Az új kis 0,9-es turbóval Vályi Pista megszenvedett a dugóban, és a fogyasztás se volt az igazi. Megérkezett hozzánk a probléma megoldása, az új Clió a klasszikus 1,5 literes dízelmotorral.
A tesztalany pont ugyanannyi lóerős, mint a benzines, viszont bő 100 Nm-re több nyomaték szorult belé, és ez jóval korábban meg is érkezik. A dízel egyáltalán nem volt hangos, szinte már-már kellemesnek mondható hangszínnel rendelkezett. Kivéve persze a hideg reggeli induláskor, de a mai dízelekhez képest meglepően gyorsan bemelegedett.

Fogyasztás tekintetében ez a motorcsalád eddig elég jó mutatókkal rendelkezett, és ezt most se cáfolta. Városban 5,3 litert fogyasztott, ami ugyan nem a gyári, optimista érték, de azért nem rossz. Országúti körülmények között még 4,5-re is le lehet vinni.

A beltér technikailag pont ugyanolyan, mint a korábban tesztelt benzinesé, de a piros betét sokat dob a belsőn. Sajnos a zongoralakk nagyon kezd elterjedni, pedig legfeljebb három percig képes takarítás után jól kinézni, aztán minden porszem ordít rajta. Szép apránként ebbe a kategóriába is lejutott a navigáció, olyannyira, hogy nem csak a nálunk lévő fullos modellben, de az egy szinttel lejjebb lévő Expressionban is szériatartozék. Pedig abból az 1,2 literes verzió csak 3,2 millióba kerül. Ez is igazolja, mennyire megmagyarázhatatlan az egyes gyártóknál extraként ránk sózott navigációk több százezres ára.
Ami extra az utastérben volt, jórészt a Komfort néven szereplő csomagnak köszönhető. Ezzel a sötétített hátsó ablakok, a sofőr könyöktámasza és a fűthető ülések érkeztek 120 ezerért. A Kényelem csomag ebbe a kocsiba nem került bele, így a hátsó ablakok kurblival ereszkedtek le. A fapad szint az Authentique, ebből dízelt majd' egymillióval olcsóbban, 3,6 millióért kapunk, igaz a gyengébbik 75 lovast.
Ezért a pénzért a leglátványosabb különbség az alufelni, a klíma és a rádió hiánya. Utóbbi kettőt megkaphatjuk egy kisebb vagyonért, alufelnit még pénzért se. A dolog érdekessége, hogy az extrákat berendelve már majdnem elérjük a következő Expression szintet, ahol viszont a navis fejegység is benne van az árban.
A csomagtartó a kocsi méretéhez képest elég tisztességes (300 liter). A pótkerék már ebben a kategóriában sem természetes velejárója az autónak, normál esetben defektjavító szettet kapunk egy kisebb képregénnyel, hogyan is használjuk. Az üléseket ugyan nem tudjuk síkba hajtani, de ekkora autónál ez talán nem is feltétel. Aki több helyet, és mindenáron Cliót akar, reménykedhet, hogy hamarosan megérkezik a Clio Van.

Az autó alapára 4,5 millió. Erre még rájön a fényezés, a klíma csomag, a Komfort csomag, optikai elemek, és mindjárt inkább 5. Ennél már olcsóbban kapunk egy Yaris Hibridet közepes felszereltséggel, amiben van hátul is villanyablak, pótkerék és tolatókamera. Az ötajtós Peugeot 208-asból az 1,6 literes dízel hasonló motorral 4,8 millió a legmagasabb Allure felszereltségben. Mondjuk ennyiért navigációt és hátsó villanyablakot már nem kapunk. Ha a németeket preferálnánk, a VW Polóból 5 milló alatt DSG-s verziót még pont nem tudunk venni Highline felszereltségben, 90 lovas CR Tdi-vel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
