Az ötéves újautó

Megvolt: Opel Vauxhall Astra J 1.6 Ecotec

2014.09.20. 06:38 Módosítva: 2014.09.20. 07:39

Az a helyzet, hogy az épp kifutó J-Astra élhető. Nem különösebben kiemelkedő, de egyszer se jutott eszünkbe az együtt töltött ezerötszáz mérföld alatt, hogy az árokba borítva felgyújtanánk. Pedig kapott bőven a kihívásból, de megfelelt.

Ezt az ezerötszáz mérföldet az angliai túránk keretében tettük meg, az ebből készült cikkeinket ezen a linken találja. Elég érdekes túra volt.

Mindenképp középkategóriás autót szerettünk volna bérelni, nemcsak a kényelem miatt, de ezek a városi izék, mint az Aygo, Up, Citigo és társaik nem alkalmasak a tartós 120-as tempó tartására. A kölcsönzővel némi harc után megállapodtunk ebben az Astrában. Örültem is, mert jó régen írtunk róla. Lehetett volna esetleg Ford Focus helyette, valamiért Golfjuk nem volt, csak kombiban, de az drágább volt.

Kellett a középkategória a nagyszámú csomag, az esetenként felbukkanó plusz útitársak miatt is. Meg amúgy se szeretünk szorongani. Így választottuk minden országok alap kompaktját, az Astrát, ami most épp a J betűt viseli magán, a designja általánosan elfogadott Opel standard, amit mindenki szeret. A belső anyagok minősége, a belső megjelenés is jóval feljebb van már, mint akár az eggyel de még inkább kettővel ezelőtti generációban. A hárommal ezelőtti – valaha volt rendőrautók - F-Astra esetében a laikusok szerintem arra se tennének, hogy ugyanaz a két kocsi gyártója.

Már amikor beleültünk, kiderült, hogy olyasvalaki kaphatta meg előttünk a kölcsönzőből, aki épp ismerkedett a jobbos balos közlekedéssel, ugyanis a felnijét leverték, a futóműve jobbra balra húzott. Ez a tulajdonsága különösen autópályán volt idegesítő, amikor pár másodpercenként bele kellett korrigálni, hogy ki ne menjen a leállósávba. De ez nem az autó, hanem a kölcsönző sara.

Egy dolog zavart benne baromira, a zaj. Elolvastam amiket írtunk róla korábban, konkrétan ez a verzió is volt nálunk, ezzel a motorral és kasznival, ott épp a csendességét dicsérte Csikós Zsolt Év Autója Zsűritag. Nem értem. Talán a brit beton, ami tényleg kövesebb, érdesebb a hazainál. Vagy az, hogy mégiscsak létezik a kölcsönző edition, amiből kihagynak némi hangszigetelést, kicsit vékonyabbak az üvegei is talán, meg az alap textilen kívül egy gumiszőnyeg se jutott bele. Hangos volt, baromira. Egy London - New Castle távolság ijesztőnek tűnt vele, pedig kétszer is megtettük.

Élhető, ugyanis két ilyen sertés - mint mi voltunk a csumpi szállásokon töltött féléjszakák után zombi módba süppedve-, módszeres pusztítását is kibírta. Legfőképp az elektromos rendszert terheltük, mert a magunkkal hozott európai elosztó beadta a kulcsot, így a szállásokon csak a legfontosabbakat tudtuk tölteni a fürdőben elhelyezett borotválkozó konnektorban. A fedélzeti Wifit dugtuk a hifi USB-jébe, amivel időnként helyet cseréltek a telefonok, vagy az Ipad. A szivargyújtóba ment az inverter, abba az elosztó, innen töltődött a kamera, a notebook, és minden, ami 230 Voltól üzemel és európai csatlakozós. Kibírta, semmiféle meglepetés nem volt, ezért örökké hálás leszek az Astrának, mert soha nem merült le semmink.

Ahhoz képest, hogy a teljes napközbeni étkezésünket az Astrában bonyolítottuk, maradandó sérülést nem okoztunk, mindössze egy tízóraira, a Marks and Spencerben megvett, amúgy nagyon finom étcsokiba mártott csokis keksz olvadt bele a szőnyeg nélküli gyári kárpitba, amit vizes mikroszálas kendővel pucoltunk ki a visszavitel előtt.

A kesztyűtartója és egyéb tárolórekeszei gond nélkül nyelték el a dolgainkat: az invertert, az elosztót, a fedélzeti wifiroutert, a notebook töltőt, kamera töltőt, akkutöltőt ilyesmiket. A csomagtere is elégnek bizonyult a a Wizzair összes kritériumát feszegető kétfőnyi csomagmennyiségnek. Egy rohadt nagy gurulős bőrönd, egy Audi sporttáska, két hátizsák, némi övtáskák és a váratlan meleg, illetve várható elázás esetére bekészített, a bőröndökből kivett csereruhadarabok. Volt egy meghatározott bepakolási sorrend, de így patentül befért minden.

A hátsó ülésen azok a töltendők, innivalók és ételek laktak, amikre éppen nem volt elöl szükségünk, de őszintén szólva egyetlen alkalomra sem emlékszem, amikor bármelyikünk is beült volna oda. De korábbi tesztjeinkben ezt a részt nem érte kritika, így elhiszem a kollégáknak, hogy ott kielégítő a hely.

Felváltva vezettük, amíg a másik dolgozott, és nagyon hasonló tapasztalatokat gyűjtöttünk. Azt hiszed, hogy ez az az egyhatos motor megindul, de nem. Közepes fordulaton, mintha volna valami kis szándék a csinálás akarására, de végül mindez szabotálásba fullad, és inkább felváltasz. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az első tíz másodperces próba után összesen egy alkalommal lendült a fordulatszámmérő háromezer fölé, amikor nagyon rövid volt a gyorsítósáv egy benzinkút után Derbynél. Arrafelé van Robin Hood erdeje is, de sajnos visszafelé már nem találtuk meg.

A dinamikus autózásra vágyók ne az egyhatos benzinessel válasszák az Astrát, és annyira lenevel mindenféle gyors döntésekről, ugrándozásról a sávok között, hogy inkább beállsz hetven mérföldre, és szépen mész a sorral, végestelen végig, amíg a szem ellát, a Nissan gyárig, meg vissza. És közben azért imádkozunk, hogy végre jöjjön egy kicsit halkabb aszfalttal burkolt szakasz, vagy legalább valami jó szám a pendriveon, hogy felhangosíthassuk. Fárasztóan hangos volt.

Alapfelszereltség része a 17-es kerék, megfelelően széles gumival, viszont feláras a navi, ami nélkül meg se kíséreljünk autót bérelni ott, ahol a SL4 1NJ egy konkrét épületet jelöl, mégpedig nem is akármelyiket. A navi elég értelmes, mindenhová elvitt, még oda is, ahol el se hittük, hogy ott vagyunk. Rugalmasan kezelte a lezárásokat, tereléseket, amiből bőven van arrafelé. Egyből átlátta a szitut, és alkalmazkodott hozzá.

Viszont ha odaértünk, egy másodperc alatt kiugrottunk az ülésekből, hogy ne zsibbasszuk tovább az ülepünket. Az ülés az sajna nem túl jó. Túl puha, nem lehet rendesen beállítani. Ha egy módja is van rá, ne akarjon Astrát alap székkel venni, mert az örök kárhozat, az aranyér és a porckorongsérv lesz a jutalma.

Szavazzon!

7,3-at evett a teljes útra vetítve, ami több tankoláson átívelő átlag. Ez viszont nagyon jó. Ezzel mindennél jobban elégedett voltam, hiszen a londoni dugó és autópálya nem a legfogyasztásbarátabb felhasználási mód. Úgyhogy ezen a ponton minősítettem ténylegesen élhetőnek az J-Astrát, minden hibájával együtt.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

37 perce
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10