Első?!

Opel Astra Sport Tourer 1.7 CDTi Cosmo

2011.07.28. 07:17 Módosítva: 2011.07.28. 12:12

Adatlap Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTi Cosmo - 2011

  • 1686 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 125 LE @ 4000 rpm
  • 280 Nm @ 2300 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.7 másodperc
  • Végsebesség:
    192 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 6 225 000 Ft

Üdítő dolgok történnek mostanság a kompakt kategóriában. A hosszú évek földhözragadt, konzervatív formái után az egyes gyártók eddiginél merészebb, egymástól egyre inkább merőben eltérő dizájn-utakra léptek.

Hosszú folyamat, valamikor tán a kacsaseggű Mégane idején döbbentünk rá, milyen súlyos kómában vergődött a Golf kategória a nyolcvanas-kilencvenes években. Mintha törvényszerű lett volna az unalom és ötlettelenség, mindenki a biztonságra utazott, senki nem kockáztatta, hogy vásárlókat veszítsen egy-egy balul sikerült ötlet miatt.

Szerencsére idővel ez a kategória is felértékelődött és az egyre nagyobb, bonyolultabb és komfortosabb kompaktok ára is elindult felfelé, ez pedig magával hozta a vásárlói öntudat ébredését. Ezáltal új elemmel bővült az addigi legyen olcsó, nagy és ne fogyasszon sokat – követelményrendszer. Az ennyi pénzért már nézzen ki valahogy érv egyre sűrűbben hangzott el. És a gyártók reagáltak. Eleinte óvatosan ugyan, de megpróbáltak elszakadni a konzervatív vonaltól, ezt ma már jóformán csak a Golf-Octavia, a Corolla és a Cee'd - i30 követik. Köszönik, jól vannak.

De jól vannak a szakadárok is, hiszen megtalálták a saját vevőkörüket és tulajdonképpen mindenki boldog, az utcakép pedig lassan megint változatos lesz. Ott van az érdekes Focus, az új C4 és a Giulietta, az új űr-Civic is érkezik lassan és persze ne hagyjuk ki a Mégane-t és a 308-ast sem. Már csak a színekkel kéne kezdeni valamit.

Hiszen látják, mai tesztautónk, ez az Astra Sports Tourer is láthatatlan. Az Opel szerint ez a metál-mica, 118 ezer forintos feláras fényezés, de én szívem szerint csak Sunnyogó Szürkének nevezném, ami kicsit jellegtelenné teszi ezt az egész pofás autót.

A szépség szubjektív, de szerintem az Astra formájának kevés kritikusa lehet. Már a múltkor próbált ötajtóssal sem volt semmi gond, de ha lehet, ez a kombi – elnézést Sports Tourer – még szebb, elegánsabb. A hosszú tengelytávnak (2685 mm) jót tesz, ha a hátsó kerekek mögött nem csapkodják meg péklapáttal a formát, hanem szépen, lejtősen elnyúlva ér véget. Így a szem végigfut rajta, mint egy lankás domboldalon, nincs hirtelen filmszakadás. Lehet, hogy a hiba bennem van, de nekem már a Méganeból is szebbnek tűnt a kombi, mint az ötajtós.

Az Insignia után az új Astra külseje már nem üt akkorát, de még így is modern és dinamikus, kivételesen alátámasztva azt, amit oly szeretettel szajkóznak manapság még egy Iveco-sajtótájékoztatón is. Jók a trükkös, LED-soros fényszórók, a hátsó lámpák sem torzulnak széttaposott vizespiskóta-formára, mint a Focusnál.

Persze azonnal látszik, miért hagyott fel az Opel azzal, hogy Caravan névvel illesse a kombikat, a gigantikus csomagteret feláldozták a forma oltárán, de az alapban 500 literes, jól pakolható, kampókkal, csúszkákkal és álpadlóval megspékelt tér szemre még tán az Insigniáénál is nagyobb. Pedig nem, hiszen az 540 literes, ám ha síkba döntjük a hátsó üléseket, akkor 20 literrel (1550) több teret kapunk a nagy testvérétől (1530). A csomagtérajtó pedig jó magasra nyílik.

Lehet, nevetségesnek tűnik az összehasonlítás, de nem tudunk tőle elvonatkoztatni akkor sem, ha beülünk. A beltér a nagy Opel tökéletes mása, márpedig abban volt szerencsém több ezer kilométert eltölteni, így egyrészt azonnal eligazodtam a középkonzol gomberdejében, másrészt meggyőződésemmé vált, hogy legalább annyi helyünk van odabent.

Ezt nem gondoltam volna, hiszen az ötajtós Astra fekete belseje kifejezetten klausztrofób és szűk érzést keltett, de a Sports Tourer Mondial-Cocoa névre hallgató barna bőrkárpitja (plusz 300 ezer forint), kombinálva a tejeskávé-színű betétekkel és tetőablakkal nagyon jót tesznek a közérzetnek. Merjenek színekkel variálni, elhihetik, sokkal kellemesebb lesz odabent az élet.

Ma már ebben a kategóriában is cikinek számít, ha nincs hátul legalább két felnőttnek való elég hely. Ha nem lenne a zárható rekeszes könyöklő kemény fedele, akkor akár hárman is elférnek itt közepes távon. A háttámlák dőlésszöge ugyan nem változtatható, de enélkül is kényelmesen elvagyunk, fejnek, térdnek egyaránt marad helye.

Nagy formai bravúrokat ugyan nem, ellenben jól megválasztott, puha anyagokat annál inkább találunk odabent. Számomra helyenként túl sok a krómdísz, a rejtett vörös világítás helyett is inkább választottam volna valami kellemesebb színt, de kifejezett túlkapásokról szó sincs, a műszeregység pl. kifejezetten szép, bár plexije néha zavaróan tükröz.

Örülök neki, hogy elmaradt az idióta zongoralakk-imitáció és különdíjat adnék annak a beltéri dizájnernek, aki újra felfedezte a perforált bőrkárpitot. Csak az tudja díjazni, akinek rohadt már bőre alá ing egy Insignia Indian Summer-bőrülésében. Erről itt szó sincs, köszönöm.

És még nem is tudják, mi a jó benne...

Totalcar értékelés - Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTi Cosmo - 2011

8
TC

Pár apróságtól eltekintve tökéletes családi autó. A csomagtartója azonban lehetne nagyobb.

Népítélet - Opel Astra

7,0
Nép
6.8
6.3
6.9
7.8
7.3

Az oldalról ajánljuk

A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

22 perce
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Neked ajánlott