A motoros szemét csak a plexi tartja a sisakban, úgy bámul, és közben fordul hátrafelé. A csajok megállnak a járdán, és nézik, ahogy elmegy. A szupermarket parkolójában udvariasan meg kell kérni a bámuldozókat, hogy hadd szállhassak már be. Ha valaki ezt mondja nekem akkoriban, amikor a Kiák megjelentek nálunk, lehülyézem.

Ma már az utcán a nyolcéves gyerekek is megismerik az emblémáját, sőt, egy Kia Optimában ma átélhető az, ami sok más új autóban nem: megnézik. Az Optima már akkor is a megtestesült csoda a kezdetekhez képest, ha semmi extra technika nincs benne, csak mondjuk egy dízelmotor. Csakhogy a Kia vette a bátorságot, és elkészítette hibrid hajtáslánccal is. Sőt, még bátrabb módon árulja Európában, holott mondjuk a Toyotának a benzines-elektromos Camryt eszébe sem jutott áthozni ide. Biztos drága lenne, hiszen egy sima Prius is 8-11 millió között kapható, felszereltségtől függően.
Nos, a Kia Optima Hybridet kilencmillióért adják, választható opciók nélkül, de fullosan, bőrrel-üvegtetővel, minden elérhető anyámtyúkjával. És ez bizony autó, nem valami meghasonlott űrsikló, az ám! Igaz, Amerikában 2,4 literes a benzinmotor van benne, Európában meg csak 2 literes, de akkor is, egy rendes méretű és kinézetű limuzin. A kilencmilliós ár viszont már önmagában azt jelenti, hogy írhatok bármit róla, hisz a kutya sem fog meghazudtolni, egyszerűen azért, mert szinte senki sem fog ilyet venni. Ha cégautó kell, akkor inkább dízel Optimát vesznek 1,5-2 millióval olcsóbban – gondolom én. Mondom, annak ellenére, hogy a Priushoz képest valóban szenzációs az ára, miközben méreteiben egy kategóriával felette áll. És nem csak méreteiben.

A Hybrid Optima gyakorlatilag egy ponton tér el a sima Optimáktól, éspediglen a csomagtartó méretében – ez mintegy a harmadával kisebb (381 l). Valamennyivel alacsonyabb, spéci felnije van, és persze vezetés közben az ember spéci képernyőkön gyönyörködhet abban, épp hogyan menti meg a bolygó flóráját és faunáját. Egyébként minden olyan, mint egy rendes autón. Még a tankolás is, elvileg 65 liternyi benzint tud magához venni, csak ez tovább kitart.

Mint minden jövőautót, ezt is bekapcsolni, és nem beindítani kell, aztán majd ő eldönti, hogy van-e elég kraft az akkukban, vagy érdemesebb beröffenteni a benzinmotort. (Az akkucsomag lítium-polimer, és nem NiMH, mint a Toyoták hibrid rendszereinél.) A rendszer leginkább az Audi A6 Hybridéhez hasonlít, azaz a motor és a hatfokozatú automata közé került a 30 kilowattos elektromos gép, amely önmagában is képes mozgatni a járművet, meg a benzinmotorral együtt is.
A legjobb, amikor villannyal megyünk, de a korlátozott akkukapacitás miatt ezzel messzire nem jutunk, cserébe szinte alig észlelhetően indul be benzinmotor. A váltások finomak, néha érezni apró rántást, de ez nagyon ritka. Viszont a hagyományos automata miatt sokkal autószerűbb – ezt Stump Bandi foglamazta meg, és igazat kell, hogy adjak neki.

Az Optima kínálatában egyébként ez a legrobbanékonyabb változat, mivel a villanymotor 200, és a benzinmotor 180 newtonmétere együtt igen hamar (9,2 s) százra cibálja az autót, igaz, ez a két maximum nem egyszerre jelentkezik, így valójában 245 Nm az összesített maximum. Azonban ez is elég ahhoz, hogy az kormányt úgy cibálja az ember kezéből, ahogy az ősi turbós Saabok. Ez már túl van az egészséges mértéken, ma már enyhébb kormányzási befolyásokhoz szoktunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

