Eljött az igazság pillanata. Mert a Toyota Prius nem csupán egy hibrid hajtásláncot jelent, a szuper aerodinamika, a kis menetellenállás és a túlsúly hiánya is megkülönbözteti a többi autótól. Magyarán, egy teljesen hagyományos motorral is keveset fogyasztana. Hogy pontosan mennyit? Azt hittem, sosem tudom meg.
Tévedtem. Itt a hibrid Auris, a Prius 3 hajtásláncával, ha van valami humbug, az biztos kiderül. Hétköznapi forma, méret, légellenállás és ár – kezd érdekes lenni, annak ellenére, hogy az Aurist nem tartottam sokra. Hozzáteszem, a vevők sem, a nagyot akarunk pukizni stratégiából a legrosszabb végkifejlet következett be. Igaz, a faceliftes verzió megjelenésekor orvosolták a legfontosabb hibáit, az már első ránézésre is látszik. Például, kapott rendes kézifékkart, kellemes műszerfalborítást és hasonlók. Kár, hogy a hajtáslánccal a Prius összes idióta csipogását is megörökölte az Auris HSD, a pittyegőt szívem szerint egy szakadással helyettesíteném az áramkörben.
Ha a Toyota előrelátóbb lett volna, nem öli meg az előző Corolla leváltásakor a kombit. Most itt áll ez a csodajármű egy Yaris-méretű csomagtartóval. Csakhogy a Yarisé használható formájú. Ez a lépcsőzetes izé legfeljebb ömlesztett kukoricapuffancs vagy pár teszkószatyor szállítására jó, másra nem. Igazából ez az Auris egyetlen komoly kompromisszuma a Priushoz képest. Persze abból a másfél millióból, amivel olcsóbb nála, az ember gyorspostával is elküldi a nyaralós cuccait bárhová. Vagy vesz egy tetődobozt, és még mindig maradt 1,4 milliója.
Nagyjából ez futott végig a vevők agyában is. Így aztán októberben szinte nem volt olyan nap, amikor Magyarországon ne adtak volna el egyet a hibrid Aurisból. A Prius ugyanis hitvallás, demonstráció, zöld gőg meg ilyenek. Az Auris viszont egy hétköznapi autó, amibe történetesen nem dízelmotort vagy szimpla benzinest szereltek. Annyiért adják, mint egy nagyobb dízelmotorú, hasonló kompaktot. Hatmilliótól indul, a teljesen normálisan felszerelt, digitklímás Sol tesztautó ára pedig 6,36 millió plusz metálfény. Azaz megáll hat és fél alatt.
Hogy ez lenne az olcsó? Hát, uraim, ez a forint már nem az a forint, tessék megnézni egy 140 lóerő környéki, dízel Astra, Golf – és igen – egy Cee'd árait. Meg tetszenek majd döbbenni. Ez van. Annak tessék inkább örülni, hogy ugyanannyi pénzből kevesebbet tetszenek regadózni, így több lé jut a technikára.