A GSi Astra ma is jó

Teszt: Opel Astra 2.0 16V GSi - 1997.

2012.05.18. 06:11

Korábban kiírt versenyünkre számos pályázó érkezett, a nyertesek kiválasztásakor volt vita a szerkesztőségben. Ez az autó azonban nem kategóriagyőztes, mégis figyelmet érdemel.

Tisztelt Totalcar!

Az én Opel Astra-m nem a legöregebb, nem a legfiatalabb, nem a leglerohadtabb, nincs benne 2 millió kilométer sem, szerintem nem is a legdrágább, sőt, még csak nem is a legerősebb, viszont szerény véleményem szerint a legkülönlegesebb gyári színnel rendelkező példányok egyike.

Fontosabb adatok:

  • Opel Astra F 2.0 16V Gsi (136 Le)
  • Gy.év:1997
  • km állás: 193000
  • manuális klíma

Természetesen nem problémamentes autó, de 15 éves kora ellenére még soha nem hagyott ott sehol, pedig a tavalyi év során megjártam vele Európa sok országát, és épp jelenleg is németföld ohne limit autópályáit tapossa... Úgy imádom, ahogy van! :D Ha érdekes lehet számotokra, szívesen állok rendelkezésre!

Üdvözlettel:

Kindl Gábor

A mellékletben szép és ritka zöld színű, 3 ajtós, utolsó szériás F Astra, már nem a C20XE Red Top motorral, hanem az újabb, X20XEV 136 lóerős Ecotec-kel szerelt változat. Elmentünk megnézni, mert valahogy jó kiállása volt a képeken. Ugye ismerik az érzést, amikor csak rápillantanak egy eladó autó képére, és érzik, hogy ez az, ezt kell megnézni, esetleg megvenni. Persze most vásárlásról szó sem volt, csak pusztán kíváncsivá tett.

Kicsit több, mint 60 ezer kilométerrel ezelőtt került mostani tulajdonosához, és szerencsés módon a korábbi is hasonlóan vigyázott rá. A rövid menetpróba is ezt bizonyította. Őszintén szólva meg is lepett, hogy közel a 200 ezer kilométerhez egy sportfutóműves autó még ennyire egyben lehet. A kedvelt kifejezést joggal használom az Astra esetében, ugyanis amikor rámentünk egy fekvőrendőrre, rá is kérdeztem, ez-e a gyári futóműve, mert valószínűtlenül keménynek tűnt. Szinte vártam a választ, hogy valami betekert Koni vagy kemény Bilstein gátlós sportfutómű van alatta, de nem. Ez a gyári GSI futómű, ezt bizony ilyen keményre építették. A kasztni nem nyekkent meg, még akkor sem, amikor gödrökön araszoltunk keresztül, és bizony az utólagos kartervédőt oda is dörzsöltük a földhöz.

A motor a 150 lóerős, úgymond klasszikus GSi motor jobb emissziójú, Ecotec változata. Futása selymes, erőleadása egyenletes, hangja nem tolakodó, az utólagos, nem is nagyon hangos sportkipufogó szinte teljesen elnyomja. A tulajdonos szerint 7-10 liter között fogyaszt, állandó autópálya tempónál 8 alá is becsúszik, átlag használatban 8.5-9 liter. Ahogy mentünk, rádöbbentem, hogy az F Astra kissé jellegtelen külseje egész szép belteret rejt. A műszerfal formája egyedi, az óracsoport elrendezése sem unalmas, kár, hogy a G Astra és a H Astra esetében ugyanez nem mondható el.

Persze a 90-es évek elején megjelent formáról is lehetne vitatkozni, az biztos, hogy nem csúnya. Nem egy stílustanulmány, nem meghatározó ikon, de ma is vállalható. Ez a szín pedig még ma is trendi. Nem is értem, hogy a gyárilag matt bordó és a kopott fehér Astra-színek mellett hogy mertek egy ilyet betölteni a festőrobotok tartályaiba.

A GSi és a Club változatokban használt sportülés az egyik legjobban formázott, ami abban az időben elérhető volt. Nem keskeny, nem klausztrofób versenyülés, de határozottan tart és kényelmes. Nem csoda, hogy alkatrészként keresett cikk, és magas árakon kel el rövid idő alatt. Ez a plüsskárpitos ülés pedig még fűtött is, ez abszolút ritkaság. Ön tudja hol van az F Astrában az ülésfűtések gombja? Ha igen, akkor ezúton is gratulálok, mert én még nem is láttam ülésfűtéses F Astrát ezidáig.

Ez a GSi nagyon jól felszerelt modell, még a Classic F Astra előtti időkből. A típusfeliratok tipográfiája már az új, a külső tükrök formája is kicsit más. Dupla légzsák, légkondicionáló, ülésfűtés, fedélzeti számítógép, ABS, ezek mind benne vannak – már egy kicsit gátlástalanabb Astranepper is simán ráírná a full-full extrát a hirdető lapra. Egyébként mindene gyári, csak kapott négy felnit, egy dupla kiömlős végdobot és előre egy pár hornyolt sport féktárcsát

A rövid menetpróba alatt több tanulságot is levontam. Az első és legfontosabb, hogy ha egy kicsit vigyáznak ezekre az autókra, 200 ezer kilométer sem szerkezetileg, sem esztétikailag nem veszi őket igénybe. Jó és szép, kívül-belül. A következő tanulság, hogy 136 lóerővel, ekkora tömeggel, sportos futóművel ez egy jól autózható hot hatch, és ahhoz, hogy egy mai átlag autó így menjen, legalább 160-180 lóerő kell.

A harmadik érzés a leghorrorisztikusabb mind közül: kéne!

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

5 órája
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10