Észre sem veszed, és ugrott a jogsid

Teszt: Opel Astra OPC 2013

2013.03.12. 07:23 Módosítva: 2013.03.12. 08:09

Adatlap Opel Astra OPC - 2013

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 282 LE @ 5300 rpm
  • 400 Nm @ 2400 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.0 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • 8 150 000 Ft

Azt hittem, a 280 lóerő kettős látást okoz. Aztán kiderült, hogy nem. Igaz, nem lenne baj, ha kétszer annyi benzint látnék a tankban - az erőnek és a súlynak ára van.

Nem tartozik a leleplező újságírás kategóriájába, ha kijelentem: az Astra OPC, meg úgy általában a hasonló autók nem különösebben takarékosak. Ez van. Az első benyomásom az volt az OPC-vel, amikor megtettem az első hazautamat vele. A Budai Alsó Rakpart rám eső részének (Margit-híd és Petőfi-híd, alig pár km) megtétele közben is láthatóan mászott lefelé benzinszint, a teljes 14-15 kilométerre pedig kicsit sokallottam az egynyolcad tankot.

Egy oda-vissza út már negyed tank, vagyis ha jól mutat a műszer (szerencsére nem), négynaponta kéne tankolnom a sima munkába járással. Semmiféle extra száguldozásról, meg pályanapról nincs szó, csak natúr helyváltoztatásról. Ritka hidegindításokkal, a csúcssebesség – ahol lehet – 70, kevés megállás, amúgy meg 50. Pedig nem a tankja kicsi, mert 56 literes, bár ez a méret teljesen más dimenzió az 1,7-es dízelmotorral, ami még veszteséghőt is alig termel.

Jelentem, a kétliteres turbómotornak nincs ilyen gondja. Viszont a napon, amikor az átlagot sikerült levinnem 13,8-ra, pezsgőt akartam bontani. Egyszerűen el sem tudom képzelni, hogyan lehetséges, hogy a szabványos teszteken 10,8 literes városi fogyasztást mutassanak ki. Vagy eleve nitroglicerinnel megtankolva adják a kocsit, vagy egy nagyobb összeget ajánlanak fel a mérést végző intézet gyeplabda-csapatának. Mert hogy ezzel városban nem lehet 11 alatt fogyasztani, stop-start rendszerrel sem, az tuti. Legfeljebb ha tréleren viszik harminc kilométert. Hozzáteszem, nem tudom, mennyire komoly probléma ez annak, aki 8,1 milliós alapáron (+extrák) vesz magának Astrát; nem ismerem ezt az élethelyzetet. Igaz, a 195 lóerős bitrubó-dízel alig olcsóbb nála (7,8 millió).

Egyébként hihetetlen, milyen fejlődésen mentek át a hot hatch-ek, izmos kompaktok, vagy hívjuk, ahogy akarjuk. Az első Kadett GSi még csak 960 kilós volt, és 130 lovas, erre a teljesítményre durván dupláz a mai Astra OPC. Hogy miért nem GSi-nek hívják, azt hiszem, védhető, mert a Grand Sport Injection rövidítés ma már kicsit viccesen hat. Injection? Ma már csak rotakapánál nagy szó. Opel Performance Center, ez biztos valami szép fém-üveg épület, ahol komoly német mérnökök csavarnak még egyet a turbónyomáson, aztán szigorú, keret nélküli szemüvegükön át nézik, mit szólnak ehhez a csapágyak – ezt képzeli az ember az OPC névhez.

A komoly OPC-mérnökök pontosan negyven lóerőnyit csavartak a turbón, csapágyakon és más alkatrészeken, a 400 Nm nyomaték pedig a váltós mérnököket izzasztotta meg, mert ez már 80-nal több a régi modellhez képest. De visszatérve a kilókhoz, itt már van egy kis baj. A kupészerű Astra, szőröstül-bőrülésestül 1475 kiló. És ez rettentő sok. Most publikálták az új, hetes Golf GTI adatait, pont kétszáz kilóval könnyebb. Nincs ezen mit szépíteni, az Astra OPC nem ok nélkül eszi meg a maga benzinjét, de legalább ismerjük el: 500 kilóval terhelhető, ami egy ennyire sportos kocsitól kimagasló.

Egyszerűen bombasztikus a háromajtós Astra (hivatalosan GTC) formája, mindegy, hogy épp dízel, vagy a 280 lóerős turbómotor van benne. Az OPC-kiadás annyival jobban néz ki, hogy még nagyobbak a kerekei. Nem tudom, mennyibe kerülhetett a téligumi-garnitúra, gyaníthatóan sokba. A 245/35 R 20 az álmoskönyv szerint nem olcsó méret, téli mintázatból meg pláne: a gumis webshopokban nincs 100 ezer alatt ilyen, ha márkás.

A baromira eltalált bódénak vannak előnyei, nem csak a szépség. Egész tisztességes méretű belül, elvégre ugyanakkora, mint egy ötajtós. Sőt, ez a verzió is ötüléses, néha gonosz gyárak az ilyen autóikat butítják vissza négyülésessé. Az OPC-nek még csomagtartója is van, nem is túl kicsi (380 l) Az egészben annyi a nehezítés, hogy a kupészerű arányok miatt kicsit bonyolultabb a bejutás, és összességében kisebbek a lyukak, amin keresztül ember vagy csomag közlekedhet. Továbbá elég necces kilátni hátrafelé, az Astra GTC kiszúrás parkolóradar nélkül.

Totalcar értékelés - Opel Astra OPC - 2013

7
TC

Eszméletlen formák, eszméletlen erő, eszméletlen fogyasztás. Az Astra OPC a maga műfajában az egyik legerősebb, kár, hogy egyben a legnehezebb is. Erőssége még a valódi, mechanikus diffizár.

Népítélet - Opel Astra

7,0
Nép
6.8
6.3
6.9
7.8
7.3

Az oldalról ajánljuk

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

37 perce
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10