A RAV4 valami eredeti, bár régóta megy a hitvita, hogy a Suzuki Vitara, vagy ez teremtette-e meg a SUV-ok kategóriáját. Ma már szinte mindegy, vagy két tucatnyi hasonló autót lehet megvenni, mert szeretik az emberek. Vagy az emberek feleségei.

Ám úgy tűnik, az emberek feleségei nem felejtik el, mennyire klasszak voltak az első RAV4-ek. Az előző (vagyis a harmadik) generációnak már szüksége is volt a vevők hűségére, mert hamar utolérte, sőt, le is hagyta a konkurencia, a formaterve felejthető volt, és a vezetési élményt is csak az mentette meg, hogy havon-latyakban jól elment.
Azt hiszem, az ilyen SUV-ok eladásait részben a káröröm mozgatja. Mert nincs jobb érzés, mint amikor a havas napokon az ember kicsit törleszthet a reszketve vánszorgó hátsókerekes BMW-k és Mercik tulajainak, kicsit megmutatva az autó lámpáját a bal tükörben, ahogy ők szokták csinálni az M7-esen. És ezt bármelyik összkerekes SUV tudja, ugyanannyiért, mint egy mezítlábas BMW. Igaz, esetünkben már egy fapados 320d is beleférne, mert szokás szerint a legjobb, Premium kivitelű RAV4-est kaptuk, tízmillió feletti áron. A 150 lovas, 2,2 literes motorral, és hat kézi ganggal, bőrkötésben, napfénytetővel, navival, minden földi jóval.

Az új RAV4 tényleg döbbenetes méretű, ez talán a fényképeken nem jön át, bezzeg amikor parkolni kell vele. Egy Qashqai kisautónak hat mellette, és sokkal szűkebbnek éreztem az előző generációt is, aminek talán az lehet az oka, hogy az új vagy húsz centivel hosszabb, és tíz centit nőtt a tengelytávja.

Egyik reggel megtartottuk az esztétikai konzíliumot felette Winklerrel, akinek határozottan nem tetszett, se elölről, se hátulról. Nekem szemből bejön, mert olyan, mint egy növekedési hormonokkal kezelt Auris. Szigorú tekintet, morcos lámpák, harcias száj alul – végre valamilyen érzelem. Az új Toyoták formáiból egyedül az autók fenekével állok hadilábon, bár a RAV4-é roppant egyszerű: egy szimpla függőleges hátfal, az üveg alatt egy kis lépcsővel. Lehet, hogy lelki válságban van a hátsólámpa-rajzoló részleg, a határoló vonalai szinte találomra mennek, én simán rátettem volna egy kockalámpát.

Jut eszembe, feltűnt, hogy a külső pótkerék szép csendben lekopott a RAV4 hátuljáról? A régiből még volt ilyen kivitel, de biztosak lehetünk benne, hogy az újból már nem lesz: az ötödik ajtó felfelé nyílik, nem oldalra, a jobban felszerelt kocsikon villanymotorral. A csomagtartó padlója alatt egy viszonylag méretes vészpótkerék van, baj esetén ez elég (a teljes pótkerék opció). A nyitás magassága praktikusan állítható: az ember kézzel odaállítja, ahol még nem veri oda a plafonhoz, két másodpercre megnyomja a nyitógombot, dupla csipogás, és mostantól idáig nyílik az ajtó, akár a távirányítóról is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
