A GSi Astra ma is jó
Teszt: Opel Astra 2.0 16V GSi - 1997.
Korábban kiírt versenyünkre számos pályázó érkezett, a nyertesek kiválasztásakor volt vita a szerkesztőségben. Ez az autó azonban nem kategóriagyőztes, mégis figyelmet érdemel.
Tisztelt Totalcar!
Az én Opel Astra-m nem a legöregebb, nem a legfiatalabb, nem a leglerohadtabb, nincs benne 2 millió kilométer sem, szerintem nem is a legdrágább, sőt, még csak nem is a legerősebb, viszont szerény véleményem szerint a legkülönlegesebb gyári színnel rendelkező példányok egyike.
Fontosabb adatok:
- Opel Astra F 2.0 16V Gsi (136 Le)
- Gy.év:1997
- km állás: 193000
- manuális klíma
Természetesen nem problémamentes autó, de 15 éves kora ellenére még soha nem hagyott ott sehol, pedig a tavalyi év során megjártam vele Európa sok országát, és épp jelenleg is németföld ohne limit autópályáit tapossa... Úgy imádom, ahogy van! :D Ha érdekes lehet számotokra, szívesen állok rendelkezésre!
Üdvözlettel:
Kindl Gábor

A mellékletben szép és ritka zöld színű, 3 ajtós, utolsó szériás F Astra, már nem a C20XE Red Top motorral, hanem az újabb, X20XEV 136 lóerős Ecotec-kel szerelt változat. Elmentünk megnézni, mert valahogy jó kiállása volt a képeken. Ugye ismerik az érzést, amikor csak rápillantanak egy eladó autó képére, és érzik, hogy ez az, ezt kell megnézni, esetleg megvenni. Persze most vásárlásról szó sem volt, csak pusztán kíváncsivá tett.
Kicsit több, mint 60 ezer kilométerrel ezelőtt került mostani tulajdonosához, és szerencsés módon a korábbi is hasonlóan vigyázott rá. A rövid menetpróba is ezt bizonyította. Őszintén szólva meg is lepett, hogy közel a 200 ezer kilométerhez egy sportfutóműves autó még ennyire egyben lehet. A kedvelt kifejezést joggal használom az Astra esetében, ugyanis amikor rámentünk egy fekvőrendőrre, rá is kérdeztem, ez-e a gyári futóműve, mert valószínűtlenül keménynek tűnt. Szinte vártam a választ, hogy valami betekert Koni vagy kemény Bilstein gátlós sportfutómű van alatta, de nem. Ez a gyári GSI futómű, ezt bizony ilyen keményre építették. A kasztni nem nyekkent meg, még akkor sem, amikor gödrökön araszoltunk keresztül, és bizony az utólagos kartervédőt oda is dörzsöltük a földhöz.
A motor a 150 lóerős, úgymond klasszikus GSi motor jobb emissziójú, Ecotec változata. Futása selymes, erőleadása egyenletes, hangja nem tolakodó, az utólagos, nem is nagyon hangos sportkipufogó szinte teljesen elnyomja. A tulajdonos szerint 7-10 liter között fogyaszt, állandó autópálya tempónál 8 alá is becsúszik, átlag használatban 8.5-9 liter. Ahogy mentünk, rádöbbentem, hogy az F Astra kissé jellegtelen külseje egész szép belteret rejt. A műszerfal formája egyedi, az óracsoport elrendezése sem unalmas, kár, hogy a G Astra és a H Astra esetében ugyanez nem mondható el.
Persze a 90-es évek elején megjelent formáról is lehetne vitatkozni, az biztos, hogy nem csúnya. Nem egy stílustanulmány, nem meghatározó ikon, de ma is vállalható. Ez a szín pedig még ma is trendi. Nem is értem, hogy a gyárilag matt bordó és a kopott fehér Astra-színek mellett hogy mertek egy ilyet betölteni a festőrobotok tartályaiba.
A GSi és a Club változatokban használt sportülés az egyik legjobban formázott, ami abban az időben elérhető volt. Nem keskeny, nem klausztrofób versenyülés, de határozottan tart és kényelmes. Nem csoda, hogy alkatrészként keresett cikk, és magas árakon kel el rövid idő alatt. Ez a plüsskárpitos ülés pedig még fűtött is, ez abszolút ritkaság. Ön tudja hol van az F Astrában az ülésfűtések gombja? Ha igen, akkor ezúton is gratulálok, mert én még nem is láttam ülésfűtéses F Astrát ezidáig.
Ez a GSi nagyon jól felszerelt modell, még a Classic F Astra előtti időkből. A típusfeliratok tipográfiája már az új, a külső tükrök formája is kicsit más. Dupla légzsák, légkondicionáló, ülésfűtés, fedélzeti számítógép, ABS, ezek mind benne vannak – már egy kicsit gátlástalanabb Astranepper is simán ráírná a full-full extrát a hirdető lapra. Egyébként mindene gyári, csak kapott négy felnit, egy dupla kiömlős végdobot és előre egy pár hornyolt sport féktárcsát
A rövid menetpróba alatt több tanulságot is levontam. Az első és legfontosabb, hogy ha egy kicsit vigyáznak ezekre az autókra, 200 ezer kilométer sem szerkezetileg, sem esztétikailag nem veszi őket igénybe. Jó és szép, kívül-belül. A következő tanulság, hogy 136 lóerővel, ekkora tömeggel, sportos futóművel ez egy jól autózható hot hatch, és ahhoz, hogy egy mai átlag autó így menjen, legalább 160-180 lóerő kell.
A harmadik érzés a leghorrorisztikusabb mind közül: kéne!
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
