Azt hittem, a 280 lóerő kettős látást okoz. Aztán kiderült, hogy nem. Igaz, nem lenne baj, ha kétszer annyi benzint látnék a tankban - az erőnek és a súlynak ára van.

Nem tartozik a leleplező újságírás kategóriájába, ha kijelentem: az Astra OPC, meg úgy általában a hasonló autók nem különösebben takarékosak. Ez van. Az első benyomásom az volt az OPC-vel, amikor megtettem az első hazautamat vele. A Budai Alsó Rakpart rám eső részének (Margit-híd és Petőfi-híd, alig pár km) megtétele közben is láthatóan mászott lefelé benzinszint, a teljes 14-15 kilométerre pedig kicsit sokallottam az egynyolcad tankot.
Egy oda-vissza út már negyed tank, vagyis ha jól mutat a műszer (szerencsére nem), négynaponta kéne tankolnom a sima munkába járással. Semmiféle extra száguldozásról, meg pályanapról nincs szó, csak natúr helyváltoztatásról. Ritka hidegindításokkal, a csúcssebesség – ahol lehet – 70, kevés megállás, amúgy meg 50. Pedig nem a tankja kicsi, mert 56 literes, bár ez a méret teljesen más dimenzió az 1,7-es dízelmotorral, ami még veszteséghőt is alig termel.

Jelentem, a kétliteres turbómotornak nincs ilyen gondja. Viszont a napon, amikor az átlagot sikerült levinnem 13,8-ra, pezsgőt akartam bontani. Egyszerűen el sem tudom képzelni, hogyan lehetséges, hogy a szabványos teszteken 10,8 literes városi fogyasztást mutassanak ki. Vagy eleve nitroglicerinnel megtankolva adják a kocsit, vagy egy nagyobb összeget ajánlanak fel a mérést végző intézet gyeplabda-csapatának. Mert hogy ezzel városban nem lehet 11 alatt fogyasztani, stop-start rendszerrel sem, az tuti. Legfeljebb ha tréleren viszik harminc kilométert. Hozzáteszem, nem tudom, mennyire komoly probléma ez annak, aki 8,1 milliós alapáron (+extrák) vesz magának Astrát; nem ismerem ezt az élethelyzetet. Igaz, a 195 lóerős bitrubó-dízel alig olcsóbb nála (7,8 millió).
Egyébként hihetetlen, milyen fejlődésen mentek át a hot hatch-ek, izmos kompaktok, vagy hívjuk, ahogy akarjuk. Az első Kadett GSi még csak 960 kilós volt, és 130 lovas, erre a teljesítményre durván dupláz a mai Astra OPC. Hogy miért nem GSi-nek hívják, azt hiszem, védhető, mert a Grand Sport Injection rövidítés ma már kicsit viccesen hat. Injection? Ma már csak rotakapánál nagy szó. Opel Performance Center, ez biztos valami szép fém-üveg épület, ahol komoly német mérnökök csavarnak még egyet a turbónyomáson, aztán szigorú, keret nélküli szemüvegükön át nézik, mit szólnak ehhez a csapágyak – ezt képzeli az ember az OPC névhez.

A komoly OPC-mérnökök pontosan negyven lóerőnyit csavartak a turbón, csapágyakon és más alkatrészeken, a 400 Nm nyomaték pedig a váltós mérnököket izzasztotta meg, mert ez már 80-nal több a régi modellhez képest. De visszatérve a kilókhoz, itt már van egy kis baj. A kupészerű Astra, szőröstül-bőrülésestül 1475 kiló. És ez rettentő sok. Most publikálták az új, hetes Golf GTI adatait, pont kétszáz kilóval könnyebb. Nincs ezen mit szépíteni, az Astra OPC nem ok nélkül eszi meg a maga benzinjét, de legalább ismerjük el: 500 kilóval terhelhető, ami egy ennyire sportos kocsitól kimagasló.

Egyszerűen bombasztikus a háromajtós Astra (hivatalosan GTC) formája, mindegy, hogy épp dízel, vagy a 280 lóerős turbómotor van benne. Az OPC-kiadás annyival jobban néz ki, hogy még nagyobbak a kerekei. Nem tudom, mennyibe kerülhetett a téligumi-garnitúra, gyaníthatóan sokba. A 245/35 R 20 az álmoskönyv szerint nem olcsó méret, téli mintázatból meg pláne: a gumis webshopokban nincs 100 ezer alatt ilyen, ha márkás.

A baromira eltalált bódénak vannak előnyei, nem csak a szépség. Egész tisztességes méretű belül, elvégre ugyanakkora, mint egy ötajtós. Sőt, ez a verzió is ötüléses, néha gonosz gyárak az ilyen autóikat butítják vissza négyülésessé. Az OPC-nek még csomagtartója is van, nem is túl kicsi (380 l) Az egészben annyi a nehezítés, hogy a kupészerű arányok miatt kicsit bonyolultabb a bejutás, és összességében kisebbek a lyukak, amin keresztül ember vagy csomag közlekedhet. Továbbá elég necces kilátni hátrafelé, az Astra GTC kiszúrás parkolóradar nélkül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
