Tudom már, Magyarországon kinek szól az Adam: a kelmefestők, lakberendezők, kirakatrendezők álma lesz. Bárkinek jó lehet, ha ki akar lógni a tömegből, elég fiatal, tehetős, és elfogadja, hogy olyan hirdetőoszloppal járkál majd a forgalomban, amelyre óriási, világító betűkkel írták fel: nyugat-európai akarok lenni!

Magyarországon manapság nem divat Európához húzni. Hát legyen. Volt már így ez az ötvenes években is, emlékeznek még a dekadens kapitalizmus italára (kóla), zenéire (Elvis és Bill Haley), öltözködésére (lengő nadrág, dupla talpú cipő, jampi séró)? Persze nyilván nem, ahhoz nagyon vénnek kell lenni. Akkor Kalmár Pál, Vámosi János, Korda György volt az engedélyezett és javasolt, ma meg szabályozva van, hogy a rádiók műsoraiban mennyi magyar tartalomnak kell lennie. Úgy tűnik, ez a külföld-utálat (majd az azt mindig követő imádat) hullámokban jön minálunk, hol intenzíven csatlakozni akarunk, hol intenzíven elszakadni.
Most, a recesszió idején illik még komolyabban vennünk magunkat, ilyenkor nem a divat, hanem a praktikum számít. A Nyugatot sem szeretjük túlságosan, veszünk inkább Daciát, és nagy-Magyarországot ragasztunk a hátuljára, ami önmagában is abszurdum, lássuk be. Ettől még persze a Dacia kirívóan jó autó az áráért, okos, aki ilyen mellett teszi le a voksát, de a nagy matricát azért inkább tegye Mercedesre, Volkswagenre, úgy stílusosabb. Vissza a divatautókhoz: a Mini fogy, a Fiat 500 is valamennyire – főleg a hegyen, értik –, mert azok még időben beették magukat a plázás, fitnesztermes kollektív tudatba. De hogy egy újabb pályázó lyukat üssön a divatra még áldozni tudó autóvásárlói körbe? Most, nálunk nem lesz könnyű.

Az Opel nem is nekünk, magyaroknak szánja azt az autót, szerintem az Adam-eladások tervszámaiban Magyarország a hibahatár és a statisztikai kerekítés mezsgyéjébe esik. Pedig fontos autó, tőlünk nyugatabbra sokan költenek effélére, s az Opelnek, ha nem is a jövője, de a nyugalma egész biztosan függ tőle. És ne feledjük – használtan ugyan, de azokért az Adamokért, amelyeket most megvesznek a tehetős Lajtán túliak, mi is kicsengetjük majd a sok eurót a müncheni és stuttgarti használtautó-kereskedések murvás placcain.

Egy alig 3,7 méter hosszú, viszont 1,7-nél is szélesebb miniről van szó, amelynek legnagyobb különlegessége a kombinációs lehetőség. Nem a raktéré, nem is az üléseké. Raktere ugyanis jószerivel nincs (mellé tettünk egy kútnál épp tankoló 500-as Fiatot, és agorafóbiát kapunk, amikor annak felnyitottuk a csomagtér-ajtaját), a hátsó ülését is jobb hanyagolni. Ez is egyike azoknak a kiskocsiknak, amiket mindenki fixen két üléssel, ledöntött hátsó támlákkal használ majd.
De annyiféle általános csomag, azokon belül kerék, színösszetétel, belső díszítőbetét, matrica, ütköző, szőnyeg-, ülés- és tetőkárpit létezik hozzá, amelynek magasságából az Ikea egy vegetáló bútoripari ktsz. Ha kinyomtatnánk valamennyi lehetséges kombinációját, talán nem is lexikonokat, hanem egész könyvtárakat lehetne megtölteni. És hadd tegyem hozzá: az Opel biztosra ment, mert itt sokkal-sokkal több a variáció, mint a Mininél, vagy akár a Fiat 500-nál.

Alapvetően négyféle Opel Adam van, a sima Adam (ez miért nem Wilkinson?). az Adam Jam, az Adam Glam és az Adam Slam. Hogy micsoda újítási pénzek röpködhettek ezért a három felszerelési-csomag névért a GM-nél. Rossz belegondolni... Mellesleg tudják, hogy miért hívják Adamnak ezt az Opelt? Mert egyrészt az első férfi Ádám volt a Biblia szerint, másrészt, mert a cég alapítóját Adam Opelnek hívták. Akárcsak Enzo, Adam is csak posztumusz kapta meg ezt az elismerést, ráadásul jóval többet kellett várnia rá, és még csak nem is a csúcstermékre tették rá a nevét. Hogy ezt az Adam nevet a Vauxhallnál hogyan kommunikálja majd a brit sajtó, még nem tudom.
Az Adam Jam a vagány, az Adam Glam az elegáns, az Adam Slam pedig a sportos széria. A sima Adam? Na, azt veszik a nyugdíjasok. És csak itt szakad át a gát, ezen a ponton szakad az ember nyakába az egész látványtuning-Niagara. Kétszínű fényezés, méghozzá a ma ismert legelegánsabb módon megoldva, a tető és a kaszni színe ugyanis sehol nem találkozik, mert köztük egy alu-díszcsík és egy kis fekete rész képez választóvonalat. Úgy hívják: lebegni látszik a tető, és nahát, tényleg.

A sajtóanyag agytipró, mindenféle filmcímekre hajazó névhalmazt is felsorol a színekre, ezeknek lefordításától inkább eltekintek, nekem ugyanis kedves az olvasóim idegrendszere. De tizenkét féle, nagyon érdekes árnyalat van, egyik sem szabvány szín, nem kell pánikolni, tetőből meg három van. És hogy az igazán trendi lovagok és –inák még lejjebb legyenek nyűgözve: a kulcs is illeszkedik az autó színéhez, yeah. És persze a felnik – nekem a legjobban azok tetszenek, amelyeknél egy szál küllő kap más színű rátétet. Még vannak egyéb dekorcsomagok (ezrével) is, a műszerfalra (zuhanyzómozaik-minta például), ajtókra, szőnyegekre, ember, még a tetőkárpitot is lehet kérni mindenféle elképesztő mintában.
Azt hiszem, aki Adamot megy rendelni, jobb, ha visz magával valami képzett lakberendezőt, különben csak elcseszni tudja majd. De maradjunk a tesztautónál, ami, történetesen egy lilásbarna, fehér tetejű Adam Glam volt, tehát elegáns. Mennyire illően is mutattunk benne Papp Tibivel – két, bélelt, piros, kapucnis széldzsekibe öltözött, fotós cuccokkal teleaggatott, farmeres, polárpulcsis idióta. A szuperízlés netovábbjai.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
