Már ez önmagában is elég volt nekem, hogy az eddigi legszimpatikusabb Avensis legyen a 125 lóerős dízel. Pedig ennyi karcsúnak tűnik egy kétliteres dízeltől. Mostanság egy átlagos manager szemében 140 lóerő tekinthető a standardnak. Mégis ez a legjobb.
Nyilván nem annyira tiszta, mint az erősebb D-CAT változatok, de ennek van egy másik oldala is. Az elégetlen gázolajat gázolajjal elégetni nem feltétlenül takarékos megoldás, és ezt az összehasonlító tesztünk is igazolta: a legerősebb D-CAT fogyasztott a legtöbbet, miközben elég álmosan mozdult rá a gázadásra.
Ehhez képest itt ez a gyengének tűnő kétliteres, potom 310 newtonméteres nyomatékkal, és úgy megy, mint a mérgezett egér. A gázadásra már 1300-tól jól ugrik, noha a váltást segítő nyilacskák azt szeretik, ha 1500 körül tartjuk a fordulatot. Efölött elképesztően megindul, 2500 táján pedig a gyengébb idegzetű utasok elkezdenek sziszegni és vizet facsarni a kapaszkodóból. Ami egyértelműen a jó váltóáttételek jele. A hatos váltó egyébként jól kapcsolható, egyedül azt nem szereti, ha akkor akarjuk visszarakni egyesbe, amikor még mozgásban van a kocsi.
Amúgy 9,7 alatt van százon, elképzelni sem tudom, hogyan csinálja. Azon sem lepődnék meg, ha suttyomban lenne egy kis túltöltés (népiesen szólva overboost) a háttérben, de erre semmi sem utal a műszaki specifikációban.
Amellett, hogy a motor autópályán tökéletes, városban sem nyűglődés vele közlekedni. Nem akar állandóan lefulladni, nem túl hosszúak az áttételei, nem lavinaszerűen érkezik az ereje.
Amikor átvettem, 5,7-es fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép. Gondoltam, valaki vidékre ment vele, ezért. A hidegindítás után szépen fel is ment a fogyasztás 6,2-6,3 környékére, de utána kitartóan csökkenni kezdett. Aztán Budára érve beleálltam az alsó rakpart forgalmába, elmentem az irodáig és… 5,7. Aztán többször mentem erre-arra a városban, és ugyanez történt. Először fel, majd vissza, 5,7-re. Egyszer lement 5,5-ig, de ezt már nem tűrhettem. Addig toltam neki, míg fel nem ment két decit.
Aztán jött egy romániai túra, kinulláztam. Autópályán sikerült rövid időre akár 6,3-ig feltolni a fogyasztást, hogy megnyugodjak, de aztán jött az országúti rész, és ismét kikötöttem 5,7-5,8 táján. Igaz, tankoláskor kiderült, hogy a valóságban inkább 6,3, ellenben, másodszor hatot mutatott a gép és 5,8 volt a valós érték. Véletlenül ugyanezt az utat megtettem már Priussal is, és az többet fogyasztott. Egyszerűen ez a fránya kis dízel nem kajál, viszont annál inkább megy.
Ahhoz képest, hogy dízel, nem is hangos. Igaz, kifelé jól hallatszik, de bent alig zavaró a dízelhang, és ez a lényeg. Autópályán a motor elhalkul, inkább a menetzaj kerül előtérbe, de az sem túl erős. A végtelenségig el lehet viselni a megnyugtató mormogását.
Aki ismer, tudja, mennyire nem kifejezetten szeretem a dízeleket. Az Avensis kategóriájában van talán három-négy olyan, amelyik kéne. És az eddigi dízel Avensisek közül egy sincs köztük. Nos, ez a 125 lóerős igen. Úgy tűnik, hogy hiába turbózzák szénné a kis dízelmotorokat, azért nincs jobb a kis teljesítményű, ám nagy dízelmotornál.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
