Az új kis 0,9-es turbóval Vályi Pista megszenvedett a dugóban, és a fogyasztás se volt az igazi. Megérkezett hozzánk a probléma megoldása, az új Clió a klasszikus 1,5 literes dízelmotorral.
A tesztalany pont ugyanannyi lóerős, mint a benzines, viszont bő 100 Nm-re több nyomaték szorult belé, és ez jóval korábban meg is érkezik. A dízel egyáltalán nem volt hangos, szinte már-már kellemesnek mondható hangszínnel rendelkezett. Kivéve persze a hideg reggeli induláskor, de a mai dízelekhez képest meglepően gyorsan bemelegedett.
Fogyasztás tekintetében ez a motorcsalád eddig elég jó mutatókkal rendelkezett, és ezt most se cáfolta. Városban 5,3 litert fogyasztott, ami ugyan nem a gyári, optimista érték, de azért nem rossz. Országúti körülmények között még 4,5-re is le lehet vinni.
A beltér technikailag pont ugyanolyan, mint a korábban tesztelt benzinesé, de a piros betét sokat dob a belsőn. Sajnos a zongoralakk nagyon kezd elterjedni, pedig legfeljebb három percig képes takarítás után jól kinézni, aztán minden porszem ordít rajta. Szép apránként ebbe a kategóriába is lejutott a navigáció, olyannyira, hogy nem csak a nálunk lévő fullos modellben, de az egy szinttel lejjebb lévő Expressionban is szériatartozék. Pedig abból az 1,2 literes verzió csak 3,2 millióba kerül. Ez is igazolja, mennyire megmagyarázhatatlan az egyes gyártóknál extraként ránk sózott navigációk több százezres ára.
Ami extra az utastérben volt, jórészt a Komfort néven szereplő csomagnak köszönhető. Ezzel a sötétített hátsó ablakok, a sofőr könyöktámasza és a fűthető ülések érkeztek 120 ezerért. A Kényelem csomag ebbe a kocsiba nem került bele, így a hátsó ablakok kurblival ereszkedtek le. A fapad szint az Authentique, ebből dízelt majd' egymillióval olcsóbban, 3,6 millióért kapunk, igaz a gyengébbik 75 lovast.
Ezért a pénzért a leglátványosabb különbség az alufelni, a klíma és a rádió hiánya. Utóbbi kettőt megkaphatjuk egy kisebb vagyonért, alufelnit még pénzért se. A dolog érdekessége, hogy az extrákat berendelve már majdnem elérjük a következő Expression szintet, ahol viszont a navis fejegység is benne van az árban.
A csomagtartó a kocsi méretéhez képest elég tisztességes (300 liter). A pótkerék már ebben a kategóriában sem természetes velejárója az autónak, normál esetben defektjavító szettet kapunk egy kisebb képregénnyel, hogyan is használjuk. Az üléseket ugyan nem tudjuk síkba hajtani, de ekkora autónál ez talán nem is feltétel. Aki több helyet, és mindenáron Cliót akar, reménykedhet, hogy hamarosan megérkezik a Clio Van.
Az autó alapára 4,5 millió. Erre még rájön a fényezés, a klíma csomag, a Komfort csomag, optikai elemek, és mindjárt inkább 5. Ennél már olcsóbban kapunk egy Yaris Hibridet közepes felszereltséggel, amiben van hátul is villanyablak, pótkerék és tolatókamera. Az ötajtós Peugeot 208-asból az 1,6 literes dízel hasonló motorral 4,8 millió a legmagasabb Allure felszereltségben. Mondjuk ennyiért navigációt és hátsó villanyablakot már nem kapunk. Ha a németeket preferálnánk, a VW Polóból 5 milló alatt DSG-s verziót még pont nem tudunk venni Highline felszereltségben, 90 lovas CR Tdi-vel.