Vannak nálunk alig élő márkák, amik most újra feléledni látszanak. Akárcsak a Land Rovernél és a Jaguárnál, a Jeep-nél is új importőr tűnt fel a távolban.
Rohamléptekkel igyekeznek behozni a lemaradást, és erre egy offroad bemutatót találtak a legalkalmasabbnak. Előtte a sima, ámde kanyarokkal sűrűn tarkított úton kipróbálhattuk, milyen úgy használni a kocsikat, ahogy jó eséllyel a vásárlók többsége fogja.
Itt kicsit kakukktojásként tűnt fel a nemrég bemutatott Lancia Thema, amibe sikerült is az első szakaszon beülni. Ez egy kevés településsel, de annál több kanyarral tarkított rész volt, így odaléphettem neki, és a háromliteres V6-os, 238 lóerős Multijet dízel motor 550 Nm nyomatéka meggyőző erővel tapasztott az ülésbe, miközben csak halk mormogás hallatszott. Ez ötsebességes automatával kapható, míg a 3,6 literes 286 lóerős új fejlesztésű Pentastar benzines 8 sebességet oszthat be. Sajnos rövid volt a tesztút, így mire megszokhattuk volna a kényelmet és a luxust, ami körülvett, már válthattuk is le a kocsit.
A második áldozat egy Grand Cherokee lett, szintén 3 literes dízel motorral. Ebbe - ha lehet mondani - még kevésbé hallatszott be a motorhang, és egész gyorsan lehetett vele kanyarogni Pilisi hegység lankáin. Persze ésszel, mert azért a sok hárombetűs se csodaszer és mégis egy magas építésű 2,3 tonnás batár. Ezzel gyorsan meg is érkeztünk a Piliscsévi motokrossz pályához, ahol most nem motorok, hanem a Jeepek szaggatták fel a homokot.
Tekintve, hogy már régóta nem esett, a szervezők egy slag segítségével varázsoltak sarat, mert anélkül nem terepezés a terepezés, hogy össze ne saraznánk a kocsikat. Hát ez sikerült is, kicsit túl jól, mert egy idő múlva annyira kikaparták a kocsik az utat, hogy a haspáncélok reccsenős kis nótát húztak az útnak nevezett göröngyökön. Így nehezítő tényezőként újabb és újabb útvonalakon kellett áthaladni a pocsolyán.
Az offroad bemutatón a Grand Cherokke-k egyszerű utcai gumikkal voltak felszerelve, vegyesen légrugós és acélrugós változatok. Ez utóbbi a magasabb buckákon volt érdekes, ugyanis a légrugó képes volt annyira megemelni a hátulját, hogy ne csapkodjuk oda, míg a tekercsrugóssal kicsit óvatosabban kellett közlekedni. A nem terepre való gumik ellenére végigmentek az összes bukkanón, homokdombon és egyéb, gondosan elkészített akadályon. A legzavaróbb talán az volt, hogy a hatalmas orr miatt az emelkedők végén gőze sincs az embernek, hogy mi lehet a másik oldalon.
A Jeep Wrangler külsőleg nem sokat változott, mióta utoljára nálunk járt. Talán több a műanyag belül és olyan kellemes extrák kényeztetik el az embert, mint például az automata váltó. Amiről sokan nem hiszik, hogy terepre való, de a bemutatón azért elég tempósan mászott fel vele a siratófalra és gurult le onnan. Felezőben, alapjáraton a motorfék szépen lassan lehozta le a hegyről.
Végül is mindkét bemutatott Jeep futóműve jól szerepelt, és az utcai gumik is leginkább a siratófalon felfelé jelentettek gondot, kicsit lassabban sikerült velük feljutni a dombtetőre. A Wrangleről már eddig is tudtuk, hogy lehetetlen helyekre juthat el vele az ember, de most a Grand Cherokee is bizonyított, hogy ne féljünk elhagyni a járt utat a járatlanért. A kisebbik Jeep 9 765 000 forintba kerül, és kizárólag 2,8-as CRDi motorral kapható. A nagytestvért 13 990 000 forintért tudhatjuk a magunkénak. A Cherokeet a dízel motoron kívül meg tudjuk venni még 3,6 literes, V6-os, 286 lóerős és 5,7-es V8-as, 352 lóerős benzinessel is, ha netán valakinek hiányozna a V8. A bemutatón háttérbe szorult Compasst, a Jeep kisebbik SUV-ját 8 245 000 forintért kapjuk.