A RAV4 valami eredeti, bár régóta megy a hitvita, hogy a Suzuki Vitara, vagy ez teremtette-e meg a SUV-ok kategóriáját. Ma már szinte mindegy, vagy két tucatnyi hasonló autót lehet megvenni, mert szeretik az emberek. Vagy az emberek feleségei.

Ám úgy tűnik, az emberek feleségei nem felejtik el, mennyire klasszak voltak az első RAV4-ek. Az előző (vagyis a harmadik) generációnak már szüksége is volt a vevők hűségére, mert hamar utolérte, sőt, le is hagyta a konkurencia, a formaterve felejthető volt, és a vezetési élményt is csak az mentette meg, hogy havon-latyakban jól elment.
Azt hiszem, az ilyen SUV-ok eladásait részben a káröröm mozgatja. Mert nincs jobb érzés, mint amikor a havas napokon az ember kicsit törleszthet a reszketve vánszorgó hátsókerekes BMW-k és Mercik tulajainak, kicsit megmutatva az autó lámpáját a bal tükörben, ahogy ők szokták csinálni az M7-esen. És ezt bármelyik összkerekes SUV tudja, ugyanannyiért, mint egy mezítlábas BMW. Igaz, esetünkben már egy fapados 320d is beleférne, mert szokás szerint a legjobb, Premium kivitelű RAV4-est kaptuk, tízmillió feletti áron. A 150 lovas, 2,2 literes motorral, és hat kézi ganggal, bőrkötésben, napfénytetővel, navival, minden földi jóval.

Az új RAV4 tényleg döbbenetes méretű, ez talán a fényképeken nem jön át, bezzeg amikor parkolni kell vele. Egy Qashqai kisautónak hat mellette, és sokkal szűkebbnek éreztem az előző generációt is, aminek talán az lehet az oka, hogy az új vagy húsz centivel hosszabb, és tíz centit nőtt a tengelytávja.

Egyik reggel megtartottuk az esztétikai konzíliumot felette Winklerrel, akinek határozottan nem tetszett, se elölről, se hátulról. Nekem szemből bejön, mert olyan, mint egy növekedési hormonokkal kezelt Auris. Szigorú tekintet, morcos lámpák, harcias száj alul – végre valamilyen érzelem. Az új Toyoták formáiból egyedül az autók fenekével állok hadilábon, bár a RAV4-é roppant egyszerű: egy szimpla függőleges hátfal, az üveg alatt egy kis lépcsővel. Lehet, hogy lelki válságban van a hátsólámpa-rajzoló részleg, a határoló vonalai szinte találomra mennek, én simán rátettem volna egy kockalámpát.

Jut eszembe, feltűnt, hogy a külső pótkerék szép csendben lekopott a RAV4 hátuljáról? A régiből még volt ilyen kivitel, de biztosak lehetünk benne, hogy az újból már nem lesz: az ötödik ajtó felfelé nyílik, nem oldalra, a jobban felszerelt kocsikon villanymotorral. A csomagtartó padlója alatt egy viszonylag méretes vészpótkerék van, baj esetén ez elég (a teljes pótkerék opció). A nyitás magassága praktikusan állítható: az ember kézzel odaállítja, ahol még nem veri oda a plafonhoz, két másodpercre megnyomja a nyitógombot, dupla csipogás, és mostantól idáig nyílik az ajtó, akár a távirányítóról is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
