Csajozógép, traktorhanggal?

2011.12.19. 05:59

Adatlap Opel Corsa Sport 1.7 DTS - 2011

  • 1686 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 131 LE @ 4000 rpm
  • 300 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.5 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.8 l/100km
  • 4 942 000 Ft

Azt hittem, most az egyszer könnyű dolgom lesz. Sokaktól hallottam itt a szerkesztőségben, hogy az Opel Corsa rémes, menthetetlen borzadály, és ugyanez a híre a kitartóan fejlesztett 1,7 literes Isuzu-eredetű dízelmotornak. És most itt van mind a kettő, egyetlen borsózöld csomagban - fekvő ellenfél, már csak rugdosni kell. Egyetlen hibája van az elméletnek, hogy nem igaz: a mokány négyméteres derekasan küzdött.

A Corsa nem mai gyerek, bő öt éve mutatták be, de még biztosan marad egy darabig. Erre utal, hogy az elmúlt két év során kétszer is átalakították: tavaly a motorválasztékot korszerűsítették, az idén pedig a formáin igazítottak egy keveset. Nem mintha a beavatkozás igazán komoly lenne, csak az autó elejét szabták át alig észlelhetően, de ez talán nem is baj: így sikerült megőrizni az autó egységes karakterét, ami más típusoknál gyakran sérül egy ilyen beavatkozás során. Korábban is szerettem a Corsa formáját, és ma sem érzem elavultnak, ahogy sok más típusét az életciklusa vége felé, sőt, ezt a háromajtós változatot kifejezetten dögösnek látom a rövid hátsó túlnyúlással és az oldalsó ablakok lendületes vonalaival.

A tesztautó erre jócskán rá is játszott a metálzöld fényezéssel, a nagy fehér felnikkel és a fehér tükrökkel. Csak a két go-fast csíkot éreztem túlzásnak - így harminc felett ennyi magamutogatás már soknak tűnik. Ezzel együtt szívesen nézegettem, és mások is: az utcán többen utánafordultak, a benzinkútnál is elismerő megjegyzéseket kaptam. És az összkép nem csak messziről pozitív. A külső részletek kidolgozására láthatóan odafigyeltek az Opelnél, így a Corsa jó minőségű kisautó benyomását kelti.

A típusnak persze eddig sem a fellépése volt a gyengéje, és belül már nem is tűnik igazán igényesnek. A konkrét példány legnagyobb baja az volt, hogy akik összeállították, úgy vélték, a vidám külsőt szürke belső térrel kell ellensúlyozni. Ugyan a szürkének mindenféle árnyalata megtalálható itt, de legalább néhány részlet, mondjuk a középkonzol díszbetétje lehetett volna más színű, hogy belülre is jusson valami az élénk karakterből. Egyedül az áttetsző, világító ablakemelő-gombok hoztak belülre némi színt, ezek viszont határozottan idegesítőek esti vezetésnél. Itt már az anyagokon is érezni a spórolást: nem igazán találni puha felületeket, az ülések felületeit pedig vállalhatatlanul rémes tapintású nejlonszerű kárpit borítja, amihez az első találkozás után igyekeztem szabad bőrfelülettel nem hozzáérni.

Az összeszerelés és a kidolgozás egész precíz, viszont a kényelem és a célszerűség nem épp erős oldala a Corsának. És itt nem csak a háromajtósok szokásos nyűgjeire gondolok, amelyek a hosszú ajtókból és a hátsó üléssor nehéz megközelíthetőségéből adódnak. Elöl még el lehet férni - bár az ülések többünk számára sem voltak igazán kényelmesek - hátul azonban kevés a hely egy átlagos felnőttnek, és az ülések is a fapados kategória alját képviselik. Egy négy méter hosszú autótól sokkal több is kitelne. Ugyanez a hátsó üléspad az, amely az amúgy használható méretű, 285 literes csomagtartó bővítésének értelmét is megkérdőjelezi. Ugyan 2:3 arányban két részletben dönthető a támla, de ilyenkor jókora lépcső keletkezik a raktérben.

Mindezek azonban apró kellemetlenségek a sofőr számára a Corsa tervezőinek ergonómiai baklövései mellett. A feltűnőbbik a kezelőfelületek átgondolatlansága. Az autó a szokvány műszereken túl két kijezlőn keresztül próbál kommunikálni. Ez eleve marhaság, hisz az összes funkció kerülhetett volna egyetlen képernyőre, de ráadásul a régimódi fekete-narancssárga kijelző, amelyen a fogyasztás, átlagsebesség, és más, menet közben nem feltétlen hasznos adatok látszanak, került felülre, a vezető látóterébe, míg a navigációt és a hifit vezérlő színes képernyő térdmagasságban van. Elképzelni is meredek, mi lehet belőle, ha valaki az út helyett a navigációt nézi. Pedig ezt jól kitalálni még csak nem is került volna semmibe.

A másik bosszantó hülyeség talán ki sem derült volna, ha nem nedves időben zajlik a teszt. Az még hagyján, hogy a bajuszkapcsoló a pöcögtethető fajta, azaz soha nem tudjuk, épp melyik üzemmódba kapcsolunk, de a szakaszos ablaktörlés funkció teljesen hiányzik róla. Helyette van esőérzékelős állás, ami viszont teljesen véletlenszerűen működik: szárazon töröl hármat-négyet, de sokszor nem mozdul, ha már csurom víz a szélvédő. Apró kényelmetlenség, de mérgesítő, és nem is teljesen veszélytelen.

A Corsa mégis szerethető autó. Hogy miért? Lapozzon, és megtudja.

Totalcar értékelés - Opel Corsa Sport 1.7 DTS - 2011

8
TC

A Corsa felett eljárt az idő, és ezt érezni is. Ez a változat azonban nagyon kellemes, leszámítva az árát. Egymillióval olcsóbban talán meg is érné.

Népítélet - Opel Corsa

7,2
Nép
7.5
6.2
7.2
7.3
8

Az oldalról ajánljuk

A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

4 órája
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Neked ajánlott