Kitölti az űrt

Teszt: Renault Koleos Bose 2.0 DCi 175 Le - 2012.

2012.03.24. 07:09

Adatlap Renault Koleos Bose 2.0 dCi 175 - 2012

  • 1995 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 173 LE @ 3750 rpm
  • 360 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.9 másodperc
  • Végsebesség:
    191 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 8 440 000 Ft

Az előző Koleosról egyetlen emlékeket őrzök: furcsa módon a csomagtartó ajtaja maradt meg bennem. Ugyanis kétfelé nyílt, és ez a platóajtós megoldás – feltehetőleg a pick upokhoz való beteges vonzódásom miatt – nekem nagyon tetszett.

Ez szerencsére nem változott az új modellen se. Ahogy semmi más se, az orrát leszámítva. Ez az autó szinte egy az egyben a korábban tesztelt változat volt, bár lényegesen kevesebb nyöszörgéssel és zörejjel. A csomagtérben találkoztam a kocsi legötletesebb részével, az üléshajtogató mechanikával. A hátul lévő kart meghúzva ugyanis nem csak a háttámlát hajtja előre, de az üléslapot is felbillenti egy rugó segítségével, így síkba simul a raktér. Ami nem kicsi; egy ember simán ki tud benne nyújtózkodni.

Külsőleg az egyetlen változás a krómozott rács az orrán, és beleraktak pár törést a legömbölyített formába, amitől a korábban semleges autó kapott egy kis karaktert. Egyébként, ahhoz képest, milyen nagy batár, még így se igazán tűnik ki a tömegből, bárkit kérdeztem, senkiben nem hagyott nyomot. Viszont egy igen szeles napon az autópályán kiderült, hogy ez a forma szinte teljesen érzéketlen az oldalszélre, ellentétben alacsony költségvetésű unokatestvérével.

A motor kulturáltan morog, csak a reggeli indítás fájdalmas kicsit, de utána már dízelhez képes halkan suhanhatunk. Még autópályán is nyugodtan hallgathatjuk a rádiót, a szélzaj se számottevő. Nem különösebben pörgős motor, 90-nél 1800-at forgott. Pörgetni amúgy se volna érdemes, mert jó dízel szokás szerint se alul, se felül nincs ereje. Azért amikor elérünk olyan 2000 fordulat környékére, egész kellemesen megtolja a 400 Nm nyomaték.

Amúgy magas építése ellenére kellemesen lehetett kanyarogni vele, a kormány se túlszervózott. Összkerékhatjása ellenére komolyabb terepre nem vinném, de talán ez a kategória nem arra van, hanem ha mondjuk hegy tetejére költözünk, télen is feljussunk. Természetesen elektromos differenciálzár van rajta, így a fékekkel trükközget, ha úgy hozza a sorsa. Azért amikor kicsit lementem az aszfaltról, nem akadt fenn sehol egy könnyű kis mezei kiránduláskor. Mondjuk, ha ilyesmi gyakran előfordul, érdemes a gyári 18”-os abroncsok helyett valami komolyabbat feltenni.

Az utastérben folytatódik a semmi extra-érzés, szerencsére se zongoralakk, se műfa nem bántja a szemet, csak némi kevlárszerű burkolat jutott a középkonzolra. A kezelőszerveket kényelmesen elértem, nem kellett hajolgatni. A központi kijelzőn számtalan ujjlenyomat bizonyította, hogy megnézték, érintős-e. Hát nem az, de nem is baj, úgyis messze lenne, és ha megszoktuk a logikáját, nem nehéz irányítani. Bár összehangolhatnák a rendszereket, mert a Tomtom navinak és a rádiónak természetesen renault-s szokás szerint semmi köze egymáshoz. Így az iDrive-szerű kardánboxra integrált vezérlővel csak a navigációt vezérelhetjük, minden másra ott a rádión lévő gombsor.

A modell felszereltsége amúgy új: a neve Bose, ami most épp a legmagasabb a listában, és az audio rendszerre is utal  Nem is szólt rosszul, annak ellenére, hogy jó szokás szerint itt is a pótkerékben lakik a mélynyomó. Ebben a csomagban szinte minden van a metálfényen kívül, beleértve a bőrt és a navit is. A vezetőülés hosszú távon se volt kényelmetlen, bár kicsit több oldaltartása lehetett volna. Az utastérben számtalan tárolót találtam, még olyan helyeken is, mint az ajtó könyöklője, vagy a hátsó utasok lába alatt a Scenicből is ismert csempészrekesz.

Az autó listaára 8 940 000 forint, most éppen kedvezménnyel 8 440 000. A konkurensei között a Hyundai ix35-ös 184 lóerővel és Premium felszereltséggel akciósan is több mint nyolcszázezer forinttal kerül többe. A Citroënnél a C-Crosser Tendance csak benzinesben kapható 8 millióért, de abban például se navi, se tolatóradar nincs és a dízel már 9,1 millió. Kugát Titanium csomagban, 165 lóerős motorral 8,4 millióért kapunk navi nélkül ami még 560 000 forint. A Chevrolet Captiva LT Plusban kampányáron kilencmillió, de csak automatával. Kézi váltóval vagy alacsonyabb felszereltségben már jól hangzik 8,1 millióért, bár se bőr, se navi nincs benne. Egyébként a Renault automatával nem rendelhető a 175, csak a 150 lovas dízel motorral.

Viszonylagos olcsósága ellenére nem egy elterjedt darab, a Népítéletben egyetlen ítélet található, 2010-ben összesen 39-et helyeztek forgalomba, míg ix35-ből például 192-őt, Kugából 111-et. Az említettek közül ennél talán csak a C-Crosserből adtak el kevesebbet, szám szerint 10-et. Úgyhogy, ha az ember olyan összkerekes SUV-ot akar, amiből kevés van, de ennek ellenére mégse tűnik fel vele, a Koleos ideális darab.

Népítélet - Renault Koleos