Szívesen ott lennék azon a megbeszélésen, amelyen egy product manager előjön az ötlettel, hogy ilyen formájú autót kell készíteni.

Alá is támasztja ötletét számos érvvel, azonban a racionalitás biztos majdnem mindegyikből hiányzik. Fogadjuk el, hogy a kategória inkább a divatról, az életstílusról szól, és ne keressük benne a racionalitást. Ha pedig ezt elfogadjuk, a kicsit meghökkentő és hasztalan dolgokból még erényt is kovácsolhatunk: lám mennyire eredetiek és különlegesek vagyunk.
Az Opel Mokka furcsa szerzet. Méretben közelebb áll a Corsához, mint az Astrához, mégis, ha mellette állunk nem fogjuk azt hinni, hogy Corsa. Zömök és tömör, de tengelytávja csak 4 cm-rel nagyobb a Corsánál. Fontosabb, hogy a beltere sokkal nagyobbnak tűnik. Azért van nagyobb térérzetünk, mert az üvegek majdnem függőlegesen állnak, az ülések magasak, és az üvegfelületek nagyok, legalábbis elöl. Hátul sajnos az emelkedő övvonal miatt kicsit beszűkül a hátsó ablak, ez ront a hátul ülők közérzetén.

A lábtér elegendő, az ülés elég nagy hátul is. Tulajdonképpen négy felnőtt kényelemben tud utazni a Mokkában, a külső méretéhez képest mindenképpen. Az autó okosan használja ki a rendelkezésre álló teret és helyet. Jó az ajtókárpitok kialakítása, nem is gondolnánk, hogy ebben az ajtózsebben egy másfél literes palack elfér, pedig de. Számos tárolóhely van, középen mély italtartók, és még egy extra 230V-os aljzat is van, amiről laptop simán elketyeg és töltődik, de csak ha jár a motor.

A csomagtartó iskolapéldája a jól pakolható formának, azonban az alig 360 literes térfogata nem túl nagy. Mondjuk úgy, hogy arányos az autó méretével, hiszen az autó sem nagy. Az egész beltér hozza a mostani Opelek hangulatát, és minőségét. Nincs vele baj, az előző generációs modellekhez képest minden tekintetben nagyot léptek előre, de bizony már vannak jobbak. Érintőképernyő, változó funkciójú gombok, ezeket mind hiába keressük, így a működtetéshez egy teljes gomberdő kellett középkonzolra. Megszokható, de nem a legjobb megoldás. Mai divatos biztonsági extrákban is a középszintet hozza - van ráfutásos ütközés-figyelmezhető, de holttér figyelő például nem is rendelhető hozzá.

A Cosmo felszereltségi szintnek a két tónusú beltere nagyot dob az összhatáson, a félbőr ülések és a kávé szín minőség érzetet kelt. Az anyaghasználat az utastérben rendben van, csak akkor találkozunk kicsit sorjás műanyagokkal, ha a műszerfal alá nézünk, vagy a bal alsó tároló rekeszt nyitjuk ki a kormányoszlop mellett.

Nem lehet igazán panaszunk semmire, amíg be nem indítjuk az Ecotec 1,7 literes cdti motort. Talán a kompaktság, talán a közeli és zsúfolt motortér az oka, hogy a hang és rezgés szigetelés meg sem közelíti az Astra szintjét. A motor kimondottan hangos, ráadásul nagyon beteg tónusa van. Azt hiszem, használhatnánk a dízel modellek vásárlásától elrettentő eszköznek. De ha ez még nem riasztaná el a leendő vásárlót, mellétettek egy olyan automata váltót, amely a 15 évvel ezelőtti, szokványos automatákat idézi.
Lehetetlenül lassan vált, a motort nem abban a tartományban járatja, ahol az jól érzi magát, és állandóan magasabb fordulatom megy, mint szeretnénk. A 130 lóerős motor már 2000 és 2500 között leadja maximális 300 Nm-es nyomatékát, de a váltó már alig félgázra inkább 3000 felett forgatja a kellemetlen hangú motort. Autópályatempónál már nincs gond, mert a motor hatodikban bőven 3000 alatt forog, és itt nem zajos. Jön egy kis gördülései zaj a nagy gumiktól, egy kis szélzaj, hiszen magas a kaszni, nagy a homlokfelület.

Nem érezzük a 130 lóerőt, sem a dízel nyomatékát; talán nem is meglepő, hiszen az autó valós tömege kicsivel több, mint másfél tonna. Ez elég sok, az 1360 kg-os gyári adathoz képest pláne.
A rosszul programozott automata váltó, a nagy öntömeg, és a kissé idejét múlt motor aztán szedi is a sápot a benzinkúton. Hiába mutat a fedélzeti számítógép csak 6,3 litert, a valós tankolás bő egy literrel többet, 7,4 litert adott száz kilométerre. Ezt több tankolás is bizonyította, nehéz az autóval 6,5 liter alatt közlekedni, még óvatoskodva is. A tesztátlag pedig 7 felett volt egy kicsivel.

Azért fájdalmas ez, mert az autó egyébként szerethető. Kellemes vezetni, futóműve inkább sportos és stabil, mint komfortos, nagyon jó a kilátás belőle, hátrafelé meg segít a jó képminőségű, kötelező tolató kamera. Persze nem terepjáró, még akkor sem ha történetesen négykerék-hajtással rendeljük, mert az orra a nagy túlnyúlás miatt hamar leér, de az aljának kicsit nagyobb magasságát padkákon talán ki tudjuk használni.
Az alapára 4,8 millió, de akkor le kell mondanunk sok olyan dologról, ami nagyot javít a közérzetünkön. Ne garasoskodjuk, az extrák nem túl drágák, ha tehetjük a Cosmo szinttel induljunk (5,8 millió) és akkor már nem is kell sokat hozzátennünk és egy nagyon jól felszerelt autónk van. A tesztautó 7,6 millió, de aztán ebben már a kormányfűtéstől a Bose hangrendszerig minden benne van. Ezt az automata váltót kellene kihagyni, esetleg másik motorral rendelni, akkor kategóriájában egy nagyon jó árú autó lenne.

A csalás persze itt van, ebben a mondatba, hogy kategóriájában, ugyanis ennek nincs igazán kategóriája. Talán a Nissan Juke konkurense, ami ugyan 4,1-től indul, de azonos felszereltségi szintre hozva már semmi árelőnye nincs. A Mazda CX-5 már kicsit nagyobb, tehát nem ez a kategória, és ezt ára is tükrözi: szűken csusszan be 6 millió alá alapfelszereltségben, az az ár itt pedig már a Cosmo szint. Akinek elég a méret, tetszik a forma, bátran választhatja, de ne ezzel a motorral, vagy ha dízelt szeretne, akkor ne automatával.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
