Pár héttel a Meriva után megérkezett hozzánk az unokatestvér, az új Astra. Szintén fullos amit az Opeléknél csak Cosmonak hívnak. Ahogy kell, navigációval, automata váltóval, Flexanyámkínjával.
Beülve és végigtekintve a középkonzolon, hiányom volt, de nem jöttem rá rögtön, hogy mi. Aztán amikor először tolatni próbáltam, rájöttem. Nincs parkradar. A kocsi fenekéhez sétáltam, és megtaláltam az okot is.
A kocsi megkapta a fantáziadúsan Flex-Fix-nek nevezett biciklitartót. Ez szépen elrejtőzik a rendszám mögé, de ha kell, egy kallantyú segítségével kihúzható. Aztán némi puzzle gyakorlat után két kerékpár szállítására lesz alkalmas a kocsi. A kihúzott váz a pedálnál és a két keréknél rögzíti a járművet. Viszont ekkor nem rendelhető a parkradar, gondolom bezavarna a szélső érzékelőknek a kerék.
Régi ismerősként üdvözölhettem a kocsiban lévő 6-os váltót, a Merivában is ez volt. Kellemesen, simán váltogat, néhány új DSG is tanulhatna tőle. Kézzel kapcsolgatva az Astra is megörvendeztetett a „Váltás nem engedélyezett” felirattal, például 2-ből 3-ba 2000-es fordulatnál. Állva bezzeg engedi felváltani 2-be, bár ez lehet téli vezetés mód is akár.
Látszik, hogy a korábban csak prémium kategóriás kütyük kezdenek lefele szállingózni, az Astra szélvédőjének középső-felső részét is elborították a kamerák és érzékelők. Radaros tempomat még nincs, de táblafelismerő már akadt a kocsiban. Kellemes meglepetésként ért, hogy felismerte az Üllői út Határ út utáni szakaszán a bokorban bujkáló 60-as táblát, amit még autóstársaim se mindig vesznek észre. Igaz később viszont boldogan közölte a 40-es korlátozású útvonalon, hogy mehetek 80-nal, mivel a távolsági busz hátulján lévő matricát is meglátta. Szóval még nem tökéletes, a háromsávos út túloldalán lévő táblák is gondot okoznak neki néha.