A 111 years egy felszereltségi szint, jobban mondva egy dizájn csomag, de ennél sokkal izgalmasabb meglepetéseket is tartogat számunkra a megújult Corsa.
111 éves az Opel. Szép, kerek szám, meg is ünnepelték magukat egy szülinapi modellel, a Corsa 111 yearsszel, de mielőtt rátérünk a tesztautóra, foglalkozzunk egy kicsit a facelifttel, ami valójában meg sem történt: a felfrissített Corsa karosszériája konkrétan nem változott egy fikarcnyit sem. Ugyanazok a lámpák, lökhárítók, még a hűtőmaszk és a ködlámpák is a régiek.
Ezzel persze nincs baj, a Corsa jól néz ki és veszik, mint a cukrot, vélhetően ezért döntött úgy a gyártó, hogy inkább a tartalomra koncentrál. Erősebbek lettek hát a motorok: a 60 lovas egyliteres 65, a 90 lovas 1,4-es 100, a tesztautóban lévő, régebben 80 lovas 1,2-es pedig 85 lóerősre hízott. A dízel rajongókat sem hagyja lógva az Opel, a 90 lovas 1,3-as CDTI 95 lovas lett, az 1,7-es pedig immár 130 lóval büszkélkedhet 125 helyett.
A tesztautónak tehát javult a gyorsulása néhány tizedet – 13,6 másodperc 0-ról 100-ra -, sőt egy pettyet a végsebessége is nőtt, de talán még jobb hír, hogy mindeközben a fogyasztása drasztikusan lecsökkent. Városban elvileg 6,9-et eszik 7,6 helyett, és a CO2 kibocsátása is sokkal barátibb, 124 g/km a 139 helyett.
Hogy érezhetően dinamikusabb lett-e az 1,2-es Corsa, azt nehéz lenne megmondani, mindenesetre egyáltalán nem lomha, igaz, frászt sem fog hozni senkire; a 13,6-os gyorsulást azért bajosan nevezhetnénk aszfaltszaggatónak. Városi közlekedés során azonban bőven elég a motor ereje, de mivel a teljesítmény nem nő nagyságrendeket magasabb fordulatszám-tartományban, így országúton, nagyobb tempónál már meg kell gondolni, mikor előzünk. Az érmének persze másik oldala is van, ha a motor nem akar forogni, a tulajdonos nem is forgatja, ergo gazdaságosabbá válik a közlekedés.
Van még egy előnye a kis 1,2-esnek, vagyis tulajdonképpen inkább a fokozatok kiosztását találták el jól. Bár a váltó csak ötsebességes – amúgy teljesen precíz, szépen jár-, autópályán mégsem forog többet a főtengely 3500-nál, így a Corsa kifejezetten halkan siklik nagy sebességnél, a kis négyhengeres csak 4000 felett válik zajossá.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
