A szabványos fogyasztási adatoknak csupán adminisztratív a jelentősége, mindössze annyit mutatnak meg, hogy mennyit nem fogyaszthat egy autó. Egyfajta alsó limit, aminél csak többet fog enni. Viszont az Ecoflex második kiadása legalább képes arra, hogy nagyon keveset egyen.
Az első, Ecoflex néven árult dízel Corsa annyiban különbözött a többitől, hogy kapott egy zöld feliratot. Járt nálunk a tesztautó, és nem különösebben fogyasztott jól, egyszerűen annyit evett, amennyit egy dízel kiskocsinak kell. Akiket megfog az ilyesmi, azok amúgy is odafigyelnek arra, hogy kevés nafta fogyjon, ők talán elégedettek voltak vele így is.
Az új Ecoflex már tett valamit a névért, mert új injektorokat, változó geometriájú turbót kapott, és a légellenállását úgy csökkentették, hogy kicsit leültették. Nagyjából annyira, mint a GSI-t, persze a rugózása normál maradt. A motor teljesítménye pedig alaposan megnőtt, 75-ről 95 lóerőre, a nyomatéka pedig 190 newtonméterre. Ezzel ez az 1.3 CDTI legerősebb kiadása, az alapára felszereltségtől függően 3,85–4,27 millió.
Persze papíron minden új dolog jobb, mint a régi, ha a PR-részleg mondja. Most viszont a gyakorlat is igazolja a fejlesztéseket, mert már 1500-tól van ereje a gépnek. A régit másfélszer ennyire fel kellett pörgetni, hogy történjen valami, itt viszont egész jól fel lehet váltani, kapcsolni. A váltónál egyébként nem történt csoda, sima ötfokozatú van benne.
És lám, tényleg kevesebbet fogyaszt, hisz eleve magasabb fokozatban járunk vele, plusz még ott van a trükkösebb befecskendezés – akár nyolc kisebb spriccre képes szétbontani egyetlen munkaütem gázolajtöltetét. A régivel csinálhattam bármit, 5 liter alá képtelen voltam lemenni – megjegyzem, amikor ilyesmiről van szó, nem kezdek el hatvannal caplatni valami nyílegyenes országúton, csak azért, hogy kijöjjön egy jó fogyasztási érték. Ugyanúgy közlekedek, normálisan, aztán megnézem a végeredményt.
Ehhez képest az új Ecoflexszel egy vidékies-városi útszakasz végén lement az átlagfogyasztás 3,2 literre! Ez már valami, ez a régivel képtelenség lett volna. Igaz, egy Citroën AX dízel is tudott ilyesmit, csak az nem volt ekkora. És nem volt 1145 kiló, meg négy- vagy ötcsillagos a törésteszten. Tapasztalataim szerint a gyakorlati fogyasztási maximum nagyjából 6,5 liter táján lehet, padlógáz+autópálya kombinációval. Végül 5,6 jött ki, de elég sok autópálya volt benne, szerintem reális, hogy a gyakorlatban 4-5 liter között közlekedjen vele az ember, akkor is, ha sokat jár városban vagy ingázik a környékbeli településekről. Hozsánna néked Multijet!

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
