Soha nem voltam Opel rajongó, de nem skatulyázok be semmit előre és fogékony vagyok az újdonságra. Ez a nagy szerencsém.
Felmérések mutatják, hogy ha idegenek kezdenek nézni egy sportversenyt, akkor a nézők javarésze vagy a legsikeresebb, legelső helyen haladónak drukkol vagy pedig az utolsókkal szimpatizál és őket biztatja. A maradék elenyésző kisebbség. Az elesett pártolása belsőnkből fakad és őszinte az örömünk, ha a fordít a helyzeten. Az elnyomott, sikertelen figura az élre lép és igazságot szolgáltat, ez bevált mese és film fordulat.
Hasonlót érzek most, ahogy az új Astra kombi tesztautóba beülök. Az Astra H-val több, mint 150 ezer kilométert mentem, élhető autó, de buta és nevetséges hibákkal. Megbízható, ajánlanám is, de csak feltételekkel.
Nem csak a H Astrával van ez a baj, hanem az utolsó Vectra sorozat is, valahogy nem jött össze. Innen szép nyerni, mondhatnánk egy kis éllel, és valóban: az Opel válasza megjött az Insignia képében. A hibák és kudarcok leckék, amelyekből az okos tanul. Az Opel okos volt. Az Insignia úgy tűnik jól muzsikál a piacon, azonban a nagy kérdés az igazi tömegmodell az Astra. Ezen a vállalat sokat bukhat és nagyot nyerhet is. Talán hihetetlen, de az igazi kihívás egy gyártónak mindig a nagy darabszámban gyártott tömegmodell, amit ketrecharcosként dobnak be a küzdőtérre a veszett vadállatok közé. Itt nem szállhatnak el a költségek, itt mindennek drágának kell kinézni, de olcsón. Itt kell műszaki tartalom, igényes technika, de fillérekért. Itt kell széles opciós lista, mert kell fapados, olcsó modell, de akinek nem kell Insignia, elég az Astra, és esetleg fel szeretné szerelni számos extrával, nos annak is kell megoldás.
Az új Astra nem volt olcsó, ez nem kétséges. Semmiben nem hasonlít elődjére, mindent átgondoltak és újraterveztek. Kicsit úgy érzem, hogy dupla vagy semmit játszottak, ez most vagy bejön, vagy beleremeg az egész General Motors. Jós nem vagyok, nem tudom mi lesz a végkifejlet, azonban ez az autó kemény ellenfél lesz bármelyik piacon, bármelyik felszereltségi szinttel, ebben teljesen biztos vagyok.
Aki erre az autóra legyint, hogy á, ez csak egy Opel, az bizony háttal ül a színpadnak. Valóban Opel, de ez már az az Opel, aminek pár modellel ezelőtt is lennie kellett volna, de akkor biztos nem volt meg rá a pénz vagy csak fél vállról vették a tervezését. Mindent, amit a H Astrában kifogásoltunk és kifogásoltak megváltoztattak, jobbá tettek. Még az ajtó is más hangon csukódik és könnyebben nyílik, egy totálisan másik autóról beszélünk.
Kívülről az autó tökéletesen illik az újkori Opel imidzsbe. A hűtőmaszk, a lámpák, a forma úgy hozza az Insigniával indított vonalat, mintha egy kistestvér lenne. Hasonlít, de nem egypetéjű ikrek, csak egy letagadhatatlan kistesó. A személyes kedvencemet, a Meriván még megtalálható ékszer oldalindexet leváltotta egy formailag jobban megfelelő alakzat és minden egyéb alak és forma tökéletes harmóniát és összhangot ad az Insignia, Meriva és Astra vonalon. Ezt a kombi, vagy ahogy ők nevezik Sports Tourer forma ebben a kategóriában számomra mindent visz, a legjobb. Nem öregfateros klasszik, de nem is techno majmos, túlvariált. A mértékletesség nagy fegyvertény, nem is sok gyártónak sikerül mostanság.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
