúlt, ahogy a borzasztó Almera is, ami az évek során csak romlott. Maxima? Amerikában, esetleg. És ez nem is baj, én lelkiismeret-furdalás nélkül küldeném levesbe a Micrát, unalmas utódjával együtt, ahogy a Note-ot is. Kicsi lelkemnek egyedül a Patrol név hiányzik, a Pathfinder csak gyenge pótlék, nem az igazi.
Na mindegy, a lényeg látszik: az alsóközép és közép kategóriából Európában a Nissan szinte eltűnt. Helyette azonban borzalmasan beerősített máshol. A Murano, X-Trail, Navara sajátjaik között mint termékek, jól megállják a helyüket. Aztán itt a formabontó Juke, melyet már nagyon várunk, vagy ez a Qashqai, ami nálunk ezúttal egy megvolt.
Megvolt gyűjtőnévvel illetjük azokat a típusokat, melyeket már teszteltünk ugyan, ellenben modellciklusuk során elérkeztek arra a pontra, hogy frissítésen essenek át. Ezek a változások arányaikban nem annyira jelentősek, hogy az „új” modell marginálisan eltérjen elődjétől, ám figyelembe kell venni mégis, hiszen sokszor jelentősen javíthat vagy ronthat egy-egy típus megítélésén.
A Qashqai már bizonyított, ez kétségtelen, ha jobban körülnéznek, a napi forgalomban sűrűn feltűnik, csak keresni kell. Ez pedig – tekintetbe véve a hazai vásárlók árérzékenységét és elvárásait – akár dicséretnek is vehető. Inkább csak megszokásból, mintsem szükségből nyúltak hozzá.
Maga a forma az, amely a legtöbbet elmond az egész autó karakteréről és melynek hála, sikeresen beleolvad a napi forgatagba. Személy szerint ezt pozitívumnak fogom fel, hiszen gömbölyű mivoltában messze nem olyan erőszakos és figyelemfelkeltő, mint egy Tiguan vagy egy Ford Kuga. Egész lényéből sugárzik egyfajta joviális alázat, olyan, mint egy gömbölyded bérszámfejtő vagy kürtőskalácsárus. Semmi erőszak, takarodjazútból-effektus.
Az időszakos ráncfelvarrás során az új fényszórókkal és lökhárítóval próbáltak nagyobb átütőerőt préselni az arcára, de nem változott sokat. Ez csak amolyan Halász Jutkai szigor, aki épp Ákombákomot dorgálja az ellopott nagykabát miatt, semmi dráma. Kedvelem. Észrevehető, hogy többi kategóriatársával vagy kisebb SUV-okkal ellentétben közel sem kelt annyi ellenérzést a többi közlekedőben, egyfajta családi aura lengi körül, még üresen is belelátjuk a gyermeküléseket.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
