És motor nincs hozzá?
Teszt: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ 5 ajtós
Adatlap Chevrolet Korea Cruze 1.8 LTZ - 2011
Nincs undorítóbb dolog, mint egy új csomagtartóról tesztet írni. Most mégis vágytam rá, mert már láttam az ötajtós Cruze-t a Párizsi Autószalonon és kifejezetten tetszett. Vajon tényleg odatesz az Astrának?
Nincs itt mit ragozni, a Cruze ötajtós bódéja a ma kapható egyik legjobb. Na nem azért, mert tetszik a formája, a gyakorlatias énem tesz az ilyesmire. A lényeg, hogy be lehet ülni hátra is, úgy hogy az ember nem szorul be reménytelenül. És mindemellett még tisztes csomagtartója is van, a kategóriában egyértelműen az egyik legnagyobb (413 l), talán a Citroën C4-é közel ekkora az ötajtósok között.
Ha Cruze-t vennék, soha nem kellene más. Gondolom, kombit végképp nem fognak készíteni belőle, mert akkor az Astrának harangoztak. A ferdehátúra is két évet kellett várni.
Hogy mitől ilyen jó a Cruze? Egyszerű. A GM-nél nem vacakoltak, fogták az Astra padlólemezét, és erre építették rá a Cruze-t is. Amíg csak szedán volt belőle, ez nem volt túl feltűnő, de ötajtósként nagyon Astra-szerű. Egyetlen lényeges különbség van: a Chevrolet úgy tíz centivel hosszabb, mint az ötajtós Astra. Talán ezért nagyobb cirka negyven literrel a csomagtartója.
Mivel a tengelytáv azonos (közel 2,7 méter), egyáltalán nem csodálkoztam azon, hogy az utastere gigantikus. Simán találunk jó pár olyan középkategóriás típust, amelynek csak egy-két centivel hosszabb a tengelytávja. A Cruze/Astra ennél – papíron – egy számmal kisebb. De csak papíron.
Azt hiszem, ezzel meg is találtuk, mi adja majd el az ötajtós Cruze-t. Egyrészt olcsóbb a szedánnál. Másrészt különbség csak a csomagtartóban látható, ott sem nagyon: alig 40 literrel tud többet a szedán, de a bepakolás és bővítés nehézségei kompenzálják ezt. Igaz, a GM még egy hasonló modellt kínál, az Astra Classic III-at, de abban még egy ócska rádió sincs, picivel többért. Szóval a Cruze ára a helyén van.
A baj ott kezdődik, hogy az autóval menni is kell. Hogy miért? Lapozzon!