Az ember szinte megkívánja
Használtteszt: Dacia Logan MCV 1.6 2007
Változatlan a véleményem a Dacia Loganról: ez nem jó autó, viszont egy kiváló termék. Még használtan is.
A Loganból nagyjából kétféle van a piacon. Az egyiket olyanok vették, akiknek valójában lenne pénze jobbra – beleértve a cégeket is –, de meg akarták ismerni közelebbről a szarrágás ízét, és magát a Daciát amúgy is üsd-vágd, nem apád használatra szánták. Ezek katasztrofálisak tudnak lenni, mint minden így használt autó, legalábbis ránézésre. Erről persze nem tehet az autó, de viszonylag jól tűri ezt, egyszerűen azért, mert az utasterében a műanyagokban szándékosan is lehetetlen kárt tenni. A kárpitok kopnak és koszolódnak, egy-két csavar lelazul, néhány műanyag darab leesik, de valójában semmilyen komoly kár nem következik be.
A másik alfaj a kispénzű vevő ex-Loganja, kis futásteljesítménnyel, vasárnaponként lemosva és visszatolva a garázsba. Némelyikük sajnos túlvállalta magát a hitellel, de ne gondolják, hogy túl sokan vannak így. Valószínűleg az az embertípus, amely ha meggebed, akkor is kinyögi a törlesztőt. És megbecsüli, amije van.
A piac már kevésbé becsüli meg ezeket a Loganokat: a fullfapad kivitelű négyajtósok már nyolcszázezer forint környékén megkaphatók. És itt hangsúlyoznám: ezek tényleg fapadosak, épphogy nem lesz szálkás az ember ülepe, ha beszáll. Se szervó, se utaslégzsák, se semmi. Az ajtók nyílnak, a kormány forog, oszt' vannak benne ülések. Ennyi az autó, kérem szépen.
Tulajdonképpen igaza volt a Renault-nak, amikor ezt az emberszállító készüléket megalkotta: egy alap Logan mindent tud, amire az iráni törzsi elit vagy egy káeurópai vidéki tanár vágyhat – és amennyit meg bír fizetni. Ám semmi többet. A lépcsős hátú Logan részleges bukása nálunk talán annak köszönhető, hogy itthon valahogy az emberek jobban igénylik a praktikumnál a státusszimbólum jelleget. És ehhez a limuzin dizájnja sokkal gyengébb, mint a kombié. Ezek után nem is csoda, hogy az MCV sokkal népszerűbb az alap dákónál.
A használttesztre megszerzett Logan is ilyen volt. Céges autó, egy használóval – ő Máté, aki azt mondja, a hét ülés és az olcsóság volt a fő szempont. Amúgy egy Transitot cseréltek le erre. Mivel arra vették, hogy rövid utakon szállítsák az embereket, a klímát, de még a villanyablakot sem látták fontosnak. Rádiót csak utólag raktak bele – a vicc az, hogy egy Hyundai márkájút. Azt kicsit furcsállotta Máté, hogy amíg a rács mögé nem kerültek be a hangszórók, ott erősen süvített befelé a szél, de hát ilyen egyszerű technika a Dacia. Ennyiért senki sem várja el egy Merci életminőségét a fedélzeten.
A tesztjármű valamivel több mint 46 ezer kilométert tett meg eddigi élete során, és a munkaidőben szállított utasai mellett további három gyermek gyötörte. Ezt már onnan is tudhattuk, hogy a legváratlanabb helyekről kerültek elő Matchboxok és mi tagadás, az utastere is megkopott. Leszámítva a műanyag paneleket, amelyeket valószínűleg valamiféle kerámiabevonat tesz sérthetetlenné. Cserébe az apróbb darabok viszont innen-onnan lepotyognak. Ami kifejezetten jó hír: a 2007 óta eltelt időben az utastér jellegzetes Dacia-bűze teljesen kiszellőzött.
Lapozzon a megfejtésért, továbbá a használt Loganok esetleges bajaiért. Meg hogy megtudja, akar-e ilyet.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
