A szabványos fogyasztási adatoknak csupán adminisztratív a jelentősége, mindössze annyit mutatnak meg, hogy mennyit nem fogyaszthat egy autó. Egyfajta alsó limit, aminél csak többet fog enni. Viszont az Ecoflex második kiadása legalább képes arra, hogy nagyon keveset egyen.
Az első, Ecoflex néven árult dízel Corsa annyiban különbözött a többitől, hogy kapott egy zöld feliratot. Járt nálunk a tesztautó, és nem különösebben fogyasztott jól, egyszerűen annyit evett, amennyit egy dízel kiskocsinak kell. Akiket megfog az ilyesmi, azok amúgy is odafigyelnek arra, hogy kevés nafta fogyjon, ők talán elégedettek voltak vele így is.
Az új Ecoflex már tett valamit a névért, mert új injektorokat, változó geometriájú turbót kapott, és a légellenállását úgy csökkentették, hogy kicsit leültették. Nagyjából annyira, mint a GSI-t, persze a rugózása normál maradt. A motor teljesítménye pedig alaposan megnőtt, 75-ről 95 lóerőre, a nyomatéka pedig 190 newtonméterre. Ezzel ez az 1.3 CDTI legerősebb kiadása, az alapára felszereltségtől függően 3,85–4,27 millió.
Persze papíron minden új dolog jobb, mint a régi, ha a PR-részleg mondja. Most viszont a gyakorlat is igazolja a fejlesztéseket, mert már 1500-tól van ereje a gépnek. A régit másfélszer ennyire fel kellett pörgetni, hogy történjen valami, itt viszont egész jól fel lehet váltani, kapcsolni. A váltónál egyébként nem történt csoda, sima ötfokozatú van benne.
És lám, tényleg kevesebbet fogyaszt, hisz eleve magasabb fokozatban járunk vele, plusz még ott van a trükkösebb befecskendezés – akár nyolc kisebb spriccre képes szétbontani egyetlen munkaütem gázolajtöltetét. A régivel csinálhattam bármit, 5 liter alá képtelen voltam lemenni – megjegyzem, amikor ilyesmiről van szó, nem kezdek el hatvannal caplatni valami nyílegyenes országúton, csak azért, hogy kijöjjön egy jó fogyasztási érték. Ugyanúgy közlekedek, normálisan, aztán megnézem a végeredményt.
Ehhez képest az új Ecoflexszel egy vidékies-városi útszakasz végén lement az átlagfogyasztás 3,2 literre! Ez már valami, ez a régivel képtelenség lett volna. Igaz, egy Citroën AX dízel is tudott ilyesmit, csak az nem volt ekkora. És nem volt 1145 kiló, meg négy- vagy ötcsillagos a törésteszten. Tapasztalataim szerint a gyakorlati fogyasztási maximum nagyjából 6,5 liter táján lehet, padlógáz+autópálya kombinációval. Végül 5,6 jött ki, de elég sok autópálya volt benne, szerintem reális, hogy a gyakorlatban 4-5 liter között közlekedjen vele az ember, akkor is, ha sokat jár városban vagy ingázik a környékbeli településekről. Hozsánna néked Multijet!